[O2] tryb awaryjny 1.9 tdi bxe 200k km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sinuh3
    Classic
    • 2013
    • 22

    [O2] tryb awaryjny 1.9 tdi bxe 200k km

    Troszkę nie miałem czasu napisać, ale zdecydowałem się na wczesniej omawianego Concorda Ultimax. Jesteśmy póki co zadowoleni. Bardzo fajnie się kładzie, a póki co mój synek lepiej czuje się w pozycji lekko pochylonej. Nie robiliśmy póki co długiej trasy, ale wydaje mi się, że sprawdzi się doskonale. Materiały dobre, póki co ciężko oszacować jak będzie pociła się skóra - wiadomo, ale generalnie użyta tapicerka jest dobrej jakości i w strukturze zbliżona do materiałów wykończeniowych w samochodach... Dziękuję za pomoc w wyborze!
  • gaca
    Drive
    • 2011
    • 79

    #2
    [O2] tryb awaryjny 1.9 tdi bxe 200k km

    witam
    dużo wątków na ten temat ale do rzeczy.Dwa razy w przeciągu 100km moja skodzianka chwyciła tryb awaryjny(serwisowy) na 3 biegu przy około 3,2 tyś obr jadąc pod górkę.Teraz pytanie czy lepiej regenerować czy lepiej dać wyczyścić turbinę.Auto mam niedługo najechałem nim dopiero 6 tyś km.Wiem że może to być inna przyczyna niż zapieczona kierownica w turbinie ale stawiam na ten właśnie problem.Do jakiego warsztatu się udać tu na śląsku najlepiej w okolicach Katowic,a może ktoś z forumowiczów potrafi podpiąć vaga i zdiagnozować problem . Proszę o fachową poradę.Drugie pytanie czy przy powiedzmy średnich umiejętnościach jestem w stanie wyczyścić turbinę czy napotkam na jakieś poważne problemy a może ktoś z okolicy robił już takie czyszczenie i chciałby wspomóc potrzebującego wskazówkami .
    Z góry dzięki bo zawsze można na Was liczyć

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      najpierw podłacz kompa i sprawdz błedy i zrób logi .jesli juz bedzie to turbo do puki nie pali oleju i wirnik nie ma luzu wzdłuznego to nie ma sensu regenerowac turbiny wystarczy czyszczenie geometri
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • gaca
        Drive
        • 2011
        • 79

        #4
        german81,
        na czym polega czyszczenie geometri ?

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez gaca
          na czym polega czyszczenie geometri ?
          na wyczyszczeniu nagaru, który blokuje łopatki turbo

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            gaca, czyszczenie polega na tym co napisał kolega wyzej oraz jak jest porzadny zakład to jak muszla po stronie goracej ma wrzery lub slady po kierownicach jest wymieniana na nowa oraz to samo z pierscieniem dystansowym
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • gaca
              Drive
              • 2011
              • 79

              #7
              jakieś warsztaty polecacie w okolicy katowic?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #9
                Tak, ja tez myslalem czy czyscic. Wyjalem, ogladnalem i dalem do regeneracji. Wirnik wyrwy jak po jakims wybuchu, geometria pogieta :twisted:

                Jedz na diagnostyke do Wojtka, jak nie wiesz jak sie za to zabrac :idea: Mozesz tez jechac do Krzych-a jak masz blizej, ale raczej nie.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • gaca
                  Drive
                  • 2011
                  • 79

                  #10
                  byłem dzisiaj w Zabrzu w QService na ulicy Królowej Kingi 4,pan mechanik podpiął pod komp no i błąd jaki pokazało to "przeładownie" także nie ma się co martwić powiedział tylko raz na tydzień przegonić skodzianke co kierowniczki w turbo będą pracować a ostatecznie wyczyścić od środka (koszt 450zł) i to wszystko dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Radoslav
                    Drive
                    • 2011
                    • 61

                    #11
                    Zamieszczone przez gaca
                    byłem dzisiaj w Zabrzu w QService na ulicy Królowej Kingi 4,pan mechanik podpiął pod komp no i błąd jaki pokazało to "przeładownie" także nie ma się co martwić powiedział tylko raz na tydzień przegonić skodzianke co kierowniczki w turbo będą pracować a ostatecznie wyczyścić od środka (koszt 450zł) i to wszystko dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
                    Ale samo przeładowanie do jest już efekt. A czy mechanik sprawdził czego powodem jest przeładowanie? Może masz padnięty zawór sterujący ciśnieniem i wtedy przegonienie nic nie da...albo efekt będzie odwrotny od założonego, bo turbo cały czas pracować będzie pod zbyt wysokim ciśnieniem.
                    POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                    Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                    Komentarz

                    • gaca
                      Drive
                      • 2011
                      • 79

                      #12
                      Zamieszczone przez Radoslav
                      Zamieszczone przez gaca
                      byłem dzisiaj w Zabrzu w QService na ulicy Królowej Kingi 4,pan mechanik podpiął pod komp no i błąd jaki pokazało to "przeładownie" także nie ma się co martwić powiedział tylko raz na tydzień przegonić skodzianke co kierowniczki w turbo będą pracować a ostatecznie wyczyścić od środka (koszt 450zł) i to wszystko dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
                      Ale samo przeładowanie do jest już efekt. A czy mechanik sprawdził czego powodem jest przeładowanie? Może masz padnięty zawór sterujący ciśnieniem i wtedy przegonienie nic nie da...albo efekt będzie odwrotny od założonego, bo turbo cały czas pracować będzie pod zbyt wysokim ciśnieniem.
                      według ciebie padnięty zawór sterujący ciśnenieniem nie zostawił by błędu i przy odczycie nie powinien wyskoczyć ten błąd??
                      nie ma co się doszukiwać zbyt pochopnie że wszystko jest padnięta zaraz ale każdy może mieć swoje zdanie

                      Komentarz

                      • Radoslav
                        Drive
                        • 2011
                        • 61

                        #13
                        Zamieszczone przez gaca
                        według ciebie padnięty zawór sterujący ciśnenieniem nie zostawił by błędu i przy odczycie nie powinien wyskoczyć ten błąd??
                        nie ma co się doszukiwać zbyt pochopnie że wszystko jest padnięta zaraz ale każdy może mieć swoje zdanie
                        Oczywiście , że powinien zostać jakiś ślad błędu. A nie chodzi tu o zbyt pochopne doszukiwanie się "dziury w całym". Tylko chciałem zwrócić uwagę, że stwierdzenie "turbo przeładowuje" to tylko informacja o efekcie jakiegoś błędu bądź usterki, a przyczyna tego nie jest nadal nie znana. W tej sytuacji mogą być co najmniej dwa powody. Właśnie wspominane wcześniej przycinające się kierownice albo padnięty N75. Na jedno pomoże częstsze przegonienie auta na wyższych obrotach, a na drugie może to być gwóźdź do trumny.
                        POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                        Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                        Komentarz

                        • gaca
                          Drive
                          • 2011
                          • 79

                          #14
                          Zamieszczone przez Radoslav
                          Zamieszczone przez gaca
                          według ciebie padnięty zawór sterujący ciśnenieniem nie zostawił by błędu i przy odczycie nie powinien wyskoczyć ten błąd??
                          nie ma co się doszukiwać zbyt pochopnie że wszystko jest padnięta zaraz ale każdy może mieć swoje zdanie
                          Oczywiście , że powinien zostać jakiś ślad błędu. A nie chodzi tu o zbyt pochopne doszukiwanie się "dziury w całym". Tylko chciałem zwrócić uwagę, że stwierdzenie "turbo przeładowuje" to tylko informacja o efekcie jakiegoś błędu bądź usterki, a przyczyna tego nie jest nadal nie znana. W tej sytuacji mogą być co najmniej dwa powody. Właśnie wspominane wcześniej przycinające się kierownice albo padnięty N75. Na jedno pomoże częstsze przegonienie auta na wyższych obrotach, a na drugie może to być gwóźdź do trumny.
                          dalej się z tobą dokońca niezgodzę ponieważ złe działanie zaworu N75 powinno też zostawić jakiś ślad a było "czysto" także zgodzę się z mechanikiem że powodem jest przycinająca kierownica w turbinie no chyba że się mylę i zawór N75 działa wadliwie i nie zostawia za sobą śladu.Jeszcze jedno misię przypomniało co powiedział mechanik że ten właśnie zawór jak narazie wymienił tylko jeden bo był pęknięty po jakieś tam stłuczce także jestem prawie że pewny
                          pozdrawiam

                          Komentarz

                          • Radoslav
                            Drive
                            • 2011
                            • 61

                            #15
                            Zamieszczone przez gaca
                            dalej się z tobą dokońca niezgodzę ponieważ złe działanie zaworu N75 powinno też zostawić jakiś ślad a było "czysto" także zgodzę się z mechanikiem że powodem jest przycinająca kierownica w turbinie no chyba że się mylę i zawór N75 działa wadliwie i nie zostawia za sobą śladu.Jeszcze jedno misię przypomniało co powiedział mechanik że ten właśnie zawór jak narazie wymienił tylko jeden bo był pęknięty po jakieś tam stłuczce także jestem prawie że pewny
                            pozdrawiam
                            Heheh...to teraz i ja już mogę się z tobą zgodzić skoro wiadomo, że było "czysto" i nie było innych błędów bo o tym wcześniej nie było mowy.
                            Także przeganiaj swoją Octavkę i będzie jeździła jak należy
                            POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                            Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                            Komentarz

                            • gaca
                              Drive
                              • 2011
                              • 79

                              #16
                              dokładnie i wszystko w temacie pozdrawiam

                              Komentarz

                              Pracuję...