Wymiana płynu hamulcowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • weis
    Classic
    • 2011
    • 11

    Wymiana płynu hamulcowego

    blind_walker, ta felga akurat kosztuje worek dukatów :wink:
    Nie wiem jaki masz budżet ale BBS RM można wyrwać za 1200-1300 PLN do renowacji a za 1900 zrobione, koło jakby nie było będzie kluczowe w tym projekcie. Zresztą jak w każdym
  • abba
    Drive
    • 2010
    • 59

    #2
    Wymiana płynu hamulcowego

    Panowie jak wymieniacie płyn hamulcowy w swoich autach z ABS?
    W Internecie krążą różne porady – ze trzeba przy włączonym zapłonie, że zaczynać od przedniego lewego koła itp.
    Jak to zrobić dobrze?

    Komentarz

    • Angel
      Rider
      • 2008
      • 503
      • Octavia III combi (5E5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Ja wymieniałem standardowo. Wyłączony zapłon i pompowanie. Plus uważniejsze kontrolowanie płynu hamulcowego w zbiorniczku.
      Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

      Komentarz

      • tom.tom
        Rider
        • 2009
        • 296

        #4
        1. Odsysasz stary płyn ze zbiorniczka i nalewasz nowego
        2. Akcja pompowanie - odkręcanie kalamitek - pompowanie itd... - zaczonając od tylnej osi, kończąc na przedniej
        3. Cały czas dolewasz płynu do zbiorniczka na max, żeby nie zaciągło powietrza
        4. Czekasz aż świeży płyn poleci ze wszystkich 4 przewodów
        5. Idziesz na piwo z dymającym w pedał hamulca
        Pozdrawiam tom_tom

        Komentarz

        • abba
          Drive
          • 2010
          • 59

          #5
          hmm, ludzie pisza zeby to robic na wlaczonym zaplonie bo sie wtedy jakies zawory abs otwierają bo tam tez jest plyn

          Komentarz

          • tryton
            Elegance
            • 2008
            • 935

            #6
            Zamieszczone przez Angel
            Ja wymieniałem standardowo. Wyłączony zapłon i pompowanie.
            Robiłem dokładnie tak samo

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Bajki z tym ABS. Przecież nawet jak abs byłby uszkodzony to auto normalnie hamuje czyli płyn hamulcowy przechodzi przez cały układ. Pompujesz i tyle. Pamiętaj jeszcze o wymianie płynu w systemie sprzęgła ponieważ jest zasilany tym samym płynem hamulcowym ze zbiorniczka. Odkręcasz lekko odpowietrznik w komorze silnika i tym razem pompujesz sprzęgłem.
              Tomek

              Komentarz

              • abba
                Drive
                • 2010
                • 59

                #8
                Dzięki panowie. Faktycznie ta wymiana na włączonym zapłonie to chyba mit.
                Płyn wymieniony klasyczną metodą i wydaje się wszystko być OK , ale jedna rzecz mnie zaintrygowała. Mianowicie z lewego tylnego odpowietrznika bardzo długo wydobywały się pęcherzyki powietrza. Juz dawno lecial nowy , swiezy płyn a pęcherzyki ciagle sie pojawialy. Chyba z pół litra, albo i więcej przepompowałem za nim płyn zaczął wychodzić bez bąbelków. W pozostałych kołach żadnego powietrza nie było.

                Zamieszczone przez Tomek_dx
                Pamiętaj jeszcze o wymianie płynu w systemie sprzęgła
                mowisz o wysprzegliku?

                Komentarz

                • tom.tom
                  Rider
                  • 2009
                  • 296

                  #9
                  Zamieszczone przez abba
                  Mianowicie z lewego tylnego odpowietrznika bardzo długo wydobywały się pęcherzyki powietrza. Juz dawno lecial nowy , swiezy płyn a pęcherzyki ciagle sie pojawialy.
                  no to miałeś tak zapowietrzony układ, albo zassało Ci jakieś powietrze przy dymaniu pedałem (odpowietrznik nie był jeszcze zakręcony, a dymacz już popuścił pedał i powietrze zassało, albo płyn w zbiorniczku się skończył zanim dolałeś itd..)
                  Pozdrawiam tom_tom

                  Komentarz

                  Pracuję...