Zamieszczone przez hotrain
[O1] Katalizator i lambda
Zwiń
X
-
[O1] Katalizator i lambda
Witam katalizator muli mi wózek i to poważnie...Dodatkowo wywala mi bład "System kata poniżej progu wydajności"
Wiem jak posbyc sie kata -rurka i jazda.
ale pytanie pomocnicze jaka średnica rury, i jak oszukac lub wywalic druga sonde lambda by nie rzucała błędami na blat...
-
-
Kolego co powiesz na ten test też zadziała? Czy logi lepsze będą?
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
Komentarz
-
-
Więc tak, modulator to coś co oszukuje komputer że niby sonda jest na swoim miejscu. Pytanie teraz tylko jest takie czy aby na pewno obie sondy są podłączone? Jeżeli tak to ja proponuję takie rozwiązanie:
wstaw rurkę tej samej wielkości jaka jest przed i za katalizatorem, a zamiast sondy założyłbym ten modulator. Tylko oczywiście nie licz, że będziesz miał super niskie spalanie.
Próbowałeś może umyć ten katalizator w benzynie? No chyba, że siatka w środku jest uszkodzona?
Nie masz w okolicy jakiegoś dobrego gaziarza? Tylko nie idź do tego co Ci zakładał bo powie, że wszystko jest jak należy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9jeszcze nie zrobiłem logów, ale bład dalej jest tylko jeżeli sonda padła to czemu kontrolka sie na pulpicie nie świeci???
Spalanie jest wieksze Średnio 1 litr ale i but wiekszy...
Ale bardziej zależy mi na silniku niz na bucie...
[ Dodano: Nie 11 Mar, 12 20:30 ]
Zamieszczone przez richi9jeszcze nie zrobiłem logów, ale bład dalej jest tylko jeżeli sonda padła to czemu kontrolka sie na pulpicie nie świeci???
Spalanie jest wieksze Średnio 1 litr ale i but wiekszy...
Ale bardziej zależy mi na silniku niz na bucie...
Komentarz
-
-
No sprawdziłem sondy obie , oczywiście vagiem na kanałach 30 ,33 , 43, 99 i wszystko gra napęcie na I 1.5V co odpowiada lambda 1 czyli oki druga sonda tez oki , grzałki grzeją sygnały dają.
Ale jest jedna opcja mam wąż od sair nieszczaelny (ten idący z pompy na kolektor), czy jest możliwośc że kat sie nie nagrzewa szybko jak powinien i dlatego błąd wywala?
Moc jest cały czas ,jeździ dobrze tylko spala deko więcej.
A co ciekawe moc odzyskał po teście pierwszym jak go na biegu jałowym potrzymałem dłuższy czas i obrotacg 2500 3500 obr.
Może sąde przedmuchał i puki co jest oki?
od 30 km nie ma błedu...
Komentarz
-
-
Niestety nie. Wiem co masz na myśli by porównać...
Kurcze wiesz szczerze chyba odpuszcze temat może faktycznie go przymulałem i go przytkało...No bo nie za bardzo mam do czego się przyczepic no może o ten litr na 100 al eto może byc kat...Bo sondy nic złego nie objawiają, ale postaram sie zrobic logi ...
[ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 00:54 ]
ciekawostka jak go dłużej przegazuje na trazie to jest spora poprawa. Tak jak by kat nie wyrabiał...
Logi powtórzę jutro mam nadzieje że tym razem wyjdzie lepiej...
Komentarz
-
Komentarz