[O2] Wymiana termostatu 1,9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Wymiana termostatu 1,9 TDI

    Mihau,

    tera, wisz Pan czemu, nie dochodzi do starcia a i ja muszę dbać o pompkę co by nie pizdnęła :diabelski_usmiech
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Wymiana termostatu 1,9 TDI

    Czy ktoś ma to za sobą? Nie dogrzewa mi płynu, a ten oscyluje w granicach 83C, latem niema tragedii, ale pewnie zimą byłoby gorzej i pewnie było bo miałem wrażenie, że spalanie było dosyć wysokie przy mrozach. Szperałem w necie i nic ciekawego nie znalazłem, możecie udzielić wskazówek jak się do tego zabrać lub może ktoś znalazł jakiś konkretny manual. Chyba, że operacja mocno skomplikowana to odpuszczę robienie tego własnoręcznie.

    Termostat na pierwszy montaż to BEHR i takowy zakupię.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      A ja bym sie wstrzymał do postawienia prawidlowej diagnozy... termostat wymienic/kupic zawsze zdążysz... :wink:
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        do wymiany termostatu odkrecasz dwie sruby od obudowy termostatu i przekrecasz obudowe i wyjmujesz obudowe ,wyciagasz stary termostat zakłasasz nowy i prykrecasz obudowe .
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          #5
          Ile potrzebuje płynu chłodniczego, bo pewnie mi ucieknie i czy trzeba jakoś potem odpowietrzać układ?

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            pewno litr nie starczy jak masz możliwość to kup 2 litry powinno starczyć wykręcaj jak będzie wychłodzony czyli zimny nie poparzysz się

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez natash
              Nie dogrzewa mi płynu, a ten oscyluje w granicach 83C,
              chłopie szukasz ciągle jakiś problemów, masz diagnozę ? zrobiłeś prosty test i po rozgrzaniu motorka dotykałeś rury za termostatem czy jest gorąca ? taką temp jaką podałeś to ja mam jak jadę jak pizda i często staję w korkach, na światłach itp, a dodatkowo mam włączone ogrzewanie, przejdź ten samo odcinek testowy jak będzie mały ruch i będziesz mógł go pokonać płynnie, wtedy sobie odpal logowanie temp płynu chłodzącego.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8162
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                natash, widac nudzi Ci sie jak autko śmiga :diabelski_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Panowie nie linczujcie mnie, podejrzenie padło jak sprawdziłem kąt synchronizacji położenia wałka rozrządu względem wału korbowego. Zrobiłem logi, wrzuciłem na forum i odezwał się głos, że coś jest nie tak z temperaturom, loguje i faktycznie nie grzeje więcej niż 83C, pytanie czy tak powinno być czy nie, nie szukam dziury w całym tylko tak wyszło, przy sprawdzaniu kąta... a skoro mam kabel to sobie sprawdzam.

                  Trasa 12 km, średnia prędkość ok 35-40 km/h, przeważnie 3 lub 4 bieg przy ok 2000 obr. 4-5 krótkich postojów na światłach, włączone tylko radio.

                  Logi dynamiczne:
                  Log (0 - 015,001,004)

                  Logi statyczne:
                  W czasie logowania wyskoczył błąd i nie logowało już dalej, pierwszy raz takie coś się zdarzyło... dlatego logowałem jeszcze raz 60sek, ale wklejam to i to.
                  Log (0 - 015,007,003)
                  Log (0 - 015,007,003)

                  Logi Instruments:
                  Log (0 - 003)

                  Logi statyczne vs logi Instruments różnica 1C, ale trwało chwilkę zanim przełączyłem logowanie, także raczej czujnik OK. Temperatura logowana w czasie jazdy max 83,7C i nic więcej, na światłach raczej nie spadała (widać kiedy stałem bo było 800-900 obr), taki powinien być max w BXE czy 90C?

                  Co najciekawsze widzę, że raz pokazało 0C, ale to dopiero zauważyłem robiąc wykres, jest to między 9:30, a 9:45.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Z załaczonego wykresu wygląda, że wszystko jest OK
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8039
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      natash, już Ci kiedyś napisałem, zacznij chłopie w końcu jeździć tym autem a nie szukaj w dziury w całym. :wink: :szeroki_usmiech
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Ale wy się mnie uczepiliście :diabelski_usmiech. Kolega przemik napisał wstępnie, że coś za niska temperatura i miałem zrobić logi to zrobiłem. Pozostało pytanie czy temp. płynu chłodniczego powinna mieć max 83 czy więcej?

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8039
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          natash, trzyma Ci 90°C na zegarach?? Spada temperatura jeżeli nagrzejesz auto do 90°C i staniesz na światłach ???? Jeżeli nie to nie marudź tylko jeździj.

                          Termostat nie jest urządzeniem mechanicznym albo elektronicznym , działa na zasadzie zmiany objętości czynnika w środku i co za tym idzie ma pewną bezwładność. A działa na zasadzie puszczania gorącego czynnika z małego obiegu w duży, i taki układ musi mieć pewną bezwładność. Jak jeździsz krótkie odcinki to możesz nie uzyskać idealnie tej utęsknionej temp. 90°C. Wszystko zależy od warunków pracy silnika, obciążenia, temperatury zewnętrznej, włączonego ogrzewania auta.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            12 km, śr. prędkość 35-40km/h, brak włączonego ogrzewania, na zew ok. 5C jaka powinna być temperatura cieczy?

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8039
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez natash
                              12 km, śr. prędkość 35-40km/h, brak włączonego ogrzewania, na zew ok. 5C jaka powinna być temperatura cieczy?
                              W tym układzie silnik TDI łapie dopiero temperaturę, a poza tym, każdy kto tobie poda jakąś wartość, to będzie obarczona błędem.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                natash, wymien termostat bo faktycznie za wczesnie sie oteira .panowie mimo to ze klega cacka sie z tym autem jak z jakiem to ma racie ze terostat jest do wymiany bo po pierwsze temperatura otwarcia termostatu to 87 st a u klegi widac ze zaczyna sie otwierac przy 82 po drugie silnik przy sprawnym termostacie po przejechaniu takiego dystansu jaki przejechał kolega nawet w tempie żółwia powinien miec 90 w blokach pomiarowych silnika .
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Dziękuje za konkretną odpowiedź. Czy tą wymianę mogę przełożyć na "po lecie" kiedy będę zmieniał oleje itd. itp. bo chyba już przy tych temperaturach nie szkodzi to mocno silnikowi?

                                  Ten wygląda ok:


                                  Ps. To że zadaje pytania w różnych materiach, posiadając wiedzę mechaniczno-samochodową na poziomie Lamy, a chcąc ją pozyskać poprzez forum, nie możecie mnie oceniać, że szukam dziury w całym. "W życiu niema głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi". Kolejną sprawą jest to, że nie znalazłem jeszcze w okolicy mechanika, któremu mógłbym zaufać, dlatego wolę wiedzieć co jest do zrobienia i jak mogę zrobić to sam, chociaż wolałbym aby DGW miał filię w kujawsko-pomorskim

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    tak ten termostat moze byc ewentualnie mozesz kupic wahlera ,mozesz to przełorzyc i zrobic razem z wymiana oleju jedynie co sie moze stac to moze autko wiecej palic
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Z logów wynika ze termostat jest do wymiany. Ten samochod jest po prostu niedogrzany.

                                      Zegar na desce bedzie... "stal pionowo" nawet wtedy gdy temperatura spadnie ponizej 80*.

                                      Kup ori termostat razem z oringiem w ASO... i bedziesz mial spokoj.


                                      Pozdrawiam i powodzenia
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Z tego co się rozeznałem ORI z ASO to BEHR, także niema sensu przepłacać, za znaczek Skody lub VW.

                                        A czy jest łatwy dostęp do tego termostatu w BXE, bo jak tak to bym to zrobił w garażu sam

                                        [ Dodano: Wto 03 Kwi, 12 12:16 ]
                                        Panowie gdzie się spuszcza płyn chłodniczy i gdzie jest odpowietrzenie?

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #21
                                          Powinno pomoc


                                          Sam sie odpowietrzy uklad... przez zbiorniczek wyrównawczy..
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • krystianmx
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 38

                                            #22
                                            [ Dodano: Wto 03 Kwi, 12 12:16 ]
                                            Panowie gdzie się spuszcza płyn chłodniczy i gdzie jest odpowietrzenie?[/quote]

                                            Kilka dni temu zmieniałem termostat (wahler), wraz ze zmianą oleju i nie znalazłem miejsca spustu płynu. Odpiłem wąż zaraz przy termostacie i spuściłem płyn do wiadra. Kupiłem koncentrat G12 i wlałem świeży płyn weszło 3L. Układ sam się odpowietrza, jak tylko złapie lekkiej temperatury zbiornik wyrównawczy jest pusty i trzeba uzupełnić niedobory, u mnie dolewałem dwa razy.

                                            Komentarz

                                            • czyzyk64
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 866

                                              #23
                                              natash, octavia II nie ma takiego kurka do spustu płynu jak I , a szkoda bo to fajny patent. Jak bedziesz wymieniał to zrób zdjecia , napewno niejednemu na forum sie przyda. powodzenia.

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                Rozmawiałem z jednym gościem i on powiedział, że termostaty mają tolerancję +/- 3C. W O2 powinien się otwierać przy 87C, u mnie robi to przy ok. 82C. On mówił, że preferuje termostaty, które właśnie tak się otwierają, bo np. latem w korku jadąc w górach, działa to na plus dla auta. Pytanie jak takie drobne niedogrzanie wpływa na auto zimą i ogólnie na jego eksploatację oraz czy ma to ogólnie wpływ na szybkość nagrzania auta?

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez natash
                                                  Rozmawiałem z jednym gościem i on powiedział, że termostaty mają tolerancję +/- 3C. W O2 powinien się otwierać przy 87C, u mnie robi to przy ok. 82C. On mówił, że preferuje termostaty, które właśnie tak się otwierają, bo np. latem w korku jadąc w górach, działa to na plus dla auta. Pytanie jak takie drobne niedogrzanie wpływa na auto zimą i ogólnie na jego eksploatację oraz czy ma to ogólnie wpływ na szybkość nagrzania auta?
                                                  wyłącz całkowicie grzanie i dopiero logój, moja temp wody to cały czas 84sC , dopiero po wyłączeniu climatronica temp wzrasta do 90sC a przy 93sC rusza "duży" obieg.
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...