[O2] Wymiana termostatu 1,9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #26
    Ja miałem wszystko wyłączone, grzanie, radio itd. itp.

    Komentarz

    • ernestowski
      Ambiente
      • 2012
      • 228

      #27
      Ja też miałem problem z dogrzewaniem silnika, który osiągał nie więcej niż 82oC. Wymieniłem termostat i teraz z reguły trzyma 90oC, ale jak stoję lub jadę z niewielkim obciążeniem silnika to spada do 86oC. Termostat wymieniałem w zimie, ale po wymianie nie zauważyłem aby silnik szybciej się nagrzewał czy mniej palił. Jedyna zmiana to stała temperatura pracy podniesiona została o ok 8oC.

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #28
        Nie wiem jak to określacie co do stopni C. Wiadomo, że czujnik temp ma pewne opóźnienie też i to co widać po podłączeniu kompa to ja bym się nie sugerował jakoś tak precyzyjnie. Termostat napewno też ma jaką tolerancje pracy.. i to że piszę 87oC to też raczej orientacyjnie - chyba że ktoś z forumowiczów zrobi badania termostatu
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #29
          Odczyty z VAGa są bardzo precyzyjne... co do 0,1 stopnia.... po przejechaniu 10-12 km sredniodynamicznie... samochod powinien miec ~90 stopni... odczytywane VAGiem w grupie 007 w module silnika.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #30
            przemik a jaki ma to wpływ na motorownie? W wolnej chwili zmienię sobie ten termostat, ale pytam czysto teoretycznie.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #31
              Zamieszczone przez przemik
              Odczyty z VAGa są bardzo precyzyjne... co do 0,1 stopnia.... po przejechaniu 10-12 km sredniodynamicznie... samochod powinien miec ~90 stopni... odczytywane VAGiem w grupie 007 w module silnika.
              W vagu owszem - zgadzam się. Ale mówie na zasadzie porównania ktoś widzi na kompie 86 np dotyka wąż i już wnioskuje o działaniu termostatu.. Ja bym nie szedł tą drogą tylko. Tylko właśnie jak piszesz przemik.. po zagrzaniu ma trzymac ~90st.


              Zamieszczone przez natash
              a jaki ma to wpływ na motorownie
              Ecu na zasadzie odczytu z sensorów ustala różne parametry np dawke paliwa, w każdym razie jak masz 85-86 to jeszcze nie masz tragedii ale jeżeli ktoś jeździ z niedomykającym się termostatem i ma np mniej niż 80oC to może mieć np większe spalanie. A najlepiej widać problemy z temperaturami w sezonie jesienno-zimowym np. na forum
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              Pracuję...