Turbo nie ładuje, check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adahu
    Classic
    • 2012
    • 9

    Turbo nie ładuje, check engine

    To masz niezłe "chody", mi prezentu nie dali...
  • barteq
    Rider
    • 2011
    • 309
    • Opel

    #2
    Turbo nie ładuje, check engine

    zacznę może od początku, gmerałem sobie wczoraj przy bezpiecznikach w silniku, ale generalnie jest ok już.przynajmniej powinno być
    Rano odpalam jadę do pracy normalnie. Po południu wsiadam odpalam auto a tu check engine!
    no to odrazu pojechałem na komputer i oto jakie błędy pokazało:

    1. 039E Zacisk 30 - z tego co znalazłem to chodzi o klemę + na aku
    2. P1495 Zawór przełączający układ recyrkulacji spalin i chłodzenia
    przerwa/zwarcie do masy
    3. P1401 Zawór elektryczny układu recyrkulacji spalin
    zwarcie do masy
    4. P0245 Zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania
    zwarcie do masy
    5. P0243 Zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania
    przerwa/zwarcie do masy
    6. P144- Zawór elektryczny układu...... - niestety zdjęcie mi ucięło bo robiłem fotki monitora z błędami :wink:

    Auto w ogóle nie przyśpiesza na 4,5,6 biegu pow 2000 obr/min., na 3 też słabo idzie. ale lepiej niż na wyższych.
    Wcześniej takich objawów nie miałem więc podejrzewam, że brak przyśpieszenia przez to błędy.

    Teraz gdzie szukać winowajcy tego wszystkiego?
    może gdzieś zwarcie jest?


    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zacznij od sprwdzenia bezpieczniów i instalacji.
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • barteq
        Rider
        • 2011
        • 309
        • Opel

        #4
        bezpieczniki sprawdziłem, ale w sumie nigdzie nie doczytałem czy jakiś konkretny bezpiecznik odpowiada za te ustrojstwa, może jakiś przekaźnik padł ? tylko gdzie one mogą być?

        Zastanawia mnie jedno, dlaczego przy zaworze od doładowania i recyrkulacji spalin pokazuje, przerwanie masy?

        Może po prostu N75 nie dostaje prądu? ale niby patrzyłem to kable przy wtyczce wyglądają ok


        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

        Komentarz

        • TomekRs
          RS
          • 2011
          • 1670

          #5
          na przyslosc rob zdjecia print screan i nic nie ucina

          Komentarz

          • barteq
            Rider
            • 2011
            • 309
            • Opel

            #6
            wiecie może który bezpiecznik steruje tymi zaworami?
            Znalazłem gdzieś na necie że niby jest jeden bezpiecznik który odpowiada za te 2 zawory, niestety były dwa rodzaje skrzynek bezpieczników i to była nie moja.


            OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Sprawdz pod maska bezpieczniki, ich tam jest 15 - taki problem przeleciec wszystkie ??

              Zasilanie N75 idzie spod bezpiecznikow pod maska razem z zasilaniem EGR. Taki bezpiecznik w polowie dlugosci skrzynki po lewej, bo z dolu przychodzi niebiesko-czarny albo niebiesko-czerwony przewod 2,5mm2
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • barteq
                Rider
                • 2011
                • 309
                • Opel

                #8
                Maicroft, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i żaden nie jest spalony.
                Tylko sam sobie biedy narobiłem bo wyciągałem bezpieczniki i podejrzewam jeszcze, że mogłem go nie wsadzić.
                Wiesz może ile amper powinien mieć ten bezpiecznik ?


                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  barteq, Sprawdź dokładnie czy nie wypadła wtyczka z bloku zaworów elektromagnetycznych ( taka puszka przymocowana nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego, do której dochodzą taki cienkie gumowe rurki ).

                  BTW. Bezpiecznik nr 23 ( 10A ) w skrzynce w komorze silnika.

                  Tutaj masz fotę obsady mojego BXE ( 2006 wersja Ambiente )
                  Załączone pliki
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • barteq
                    Rider
                    • 2011
                    • 309
                    • Opel

                    #10
                    kowal 2002, wielkie dzięki za fotkę nie pamiętam ale chyba właśnie nie mam tego bezpiecznika 23. Jeśli chodzi o n75 to sprawdziłem wszystkie wężyki


                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      BXE 2007 elegance

                      Komentarz

                      • barteq
                        Rider
                        • 2011
                        • 309
                        • Opel

                        #12
                        no to na 80% nie wsadziłem tego 23...

                        [ Dodano: Wto 03 Kwi, 12 18:50 ]
                        Wsadziłem bezpiecznik nr 23 i teraz ciągnie normalnie
                        Check jeszcze się świeci, ale jutro pojadę podpiąć pod komputer i oby dały się skasować.


                        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                        Komentarz

                        • Jacomelli
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 501

                          #13
                          Jakaś epidemia
                          Mi też wyskoczył dziś check.
                          Jechałem wałem miedzeszyńskim tak 100-120, nagle mały spadek mocy i świeci się check. Po zgaszeniu silnika check dalej się świeci, a auto jedzie normalnie.... WTF?
                          Może jakoś uda mi się podjechać na kompa i zobaczyć jakie są błędy.
                          Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                          Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Zamieszczone przez Jacomelli
                            Mi też wyskoczył dziś check
                            Pewnie bład przeladowania... 00575 albo 17965...
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • Jacomelli
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 501

                              #15
                              Dzięki

                              Postaram się to jeszcze w tym tygodniu sprawdzić.
                              Czy to jest tak po prostu do skasowania kompem czy trzeba coś posprawdzać/naprawiać?
                              Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                              Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Spokojnie mozna wykasowac taki bład.
                                Ale zapisz go i wklej na forum.. skoro zapisal sie blad to cos niedobrego zaczyna sie dziac z autem.
                                Moze trzeba bedzie sprawdzic parametry pracy silnika.
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • barteq
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 309
                                  • Opel

                                  #17
                                  Jeszcze mam jedno pytanie.
                                  Rozmawiałem z gościem z ASO VW i powiedział, że jak jeździłem bez bezpiecznika to teraz muszę jechać do nich na programowanie serowników.... szczerze to w szoku byłem trochę jak to usłyszałem ale może to prawda ?


                                  OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    Czyli wniosek z tego - na wymiane sfajczonego bezpiecznika trzeba jechac do ASO...
                                    Mowiąc wprost... jak uwali Ci sie zasilacz w komputerze to po wymianie reinstalujesz Windowsa ? :wink:
                                    Wg mnie nigdzie nie musisz jechac... tylko sprawdzic czy auto odzsykało wigor...
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      barteq, oczywiście że nie musisz nigdzie jechać jak mówi kolega, wpakuj bezpiecznik, przeleć kompa vagiem, czy nie wywala błędów i jeździj spokojnie. No chyba, że wywali coś znowu, to wtedy można myśleć co dalej robić.

                                      Komentarz

                                      • rogalsky
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 4

                                        #20
                                        Potwierdzam, nie trzeba nic kasować. Przełożyłem bezpiecznik i zniknęły błędy Engine Fault, Oil Sensor itp.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...