Problem z dogrzaniem silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zigs78
    Classic
    • 2013
    • 1

    Problem z dogrzaniem silnika

    Zamieszczone przez Pawel11
    Zamieszczone przez Zbyhoo
    Cenię prywatne opinię, ale najbardziej cenię opinie poparte faktami lub cyferkami
    A swoją teorię

    Zamieszczone przez Zbyhoo
    Plazmę raczej odrzucam, bo z tego co wiem, to znacznie traci na jakości po jakimś czasie, a ja raczej nie prędko będę zmieniał sprzęt. No i dużo prądu zjada.
    mogłbyś w taki sposób udowodnić :diabelski_usmiech
    Dobre pytanie
    Ale tak jak napisałem "z tego co wiem". I poprosiłem o komentarz, który uznam za bardziej wartościowy jak będzie poparty dowodem.
    To nie jest moja opinia, bo nigdy plazmy nie miałem, ale tyle o tym słyszałem, że ciężko nie wziąć tego pod uwagę.
    Ale faktycznie słyszałem też, że dotyczy to starych modeli.
  • szmurlak
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    Problem z dogrzaniem silnika

    Witam, mam problem ze swoją skoda, przy temp -3/-4 C i niżej wyraźnie dłużej się nagrzewa (normalne w zimie) ale kiedy zatrzymam się w korku czyli stoi na wolnych obrotach wyraźnie temp silnika spada nawet o 10, 15 stopni, przy nawiewie ustawionym na 2. termostat już wymieniałem i bez rezultatu. 1,9 tdi 105KM 2009

    Komentarz

    • McGan
      RS
      • 2010
      • 3573
      • Superb III (3V3)

      #3
      szmurlak, to jest jak najbardziej normalne - pamiętaj, że to TDI i zimą bardzo ciężko jest go zagrzać i utrzymać temperaturę (zwłaszcza jak stoisz w korku i masz dmuchawę ustawioną na "dwójkę")
      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dokładnie. Ja u siebie już zrezygnowałem z grzania wnętrza i nie włączam dmuchawy na ciepłe tylko leci zimne na 1 albo wcale i czekam az osiągnie te magiczne 90 stopni i dopiero na 1 albo 2 cieple powietrze ale tez nie tak od razu na full bo zacznie spadać.

        PS. Zdecydowanie szybciej sie nagrzewa silnik. No i mniej ropy ciągnie jak szybciej dogrzeje. Pozdrawiam.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          oj dogrzewacze by sie przydały.
          Az strach pomyśleć co bedzie gdy elektryka zacznie rządzić na drogach, znowu kożuchy do jazdy jak za komuny w malcznach

          Komentarz

          • TomekRs
            RS
            • 2011
            • 1670

            #6
            wydaje mi sie, ze lepiej ustawic (w zaleznosci od posiadania) przy manualnej klimie pokretlo na 19/21*C nie pamietam ile tam bylo i wtedy wlacza sie podobno drugi termostat czy cos takiego i szybciej sie nagrzewa auto wtedy. Nie sadze, zeby przy lecacym zimnym powietrzu szybciej sie nagrzewal..

            Komentarz

            • ducker24
              Rider
              • 2011
              • 286

              #7
              Jasne ze szybciej sie autko nagrzeje, ponieważ ciepło nie będzie rozdmuchiwane do środka przez nagrzewnice tylko zostanie w obiegu silnika proste jak drut

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #8
                mea culpa. Pomylilo mi sie z tym, zeby jak najszybciej lecialo cieple powietrze.

                Komentarz

                • szmurlak
                  Classic
                  • 2012
                  • 2

                  #9
                  Dzięki za info, trochę mnie uspokoiliście, że to nie tylko u mnie tak jest.
                  Co prawda znajomy mechanik miał 2.0 tdi i mówił, że nic podobnego się u niego nie działo i że po to jest termostat, żeby utrzymywał temp eksploatacyjną. Stary termostat podobno się nie domykał ale objawy były identyczne.
                  Pozdro

                  Komentarz

                  • roLLo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1063
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szmurlak
                    Dzięki za info, trochę mnie uspokoiliście, że to nie tylko u mnie tak jest.
                    Co prawda znajomy mechanik miał 2.0 tdi i mówił, że nic podobnego się u niego nie działo i że po to jest termostat, żeby utrzymywał temp eksploatacyjną. Stary termostat podobno się nie domykał ale objawy były identyczne.
                    Pozdro

                    Termostat jest po to żeby przy temp cieczy chłodzącej poniżej tam nie pamietam dokładnie coś koło 80 stopni chyba z hakiem ciecz nie krążyła przez chłodnicę bo wtedy to za nic TDI nie dogrzejesz. A co do nagrzewnicy to ona jest od razu w tzw. małym obiegu i to czy termostat jest otwarty czy też zamknięty to nie ma wpływu na przepływanie cieczy chłodzącej przez nagrzewnicę bo przez nią ta ciecz zawsze płynie.

                    Jak coś pokręciłem to mnie poprawcie

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      ja podpowiem że mimo wszystko zakrywał chłodnice na zimę... Przez chłodnice leci powietrze prosto na silnik obmywając go ...Bez kitu ale takie powietrze o temperaturze -20 nawet -05st.C to ma co schłodzic. Wiem troche stara ta metoda ale mimo wszystko działa...Pokrywa pod silnikiem też miskę odgradza znowu na plus dla silnika...

                      Komentarz

                      Pracuję...