Ja miałem wszystko wyłączone, grzanie, radio itd. itp.
[O2] Wymiana termostatu 1,9 TDI
Zwiń
X
-
Ja też miałem problem z dogrzewaniem silnika, który osiągał nie więcej niż 82oC. Wymieniłem termostat i teraz z reguły trzyma 90oC, ale jak stoję lub jadę z niewielkim obciążeniem silnika to spada do 86oC. Termostat wymieniałem w zimie, ale po wymianie nie zauważyłem aby silnik szybciej się nagrzewał czy mniej palił. Jedyna zmiana to stała temperatura pracy podniesiona została o ok 8oC.
Komentarz
-
-
Nie wiem jak to określacie co do stopni C. Wiadomo, że czujnik temp ma pewne opóźnienie też i to co widać po podłączeniu kompa to ja bym się nie sugerował jakoś tak precyzyjnie. Termostat napewno też ma jaką tolerancje pracy.. i to że piszę 87oC to też raczej orientacyjnie - chyba że ktoś z forumowiczów zrobi badania termostatu
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
W vagu owszem - zgadzam się. Ale mówie na zasadzie porównania ktoś widzi na kompie 86 np dotyka wąż i już wnioskuje o działaniu termostatu.. Ja bym nie szedł tą drogą tylko. Tylko właśnie jak piszesz przemik.. po zagrzaniu ma trzymac ~90st.Zamieszczone przez przemikOdczyty z VAGa są bardzo precyzyjne... co do 0,1 stopnia.... po przejechaniu 10-12 km sredniodynamicznie... samochod powinien miec ~90 stopni... odczytywane VAGiem w grupie 007 w module silnika.
Ecu na zasadzie odczytu z sensorów ustala różne parametry np dawke paliwa, w każdym razie jak masz 85-86 to jeszcze nie masz tragedii ale jeżeli ktoś jeździ z niedomykającym się termostatem i ma np mniej niż 80oC to może mieć np większe spalanie. A najlepiej widać problemy z temperaturami w sezonie jesienno-zimowym np. na forumZamieszczone przez natasha jaki ma to wpływ na motorownie
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
Komentarz