[O1] wspomaganie utrata płynnosci pracy po wymianie płynu i

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wołoduch
    Classic
    • 2009
    • 13

    [O1] wspomaganie utrata płynnosci pracy po wymianie płynu i

    Zamieszczone przez iFi
    Oj Koledzy drodzy... co ta dyskusja ma udowodnić? O czym jest ten temat? Kolega chwali się (dzieli się) samochodem a tu jakaś krucjata jakby chciał nam wszystkim dopiec, że nie ma VAGa.
    Że co?
    iFi, a gdzie ja komu dopiekam? W jakim zdaniu?
    Wydaje mi się, ze nigdzie nie piszę, że mam coś najlepszego na świecie, wręcz przeciwnie.

    A dyskusja jak widzisz dotyczyła czegoś innego. Bo co do całokształtu można sobie każde auto oceniać dowolnie i śmiało napisać, że to i to jest złe i Tobie , komuś sie nie podoba. Ma prawo. Tylko fajnie by było jeśli będzie to "NIE hyundajowi" poparte obiektywną wiedzą i stestowaniem wozidła i skonfrontowaniem z konkurencją a nie właśnie pisaniem na zasadzie "dopieczemy mu bo nie kupił VAGa" albo znaczek jest "be" i od razu pisac że g......
    Ja nie muszę się z tym zgadzać ale krucjat jak niektórzy fanatycy w życiu wtedy nie będę prowadził.
    Chwaląc sie tu zakupem, marką w sumie przez wielu "nieszanowaną" byłbym nienormalny uważąjąc, że wszyscy VAG-owcy jednogłośnie sie za mną zgodzą. Wręcz przeciwnie, przygotowany jestem na krytykę ale z czym mogę to dyskutuję. I nie opierając sie na moim widzimisie i subiektywnym zdaniu ale dyskutuję z konkretnymi danymi.
    Przytoczone zostały pewne fakty co do parametrów i koniec kropka.

    A co do info:
    po ponad 150 km średnie spalanie w cyklu powiedzmy mieszanym to 7,3 l/100

    Marlej, co do porównania z octavią 1,9 PD 139KM moją (byłą):
    Ocatvia :
    + PD z dołu lepiej ciągnie zwłaszcza na starcie i to jest bez dyskusji wg mnie, subiektywnie potem na kolejnych biegach już porównywalnie. Gdyby octa miała dobrze dobrane 6 b z uwagi na masę pewnie jechałaby wyraźnie lepiej.
    + lepiej dobrane wspomaganie
    + praktyczność i funkcjonalność bagażnika , ale sedan to mój świadomy wybór
    + lepsze wyczucie obrysów auta z uwagi na wielkość i design i40

    I40 :
    + komfort ogólny (w kwesti resorowania ale to subiektywnie, zależy kto co woli) ale już w kwestii akustycznej bez porównania.
    1,9 PD jest jednym z najmniej kulturalnie pracujących diesli (ale parametry a za to fajne zwłaszcza po czipie) i w zestawieniu z naprawdę cichutkim i kulturalnie pracującym 1,7 to są przeciwległe bieguny . Plus lepsze wyciszenie samego auta robi ogromną różnicę. Z tyłu (od kół- dziadowskie ich gumy) idealnie cicho nie jest - porównywalnie z octą na dziś. Szumy opływowe z przodu w i40 lepiej/ciszej
    + wygląd wewnątrz i na zewnątrz ale to subiektywne.


    Remis:
    Wygoda foteli i ergonomia pracy. Oprócz przestrzeni wewnątrz.
    W skodzie i w i40 wszystko jest pod ręką, fotele wygodne i dobrze trzymają, idealnie (jak dla mnie) ustawienie podłokietników/dźwigni biegów, zakresy regulacji. Ogólnie pozycja i tu i tu dla mnie bardzo dobra.
    Zawieszenie z lekkim wskazaniem na I40 ale to subiektywne -skoda odrobine twardsza ale i tu i tu sprzężyste. Dla wielu zdaję sobie z tego sprawę w skodzie może być lepiej

    I część z powyższego każdy może "torpedować" (poza akustyką/hałasem) bo każdy ma swoje upodobania. Dlatego informuję podając moją opinię a nie przekonuję nikogo bo tu ocena jest subiektywna.
    Tyle na szybko, kolejne uwagi dopiszę z kolejnymi kilometrami.

    Pozdro
    Nie ma idealnych samochodów. Poza Octavią.
  • octaviawrc
    Rider
    • 2007
    • 337
    • Octavia III combi (5E5)
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    [O1] wspomaganie utrata płynnosci pracy po wymianie płynu i

    witam
    mam za swoje.
    wymieniłem pompe wspomagania bo delikatnie buczała przy skrecaniu.
    nowa pompa podobno mocniejsza i nowy płyn.

    od samego poczatku po wymiane pojawił sie problem z nierównomierna praca wspomagania, tzn troche skretu jest ok a nagle osłabniecie wspomagania.
    biore zakret jast ok i koncówka zakretu nie moge dociagnac kierownicy.

    zła pompa , zły płyn czy ??
    SPRZEDAM TANIO

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jeśli pompa o.k. to masz uklad zapowierzony. skontroluj stan oleju, kierą max w prawo, potem max. w lewo ze 2 x , sprawdx olej i powinno grać
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        buczenie przy skręcaniu to może być efekt zbyt niskiego poziomu oleju w zbiorniczku. Zbyt niski poziom może brać się z delikatnego wycieku np na wyjściu ze zbiorniczka.
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • octaviawrc
          Rider
          • 2007
          • 337
          • Octavia III combi (5E5)
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          Zamieszczone przez robekcool
          jeśli pompa o.k. to masz uklad zapowierzony. skontroluj stan oleju, kierą max w prawo, potem max. w lewo ze 2 x , sprawdx olej i powinno grać
          układ odpowietrzony wycieków nie ma, koła skrecaja do max katów p i l .
          SPRZEDAM TANIO

          Komentarz

          Pracuję...