Problem z płynem chłodniczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Biozn18
    Classic
    • 2013
    • 3

    Problem z płynem chłodniczym

    BroHen, Tak jak piszesz, po co sie głowić nad jakąś płukanką? Czy wypłuczesz silnik czy nie to nie widzę powodu aby się martwić że olej bedzie miał gorsze parametry przy przebiegu 15kkm od takiego co bedzie po płukance. :wink:
  • Klucha1212
    Classic
    • 2012
    • 15

    #2
    Problem z płynem chłodniczym

    Cześć
    Mam problem z płynem chłodniczym,gdy jeżdże po mieście stan jest ok,a kiedy jade w trase i czeszka dostaje po garach to ubywa mi płyn chłodniczy.Dowiedziałem sie że to mogą być mikroskopijne nieszczelności na głowicy.Słyszałem że jest jkiś amerykański środek,który uszczelnia takie nieszczelności
    Proszę o informację jaki to środek i gdzie go moge dostać
    Wiem że taki problem miał użytkownik o nicku PIRAMIDA :?:

    Komentarz

    • misiek^wro
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8321

      #3
      Klucha1212, nie wiem czy Piramida cos zalewał ale ja znam dwa :

      * Blue Devil Head Gasket Sealant
      * Pro-Line Kuchler Reiniger
      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz

      • kabanos
        RS
        • 2011
        • 4544
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Klucha1212, a ja znam trzeci: uszczelka pod głowicą powiedziała papa i trzeba wymienić. Ile ubywa płynu po trasie?

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz

        • Klucha1212
          Classic
          • 2012
          • 15

          #5
          Zamieszczone przez misiek^wro
          Klucha1212, nie wiem czy Piramida cos zalewał ale ja znam dwa :

          * Blue Devil Head Gasket Sealant
          * Pro-Line Kuchler Reiniger
          Dzięki wielkie :lol:

          [ Dodano: Wto 17 Kwi, 12 21:18 ]
          Zamieszczone przez kabanos
          Klucha1212, a ja znam trzeci: uszczelka pod głowicą powiedziała papa i trzeba wymienić. Ile ubywa płynu po trasie?
          Cześć
          Na 1000km Jakieś 50-70mililitrów
          Skoda ma dopiero 3 lata,czy to możliwe?

          Cześć
          Pytanko ile płynu chłodniczego wchodzi do układy???Skoda Oktawia 2

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez kabanos
            Klucha1212, a ja znam trzeci: uszczelka pod głowicą powiedziała papa i trzeba wymienić. Ile ubywa płynu po trasie?
            i ten jest najlepszy
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              niestety nie mogę się powstrzymać, co to znaczy:
              1-1-1
              ?
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • dontak
                Rider
                • 2008
                • 586
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Klucha1212, to że ma trzy lata nic nie znaczy. U mnie uszczelka padła 2 dni przed końcem gwarancji!
                OIII 1.2 TSI 105 KM

                Komentarz

                • Klucha1212
                  Classic
                  • 2012
                  • 15

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  niestety nie mogę się powstrzymać, co to znaczy:
                  1-1-1
                  ?
                  NIC -tak sobie zaznaczyłem

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Klucha1212
                    Zamieszczone przez misiek^wro
                    Klucha1212, nie wiem czy Piramida cos zalewał ale ja znam dwa :

                    * Blue Devil Head Gasket Sealant
                    * Pro-Line Kuchler Reiniger
                    Dzięki wielkie :lol:

                    [ Dodano: Wto 17 Kwi, 12 21:18 ]
                    Zamieszczone przez kabanos
                    Klucha1212, a ja znam trzeci: uszczelka pod głowicą powiedziała papa i trzeba wymienić. Ile ubywa płynu po trasie?
                    Cześć
                    Na 1000km Jakieś 50-70mililitrów
                    Skoda ma dopiero 3 lata,czy to możliwe
                    To może być początek, a z biegiem czasu może ubywać coraz więcej.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Ja mam podobnie i niestety w 99% podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Co więcej ostatnio zauważyłem krople płynu pod skrzynią biegów gdy zaglądałem pod samochód.
                      Sprawdź czy mocno syczy ci ze zbiorniczka na rozgrzanym silniku gdy odkręcasz korek. Jeśli będzie to mocne syknięcie to dużo prawdopodobieństwo, że to uszczelka.
                      DGW kiedyś podawał mi test na to, ale nie pamiętam jak to było. :?
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • maciejrutkowski
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        witam mi też tak znika płyn po długiej trasie 1200km znika z poziomu max do min i poniżej
                        Po odkręceniu korka słychać syknięcie a dodatkowo olej znika też a nie wycieka nigdzie i nie kopci octavia 1.6 akl

                        Komentarz

                        • K_Popiel
                          Rider
                          • 2010
                          • 608

                          #13
                          To że po odkręceniu korka słychać syknięcie to normalny objaw. Sprawdź twardość węży od układu chłodzącego po trasie czy dłuższej jećdzie - Uwaga będą gorące - jeżeli są twarde to spaliny przedostają się do układu chłodzącego i po przekroczeniu ciśnienia zaworek bezpieczeństwa w zbiorniczku upuszcza ciśnienie razem z płynem.
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz

                          • jamesbondzio
                            L&K
                            • 2009
                            • 1174
                            • Octavia III (5E3)
                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                            #14
                            Czy jak poleci uszczelka pod głowicą to wtedy nie powinno byc jakiegoś brudu w zbiorniku wyrównawczym, płyn nie powinien ciemnieć ?
                            mnie tez lekko ubywa płynu chłodniczego ale wszystko jest suche, płyn chłodniczy czysty, oleju "nie przybywa", pod korkiem oleju masła nie ma, auto jeździ normalnie.
                            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez jamesbondzio
                              Czy jak poleci uszczelka pod głowicą to wtedy nie powinno byc jakiegoś brudu w zbiorniku wyrównawczym, płyn nie powinien ciemnieć ?
                              mnie tez lekko ubywa płynu chłodniczego ale wszystko jest suche, płyn chłodniczy czysty, oleju "nie przybywa", pod korkiem oleju masła nie ma, auto jeździ normalnie.
                              jak miałem małe ubytki to płyn był czysty, nic nie smierdziało, żadnego masła nie było i wszystko było suche, oleju nie przybywało.

                              zdaję się, że mówisz o objawach bliższych agonii
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • K_Popiel
                                Rider
                                • 2010
                                • 608

                                #16
                                jamesbondzio jak widzę jeździsz na benzynce, także możesz z w miarę wiarygodnym wynikiem zrobić test zawartości spalia w płynie chłodniczym, trzeba znaleźć warsztat, które takie testy wykonuje i się tam udać. Jeżeli spaliny zostaną wykryte w płynie sprawa jest jasna.
                                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                ------------------------------------------------------

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  jamesbondzio, jeżeli płyn idzie w kolektor, to nie będzie praktycznie żadnych objawów. Mogą być ewentulalnie bąbelki w zbiorniczku, ale i to niezawsze.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  • Udesky
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 1692
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez K_Popiel
                                    To że po odkręceniu korka słychać syknięcie to normalny objaw.
                                    Syknięcie tak, ale to jest wyraźny mocny syk. Mi też wydawał się normalny, a gdy DGW okręcił to zrobił :shock: co to takie głośne. Najlepiej sprawdzić u innego TDI czy syk jest podobny, czy może mniejszy.
                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                    Komentarz

                                    • maciejrutkowski
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 13

                                      #19
                                      wszystko jasne tylko ja mam do domu do przejechania 1200km a tu na miejscu to mogę ze złomować najwyżej auto przy cenach jakie są w szwajcarji to nową skode kupie w kraju :wink: Może wlać jakiś uszczelniacz na czas podróży?

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maciejrutkowski
                                        wszystko jasne tylko ja mam do domu do przejechania 1200km a tu na miejscu to mogę ze złomować najwyżej auto przy cenach jakie są w szwajcarji to nową skode kupie w kraju :wink: Może wlać jakiś uszczelniacz na czas podróży?
                                        jedź spokojnie, rozrób sobie koncentrat albo dolewaj wody w razie potrzeby, nic się nie stanie
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • K_Popiel
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 608

                                          #21
                                          Tak jak napisał kolega szkoda, w bagażniku zapas płynu chłodniczego i spokojnie dojedziesz, nie piłuj go jednak za mocno bo im bardziej ciśniesz tym ciśnienie spalin będzie większe i szybciej płyn będzie wywalało.
                                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                          ------------------------------------------------------

                                          Komentarz

                                          • maciejrutkowski
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 13

                                            #22
                                            Dzięki za pomoc i dam znać jak po remoncie
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • tyHER
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 1

                                              #23
                                              Witam. Octavia Combi 1,8 TSI rocznik 2011, sprzedaż styczeń 2012. Cały czas mam problem z pobieraniem płyny chłodniczego na trasie. Faktycznie jak dostanie po garach, to p 1000 km mam pewne że muszę dolać. Ponieważ auto jest na gwarancji dzwoniłem do serwisu a Ci mi kazali przyjechać na diagnostykę. Samochód ma przejechane raptem ok. 10 tyś. Pierwszy objaw pojawił się po 2 tyś km. Pan na serwisie kazał dokupić płyn o heja. Jak na razie dolewam, jednak problem nie znika. Po serwisie 08.05.2012 dam więcej informacji.

                                              [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 18:02 ]
                                              Witam. Dzisiaj byłem na serwisie. W pierwszej wersji dowiedziałem się ze standardem jest pobór płynu chłodzącego przez mój silnik na poziomie nawet do 0,5 l/5 tyś km. Jednak po konsultacjach ze Skodą, mój wynik czyli 1,5 litra płynu na 10 tyś okazał się być pozanormowy. Po solidnym przeglądnięciu okazało się że jest uszkodzony przewód doprowadzający do pompy wody oraz prawdopodobnie również pompa. Samochód został na serwisie, przewidywany czas otrzymania samochododu z powrotem to 7 dni, gdyż tyle czasu trzeba czekać na przewód z Wolfsburga.

                                              [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 18:03 ]
                                              Zamieszczone przez tyHER
                                              Witam. Octavia Combi 1,8 TSI rocznik 2011, sprzedaż styczeń 2012. Cały czas mam problem z pobieraniem płyny chłodniczego na trasie. Faktycznie jak dostanie po garach, to p 1000 km mam pewne że muszę dolać. Ponieważ auto jest na gwarancji dzwoniłem do serwisu a Ci mi kazali przyjechać na diagnostykę. Samochód ma przejechane raptem ok. 10 tyś. Pierwszy objaw pojawił się po 2 tyś km. Pan na serwisie kazał dokupić płyn o heja. Jak na razie dolewam, jednak problem nie znika. Po serwisie 08.05.2012 dam więcej informacji.

                                              [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 18:02 ]
                                              Witam. Dzisiaj byłem na serwisie. W pierwszej wersji dowiedziałem się ze standardem jest pobór płynu chłodzącego przez mój silnik na poziomie nawet do 0,5 l/5 tyś km. Jednak po konsultacjach ze Skodą, mój wynik czyli 1,5 litra płynu na 10 tyś okazał się być pozanormowy. Po solidnym przeglądnięciu okazało się że jest uszkodzony przewód doprowadzający do pompy wody oraz prawdopodobnie również pompa. Samochód został na serwisie, przewidywany czas otrzymania samochododu z powrotem to 7 dni, gdyż tyle czasu trzeba czekać na przewód z Wolfsburga.
                                              tyHER

                                              Komentarz

                                              Pracuję...