[O1] szarpanie podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaroon
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] szarpanie podczas przyspieszania

    Zamieszczone przez Biszczu
    Zamieszczone przez x_cite

    Cena oleju Castrol to wydatek około 140 zł za 4 litry.
    drogo...u konkona za 5 l zapłaciłem 125 pln Castrol EDGE 5W30 5L FST 504.00 507.00, wiem, że do Diesla, ale .... popytać u forumowych sprzedawców możesz
    No to dobra cena - tylko i tak muszę dopytać o mój olej i koszty przesyłki.
  • patryk891
    Ambiente
    • 2010
    • 104
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] szarpanie podczas przyspieszania

    Witam wszystkich,
    wracam z moim problemem po raz drugi kiedys juz prosilem o jakas pomoc w tym temacie.
    Objawy mianowicie tak jak w temacie podczas wolnego przyspieszania dławi sie i wydaje dziwny dziek typu jak syczenie ja ten dzwięk porównuje do sportowego zaworu upustowego turbiny. Podkreśle ze turbo jest nowe, węże od intercoolera są wporządku no i wymieniłem wczoraj pompe vacum i myślałem że to pomoże niestety rozczarowałem się żadnych zmian.Podpinałem sie w ASO skody do VASA i n75 chodzi normalnie moje pomysly sie wyczerpaly co to moze byc za usterka a wiec zwracam sie z prośbą do was o pomoc.Dla sprostowania O1 1.9 TDI 110 ps ASV
    148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

    Komentarz

    • lukas_jg
      Rider
      • 2012
      • 600
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Sprawdź czy wężyki podciśnienia masz ok. Ja miałem podobnie przy zagiętym podciśnieniu na gruszce sterującej pracą turbiny.
      Pewnie chodzi Ci o pulsującą utratę mocy ?
      Odstępy między szarpaniami są podobne?
      Znikają przy przekroczeniu magicznej bariery 1800-2000 obrotów ?
      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

      Komentarz

      • Radoslav
        Drive
        • 2011
        • 61

        #4
        Może być jak pisze lukas. Ale jeśli słyszysz syczenie jak z zaworu spustowego to raczej gdzieś powietrze faktycznie ucieka (spada w tym czasie ciśnienie doładowania) i masz szarpanie. Może sam IC się rozszczelnia? Posprawdzaj jeszcze dokładnie, bo może węże są ok, ale gdzieś łączenia się obluzowały?
        POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
        Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

        Komentarz

        • lukas_jg
          Rider
          • 2012
          • 600
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Moim zdaniem to syczenie/szorowanie to zmieniające kąt łopatki w turbinie. Jednak za ich zmianę ponosi odpowiedzialność gruszka, przewody podciśnienia oraz syf w turbinie - łopatki wtedy się przyciniają.
          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

          Komentarz

          • patryk891
            Ambiente
            • 2010
            • 104
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            koledzy dla ułatwienia powiem ze turbo nowe ma przejechane 10000 tyś a gruszke zmienialem jeszcze wczesniej przed turbina bo sparciała i wogole nie pracowała ale posprawdzam te wężyki o których mówi lukas_jg ale objawy sa identycznie takie jak piszecie
            148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Możesz też zrobić logi dynamiczne. Wyjdzie przeladowanie w tych zakresach.
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • patryk891
                Ambiente
                • 2010
                • 104
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                dodam jeszcze ze jak zdejme wezyk od egr to cisza i spokoj
                148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Tylko pytanie czy zatykasz go wtedy jak go zdejmiesz? Bo jak nie to szlag trafia wszystkie podciśnienia (przewody są połączone) przez to np. nie masz ciśnienia na gruszce turbiny - brak sterowania kątem geometrii łopatek turbiny. Jak go ściągniesz to zatkaj go czymś lub zaciśnij.

                  Sam dzisiaj u siebie ściągnę ten wężyk i zobaczę jakie odgłosy będą wydawane Mam pewną teorię co do wersji ASV i muszę ją sprawdzić
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • patryk891
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 104
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    jak sciagne wężyk od egra to świstanie mija jest normalnie jak powinno byc i teraz pytanie czy konieczne jest ten wężyk do egra czy mogę go odpiąc i zacisnac??? nic sie nie bedzie dzialo?
                    148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                    Komentarz

                    • lukas_jg
                      Rider
                      • 2012
                      • 600
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Jak nie wywala Ci błędów to odpinaj Będziesz miał to samo co ludzie z zaślepionym EGRem. Nie bedzie Ci syfiło kolektora i klapy gaszącej. Jedyne co to zabezpiecz końcówki (tą metalową z której ściągasz wężyk i końcówkę wężyka.) Najlepiej wkręć w wężyk śrubę.
                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Powinienes wykonac logi dynamiczne normalnie.
                        A pozniej mozna wykonac logi z odpietym podcisnieniem od EGR.

                        Z opisu wynika ze problem lezy w zespole klapa gasząca/EGR.

                        Diagnostyka VAGiem rozjasniłaby sprawe. :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • lukas_jg
                          Rider
                          • 2012
                          • 600
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zrobiłem to samo u siebie. Odpiąłem podciśnienie od zaworu EGR i silnik chodzi teraz bardziej gładko
                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                          Komentarz

                          • Radoslav
                            Drive
                            • 2011
                            • 61

                            #14
                            Zamieszczone przez lukas_jg
                            Zrobiłem to samo u siebie. Odpiąłem podciśnienie od zaworu EGR i silnik chodzi teraz bardziej gładko
                            Hmmm...może też się skusze na takie rozwiązanie bo mój EGR to już trochę wysłużony. A jak pozostałe odczucia w czasie jazdy i przy gaszeniu?
                            POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                            Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Radoslav, moje odczucie jest takie, że moc jest ciągle (nie zamula). W gaszeniu nie widzę różnicy. Brak szarpania przy powolnym przyśpieszaniu Polecam!
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • patryk891
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 104
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                koledzy wracając do tego mojego tematu odpiąłem wężyk od egra i jest ok tylko czasem przy gaszeneniu telepnie autem ale to sporadycznie tylko pytanie czysto teoretyczne czy to nie zabija geometri łopatek i turba????
                                148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  No to normalne... klapa gasząca nie dziala... stad to szarpniecie.
                                  Geometria w sprezarce nie ma z tym nic wspolnego jest sterowana innym zaworem.
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • lukas_jg
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 600
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    przemik, EGR i klapa gasząca to dwie różne rzeczy i nie należy ich ze sobą łączyć. Fakt, są w tym samym urządzeniu.
                                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                    Komentarz

                                    • patryk891
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 104
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      no to koledzy rozjaśniliście mi troche moje poglądy na to wszystko ale pojawie się u przemika na podpięcie pod VAGA i jakieś dobre porady oczywiście
                                      148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                                      Komentarz

                                      Pracuję...