[O1] Problemy z odpaleniem, brak mocy i nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sharky-Tychy
    Classic
    • 2013
    • 25

    [O1] Problemy z odpaleniem, brak mocy i nierówna praca

    Regeneracja odblysnikow czy kloszy? Jak kloszy to to jest do spolerowania :wink: i koszta mniejsze niż nowe lampy.
    Kastanowa By Sharky-Tychy
  • Łysy123
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    [O1] Problemy z odpaleniem, brak mocy i nierówna praca

    Silnik 1.6 , 101 KM, bez gazu
    Samochód z 1998 roku.

    Mam dość dziwny problem. Co jakiś czas (mniej więcej raz na tydzień) nie mogę odpalić samochodu. Rozrusznik mieli i mieli ale auto nie zaskakuje. Udaje się za 4 lub 5 razem z gazem wciśniętym. Gdy już autko odpali to zachowuje się tak jakby jeden cylinder nie chodził tzn ma dużo mniej mocy i chodzi bardzo nierówno. Zdarza się, że zgaśnie po wciśnięciu sprzęgła. Nie świeci się żadna kontrolka sygnalizująca awarię. Po zagrzaniu auta i próbie ponownego odpalenia sytuacja wygląda tak samo. Najczęściej autko udaje się normalnie odpalić po przejechaniu kilku kilometrów i odczekaniu jakiegoś czasu (ok 20-30 min). Jak już poprawnie odpali to chodzi normalnie. Całość jak już pisałem zdarza się raz na jakiś czas i nie zależy ani od temperatury ani od wilgotności. Wymieniłem już świece i kable ale to nic nie dało. Na kompie wyskakuje tylko błąd: 00513 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal.

    Dodatkowo bardzo często przy ruszaniu słyszę mocne stuknięcie w okolicach silnika. Czasami jest to pojedyncze stuknięcie, a czasami podwójne. Zdarza się również gdy jadę powoli i na dwójce puszczam sprzęgło.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Łysy123, sprawdz kostke od czujnika połorzenia wału jesli nie jest zasniedziała to czyjnik do wymiany
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Łysy123
        Classic
        • 2012
        • 5

        #4
        Na weekendzie będę miał nieco więcej czasu to sprawdzę tą kostkę ale tak się zastanawiam czy ten czujnik nie jest odpowiedzialny tylko za zapłon? Bo jeżeli tak to po odpaleniu autko powinno chodzić już normalnie.

        Komentarz

        • marcin1
          Ambiente
          • 2009
          • 105
          • Octavia I combi (1U5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          może być to wina cewki,sprawdzi czy nie jest pękniętą obudowa lub uszkodzony przewód,ewentualnie przepustnca siada
          Skoda

          Komentarz

          • Łysy123
            Classic
            • 2012
            • 5

            #6
            Cewka wygląda w porządku, kable były wymieniane na nowe, a przepustnica czyszczona. Na weekendzie podłącze autko pod kompa tylko powiedzcie mi jakie logi mam ściągnąć. Wydaje mi się, że trochę za dużo mi pali ~10l w trybie mieszanym, można gdzieś pod vagiem zobaczyć czy mieszanka nie jest za bogata ? Jak robiłem ostatnio auto-scan to dostałem tylko błąd opisany w pierwszym poście.

            [ Dodano: Sro 21 Mar, 12 22:16 ]
            Zauważyłem dzisiaj, że dość mocno mi się leje z rury wydechowej. Może komuś uda się skojarzyć ze sob te wszystkie dolegliwości

            Komentarz

            Pracuję...