piotrek_gdy, przejezdzam tam codziennie kolo 19 i nigdy nie stali
Dziwny odgłos przy przegazowywaniu OI 1.4 BCA FILM
Zwiń
X
-
Dziwny odgłos przy przegazowywaniu OI 1.4 BCA FILM
Witam szanowne gro specjalistów, odkąd kupiłem auto, wydawało ono dziwny dzwięk przy przegazówce, takie jakby zasysanie powietrza przez za mały otwór, podsysanie? Widać też odginanie rury. Było to ledwo słyszalne, teraz wręcz irytuje bo słychać to nawet siedząc w aucie z zamknietymi drzwiami wrzucam film, pokazujący objawy. Co to może być? Niepokoi mnie to, gdyż nigdy w benzyniaku czegoś takiego nie słyszałem. Chodzi o dzwięk na początku każdego dodania gazu. Podczas powolnego ruchu pedałem gazu nie ma objawów.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vi5duFe1wUE[/youtube]
-
-
Powiem szczerze że ja tu nie słyszę nic dziwnego, Normalne zasysanie powietrza przez silnik w czasie nagłego dodania gazu.
Jeżeli znasz może kogoś kto ma Fabie z silnikiem 1.2 HTP to posłuchaj jak ten silnik syczy, Twój przy nim to jest cichutki.
Ewentualnie dla spokoju możesz sprawdzić czy nie ma gdzieś nieszczelności między przepustnicą a filtrem powietrza. Zdjąć filtr powietrza popatrzyć czy puszka jest cała oraz czy uszczelka która wchodzi na przepustnice jest ok.
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Ziomus1987, no właśnie :| Zaraz jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju i mam pytanie. Grzebałem pół nocy po internecie i nie wiem czy znalazłem dobrą wartość cisnienia oleju dla tego silnika? Według danych jest to 0,2 mPa czyli jak rozumiem 2 bary ? Chodzi mi o ciśnienie przy biegu jałowym silnika.
Komentarz
-
-
huberto44 pogadaj z chlopcami z bialegostoku, i niech ci podadza namiary na dobrego mechanika, jest ich tu troche na forum, zobacz w dziale spotkania klubowe, bo tak jak pisze german81 to nie jest wyjscie, taka propozycja mechanik. Moj TDi tak nie klekocze, no chyba ze zima w duze mrozy jak go odpale to wydaje podobny klekot.http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
tak chodzi o popychacze do wymiany potrzebujes 16 popychaczy i dwa uszcelniacze wałków rorzadu i uszcelke w tubce (sylikion montarzowy) jesli nie miałes wymienianego paska rorzadu to warto to zrobic przy okazi . jazda przez dłuzszy czas z tymi popychaczami grozi wypaleniem zaworów i gniazd zaworowych co wiaze sie z duzo wiekszymi kosztami naprawy niz wymiana popychaczydiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Z tego co mi się wydaje to szklanki to stara konstrukcja silnika teraz montują popychacze+dźwigienki.
Jak popychacze szwankują to jest możliwość, że mogą zostać przytarte dźwigienki i wałki? Robiłem to w 2.5 TDI V6 ale tam było wadą konstrukcyjną smarowanie.
Tak przy okazji jak ktoś ma z tym doświadczenie niech się wypowie o potencjalnej możliwości.Szukam pracy
Komentarz
-
-
No tak kolega german81 napisał ze INA to ori i ze zamienników nie poleca.
Szczerze jak nigdy tego nie robiłeś to może okazać się ryzykowne...bez podstawowych umiejętności i narzędzi nie masz szans. Musisz umieć ustawić rozrząd i wiedzieć, że nie można pomylić stopek oraz że wałek może pęknąć jak będziesz go źle dokręcał. Pewnie mechanik zawodowy wie wiele więcej na ten temat. Nie znam Twoich umiejętności i wiedzy na ten temat ale pewnie większość Ci odradzi bo to nie zmiana amora czy tarcz nawet nie wymiana sprzęgła tu trzeba mieć trochę wiedzy technicznej.
A co do dźwigienek to mocno zatarte było by widać gołym okien, podejrzewam, że fachowiec robi jakiś pomiar albo ma tam jakiś swój sposób na ocenę.Szukam pracy
Komentarz
-
-
Dopisałem w poprzednim poście. Ja widziałem takie po prostu zatarte co było widać gołym okiem. Profesjonalnie podejrzewam ze pomierzyć mikromierzem może? Nie chce Cie wprowadzić w błąd bo nie wiem jak to sprawdzić musisz się dowiedzieć.
Dowiedz się tez jakie momenty muszą być, jak dokręcać wałki, jaka kolejność itp. Bo to nie ma żartów :wink:Szukam pracy
Komentarz
-
Komentarz