[O1] Katalizator i lambda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] Katalizator i lambda

    Zamieszczone przez hotrain
    Czy ktoś z Was bywa w Elblągu lub ma blisko? Za dobra wódkę może ktoś byłby w stanie obejrzeć:
    Ja tam byłem w Niedzielę :P szkoda że prędzej nie wiedziałem
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] Katalizator i lambda

    Witam katalizator muli mi wózek i to poważnie...Dodatkowo wywala mi bład "System kata poniżej progu wydajności"
    Wiem jak posbyc sie kata -rurka i jazda.
    ale pytanie pomocnicze jaka średnica rury, i jak oszukac lub wywalic druga sonde lambda by nie rzucała błędami na blat...

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      Zamieszczone przez richi9
      jak oszukac lub wywalic druga sonde lambda by nie rzucała błędami na blat
      Tego nie wywalisz. Przerabiałem ten sam problem prawie dwa lata temu. Wyjście jakie mi zostało to zamontowanie uniwersalnego kata. Koszt 500 zł.

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        A jakie miałes objawy że załozyłeś uniwersalne go kata...
        Zakładałeśtuleję by spaliny nie obmywały 2 sondy?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          richi9, ten bład czest wywala przy probemach z pirwsza sonda i auto tez bedzie zamulone .zrób logi z bloku 2 31 32 .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            rozumiem 2, 31 ,32
            Na gazie czy benzin czy może nie ma różnicy...
            Kurcze wykasuje błęda to wywala znowu.A nie ma innej możliwości dignozy.Mam problem z osoba kumatą do logów co by ze mną przejechała.
            Samemu to strach...

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              najlepiej jak zrobisz na benzynie ,a do zrobienia logów jak masz lapka i kalel wystarczy zona lub dziecko ma tylko nacisnac start jak powiesz i stop
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                Kolego co powiesz na ten test też zadziała? Czy logi lepsze będą?

                1. Test pierwszej sondy Lambda
                Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
                VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
                Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
                Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
                Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

                2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
                Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
                Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
                Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

                Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

                3. Test katalizatora.
                Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
                I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
                Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
                W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  mozesz zrobic ,tylko te 2 pierwsze to testy na starzenie sond wiec nie wiele moga wniesc do diagnozy no ale spróbowac nie zaszkodzi
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • lampion
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 198
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    rachi napisz coś więcej o instalacji jaką masz założoną i czy masz tzw modulator sondy lambda? Aha jeżeli chodzi o instalację to czy jest to sekwencja czy może trochę starszego typu?

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      Sterownik Stag 4 .
                      Co do modulatora lambda nic nie wiem...
                      Sekwencja.

                      Komentarz

                      • lampion
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 198
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Więc tak, modulator to coś co oszukuje komputer że niby sonda jest na swoim miejscu. Pytanie teraz tylko jest takie czy aby na pewno obie sondy są podłączone? Jeżeli tak to ja proponuję takie rozwiązanie:
                        wstaw rurkę tej samej wielkości jaka jest przed i za katalizatorem, a zamiast sondy założyłbym ten modulator. Tylko oczywiście nie licz, że będziesz miał super niskie spalanie.
                        Próbowałeś może umyć ten katalizator w benzynie? No chyba, że siatka w środku jest uszkodzona?
                        Nie masz w okolicy jakiegoś dobrego gaziarza? Tylko nie idź do tego co Ci zakładał bo powie, że wszystko jest jak należy.

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          dzis zrobiłem kontrole kata według nr. 3 i coś ustapiło .Stopień uszkodzenia 0.51 wie nie jest źle...
                          dzwoniłem do gaziarzy i sprawdzałem obie sondy sa podpięte sa oryginalnie bez emulatorów.

                          Puki co chodzi jak 1.8T ale zrobie logi 02. 032 031

                          Komentarz

                          • lampion
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 198
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            No to jak podpięte to teraz tylko zobacz czy da się katalizator wyczyścić. Możliwe również, że jest zawalony kamieniem takim jak w czajniku. Zakładanie modulatora to raczej ostateczność. Zawsze najpierw warto spróbować naprawić

                            Komentarz

                            • richi9
                              Rider
                              • 2011
                              • 427

                              #15
                              jeszcze nie zrobiłem logów, ale bład dalej jest tylko jeżeli sonda padła to czemu kontrolka sie na pulpicie nie świeci???
                              Spalanie jest wieksze Średnio 1 litr ale i but wiekszy...
                              Ale bardziej zależy mi na silniku niz na bucie...

                              Komentarz

                              • lampion
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 198
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez richi9
                                jeszcze nie zrobiłem logów, ale bład dalej jest tylko jeżeli sonda padła to czemu kontrolka sie na pulpicie nie świeci???
                                Spalanie jest wieksze Średnio 1 litr ale i but wiekszy...
                                Ale bardziej zależy mi na silniku niz na bucie...
                                richi skoro masz podejrzenia, że to sonda to włącz silnik, poczekaj aż się rozgrzeje i wepnij się miernikiem w przewody od sondy i zobaczysz w jakim zakresie pracuje. Będzie wiadomo. Czasami tak się też zdarza, że sonda zanim padnie całkowicie to najpierw szaleje. Raz da dobry sygnał raz zły. Test zakresy pracy powinien dać pewność.

                                [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 20:30 ]
                                Zamieszczone przez richi9
                                jeszcze nie zrobiłem logów, ale bład dalej jest tylko jeżeli sonda padła to czemu kontrolka sie na pulpicie nie świeci???
                                Spalanie jest wieksze Średnio 1 litr ale i but wiekszy...
                                Ale bardziej zależy mi na silniku niz na bucie...
                                richi skoro masz podejrzenia, że to sonda to włącz silnik, poczekaj aż się rozgrzeje i wepnij się miernikiem w przewody od sondy i zobaczysz w jakim zakresie pracuje. Będzie wiadomo. Czasami tak się też zdarza, że sonda zanim padnie całkowicie to najpierw szaleje. Raz da dobry sygnał raz zły. Test zakresu pracy powinien dać pewność.

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  lampion, przy takiej diagnozie jak zaproponowałes to bys wymienił sonde za 600 pln która jest najprawdopodobniej sprawna bo noa ma stałe napiecie na wolnych obrotach 1,5v
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #18
                                    No sprawdziłem sondy obie , oczywiście vagiem na kanałach 30 ,33 , 43, 99 i wszystko gra napęcie na I 1.5V co odpowiada lambda 1 czyli oki druga sonda tez oki , grzałki grzeją sygnały dają.
                                    Ale jest jedna opcja mam wąż od sair nieszczaelny (ten idący z pompy na kolektor), czy jest możliwośc że kat sie nie nagrzewa szybko jak powinien i dlatego błąd wywala?

                                    Moc jest cały czas ,jeździ dobrze tylko spala deko więcej.
                                    A co ciekawe moc odzyskał po teście pierwszym jak go na biegu jałowym potrzymałem dłuższy czas i obrotacg 2500 3500 obr.
                                    Może sąde przedmuchał i puki co jest oki?
                                    od 30 km nie ma błedu...

                                    Komentarz

                                    • german81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1414
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      richi9, a zobiłes logi przed testem ?
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz

                                      • richi9
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 427

                                        #20
                                        Niestety nie. Wiem co masz na myśli by porównać...
                                        Kurcze wiesz szczerze chyba odpuszcze temat może faktycznie go przymulałem i go przytkało...No bo nie za bardzo mam do czego się przyczepic no może o ten litr na 100 al eto może byc kat...Bo sondy nic złego nie objawiają, ale postaram sie zrobic logi ...

                                        [ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 00:54 ]
                                        ciekawostka jak go dłużej przegazuje na trazie to jest spora poprawa. Tak jak by kat nie wyrabiał...
                                        Logi powtórzę jutro mam nadzieje że tym razem wyjdzie lepiej...

                                        Komentarz

                                        Pracuję...