[O2] Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9 TDI BKC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PeterX
    Classic
    • 2013
    • 5

    [O2] Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9 TDI BKC

    OK, mit potwierdzony.

    Stan początkowy kierunkowskazów vs. bordnetz:

    lewy tył, C11, nie świeci
    lewy przód, D11, świeci

    Po zamianie kabli we wtyczkach C11<->D11

    lewy tył, D11, świeci
    lewy przód, C11, nie świeci.

    Wygląda więc na to, że to jednak pin C11 jest uwalony, a obwod lewego tyłu jest ok.
    Pozostaje w takim razie wymiana?
    Pytanie: czy tylko 3C8937049E czy może być z inną końcówką?

    BTW. dla przyszłych pokoleń:
    Zamieszczone przez krzynol
    Zamieszczone przez skoda_gadac
    mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
    tak zrobić możesz
    Tak nie da rady zrobić, podłączenie samego pinu nie działa wcale. Nie działało ani przy C ani przy D.

    Zamieszczone przez krzynol
    Zamieszczone przez skoda_gadac
    Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje
    ja rozumie, dlatego ma garaż
    Bardzo śmieszne
    PeterX
  • octII
    Ambiente
    • 2012
    • 191

    #2
    [O2] Problem z odpaleniem na zimnym silniku 1.9 TDI BKC

    Podbijam temat który się powtarza co jakiś czas. Auto na ciepło pali od strzała, na zimno jest problem, kręci różnie raz krócej raz dłużej ale odpala. Po odpaleniu przez chwile efekt tak jakby brak w dostawie paliwa, takie przerwy po czym wszystko wraca do normy.

    Od zakupu czyli jakiegoś roku poza tym co trzeba zrobić typu rozrząd, oleje, filtry wymienione 2 świece, myślałem że to może być powód, więc wymienione kolejne dwie - bez efektu. Akumulator nie ma roku. Pompki są w stanie takim, że niektórzy koledzy z forum mają gorsze wyniki i nie mają problemu. Myślałem, że to pompa paliwa, zajrzałem do baku, jakiś tam drobny syf był, ale nic co mogłoby zakłócać jej działanie, paliwo podaje. Wyskakiwał błąd check engine, związany z przepływem spalin, ale być może był to powód małej nieszczelności, narazie go nie ma, zobaczymy jak dalej.

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, czy to charakterystyczne dla tej wersji, dla silnika, pomiedzy 2-2,5 obr na ciągu wpada w lekkie drgania. Początkowo były dużo większe ale po wymianie dwumasy są dużo dużo mniejsze.

    Pomóżcie, z góry dzięki za pomoc, pzdr

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Rozumiem ze dwie swiece byly dobre skoro wymienione byly tylko dwie.

      I jesli byly dobre to jak to sprawdzono.

      Logi statyczne VCDS em rozjasniłyby sprawe.
      Potrzebujemy logi statyczne - grupy - 001,004,007,013,018 i 023
      Warto by bylo sprawdzic jakie cisnienie daje pompa paliwa niskiego cisnienia czyli ta w zbiorniku.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • octII
        Ambiente
        • 2012
        • 191

        #4
        po prostu na 2 świece wywalało błąd, wiec skoro na kolejne 2 nie to = dobre, a żeby nie iść w kasę to po najmniejszej linii oporu. na takiej zasadzie się to odbyło. mechanik stwierdził że to wystarczy, z tego co się teraz orientuje to powinno się wymieniać komplet

        Logi rzucę w piątek z pomocą nadwornego pomagiera alxxx, pzdr

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          octII, mi jak wywaliło błąd świecy to zmieniłem wszystkie 4 a tak poszedłeś
          Zamieszczone przez octII
          po najmniejszej linii oporu.
          i być może dlatego masz teraz problemy. Trzeba było wymienić komplet. Obstawiam, że to wina niewymienionych świec
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • octII
            Ambiente
            • 2012
            • 191

            #6
            ale wymieniłem teraz 2 które nie były wymienione, więc zmienione są wszystkie tylko w odstępie czasu. myślisz, że to może mieć znaczenie żeby wszystkie naraz wymienić?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Biszczu
              Obstawiam, że to wina niewymienionych świec
              na dwóch świcach powinien palić od kopa i przy -20.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Świece były wymienione 2 po zakupie bo już ecu bład wywalał. Teraz wymienione kolejne dwie więc jest komplet. Pod koniec tygodnia zaloguje te grupy i wrzuce na forum.

                W między czasie był zrobiony termostat bo sie auto niedogrzewało, teraz ładnie trzyma temperature. Sprawdzałem temp powietrza/paliwa/cieczy przed porannym odpaleniem i są wporządku. Z odpiętą wtyczką od czujnika temp pali pięknie.

                Podejrzenie powoli pada na głowice bo wcześniej było coś przy niej grzebane - a wiadomo, jak to ze specami bywa.

                Mam logi korekcji 013 i bipów 023 ale to zrobie na raz wszystkie (tzn po zagrzaniu auta a nie w jednym pliku:P) i będzie można interpretować.

                Ciekawostka jest taka że przed zimą jak były wyższe temp (15+) miał kłopoty z zapalaniem po nocnych postojach, w trakcie zimy jak temp były wszyscy wiemy jakie kłopot jakby zaniknął. Teraz ciepło i od nowa auto nie chce palić.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Zamieszczone przez alxxx
                  Z odpiętą wtyczką od czujnika temp pali pięknie
                  No to chyba juz mamy odpowiedz.

                  Wykonajcie logi statyczne 007 na zimnym silniku oraz na max nagrzanym.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    Zrobiłem logi, coprawda po wymiane czujnika i zagrzaniu silnika ale może coś powiedzą. Rano się zobaczy czy się coś poprawiło. Ta temp paliwa nie jest za wysoka? Po odpięciu czujnika wywaliło błąd ale temp pokazało ~39st. Wcześniej logowałem swoją O1 to miałem temp paliwa oscylujacą w granicach 36-40st.

                    Wporządku - sprawdziłem w podobnych logach innych osób i są podobne temp paliwa.

                    004 - http://vaglog.rtnet.pl/aldziq69_81782.html
                    007 - http://vaglog.rtnet.pl/aldziq69_81783.html
                    013 - http://vaglog.rtnet.pl/aldziq69_81784.html
                    023 - http://vaglog.rtnet.pl/aldziq69_81785.html
                    062 - http://vaglog.rtnet.pl/aldziq69_81788.html
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Temperatury OK.
                      Reszta tez dobrze.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • octII
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 191

                        #12
                        podziękował za pomoc, test nad ranem, zobaczymy czy tu tkwił problem, pzdr

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Auto nie zaczęło lepiej zapalać, coprawda wydaje się że jest bardziej elastyczne itd ale zapalanie dalej nie bangla. Rozrusznik kręci jak dziki a auto i tak ciężko zaskakuje coprawda nie trwa to jak u kolegów 15sekund ale też chwile.

                          Teraz pójdzie podejrzenie na tandem. Może cofa paliwo faktycznie...
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • octII
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 191

                            #14
                            Koleżanki i koledzy, zalane "lepsze" paliwo bp ultimate diesel, bo do tej pory piło z auchana niby orlenowe. Plus dodatek "czyszczący" układ paliwowy WYNN'S, przejechane około 200 km po połowie autostrada i normalna droga, momentami porządnie wkręcane na obroty i rano odpalił bez kręcenia i bez efektu powietrza w układzie. Mam nadzieję, że na tym się zakończy. Jak ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego cuda dolewanego do paliwa to piszcie na PW

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Odgrzewam kotleta.

                              Wynn's sie na wiele nie zdał. Auto dalej nie pali tak jak powinno, zmieniona została tandem pompa na nówkę i niby się poprawiło ale bez szału nadal. Dodam że jeszcze przestawiłem kąt synchronizacji na równe 0 a było ~-1. Bipy i korekcje bez zmian. Teraz pytanie czy to pompki leją, czy głowica i gniazda pompek są już wyrobione? może jeszcze wymienić uszczelniacze pompek? z tego co czytałem to jak już bym sie brał za pompki to jak się je "uwolni" ewentualne luzy można wyczuć organoleptycznie. Jest też niepokojący efekt na zimnym silniku, że po przegazowaniu z wydechu kapnie olejem napędowym z sadzą :/ Na gorącym normalnie puści dymka jak diesel (auto bez DPFa). Pompa niskiego ciśnienia sprawdzona i dobrze pompuje. Załączam dwa filmiki:

                              1. Pierwsze palenie po nocy - auto nie może zaskoczyć odrazu tylko ma takie ~3 momenty zawachania. Na starej pompie było ich kilkanaście :/ Na filmiku może tego nie słychać ale po odpaleniu przez chwile czuć takie jakby stuki - przed wymianą pompy były dużo większe.

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MkAF6IQoBak[/youtube]

                              2. Auto chwile popracowalo zgasiłem i zapaliłem ponownie i zapaliło tak:

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4YWW1VtoOEk[/youtube]
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • Kicer
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 217

                                #16
                                A macie jak sprawdzic w jakim tempie ucieka cisnienie z tandem pompy po zgaszeniu silnika i zatkaniu wezykow (zasilajacy i powrot paliwa)? Moze byc tak ze faktycznie ucieka przez uszczelki pompowtryskiwaczy. Bo z peknieta glowica w tym silniku i tym przebiegu sie nie spotkalem. Chociaz nie... Bylo raz w BXE ale wtedy stan oleju wzrastal. I przy kolejnych uruchomieniach jest ok bo wszystko nie splynie ale po nocy jest tam za malo paliwa na uruchomienie silnika. Jest jeszcze mozliwosc ze paliwo ucieka przez powrot. (Ale wlasciwie tandema wymienialiscie...)

                                Pozdrawiam MArcin
                                Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                Komentarz

                                • Rysiek 150
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 67

                                  #17
                                  Prawdopodobnie puściły uszczelnienia na pompowtryskach, po opisie jakie są problemy z rozruchem to będzie najpewniej właśnie to. Trzeba wymienić i po problemie .

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Na starej pompie szpec mówił, że ciśnienie leciało odrazu ale po założeniu nowej twierdził, że trzyma i faktycznie jest znacząca poprawa - ale jeszcze nie jest tak jak ma byc jak widac.
                                    Mam pewne obawy czy mechnik ogarnie wymianę uszczelniaczy i regulacje pompek (niby twierdzi, że spokojnie zrobi ale po tym co sie czyta na forum momentami wątpie w ludzi :P )
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Obejrzalem Twoje filmiki... wg mnie jest OK... i szkoda kasy ładowac zeby poprawic palenie o jeden obrot wałem.
                                      Tym bardziej ze w logach jest OK.
                                      Przy okazji zwiekszyc dawke startową VCDSem i bedzie palił od strzala.

                                      Zaczniesz grzebac przy PD i jeszcze cos sie spietroli... tym bardziej ze nie masz przekonania do mechanika.

                                      Moja Octa pali podobnie a nawet minimalnie gorzej.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #20
                                        No ale, to chlapanie z wydechu? samo palenie to jeszcze nie aż taki problem. Dawke zwiekszalem na starej pompie i troche pomagało. Na nowej zjechałem do serii
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        • Rysiek 150
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 67

                                          #21
                                          Kolego wymiana uszczelnień na wtryskach to nie jest poważna operacja. Jeśli masz wątpliwości co do mechanika to pojedź do innego i dowiedz się o taka naprawę. Paliwo które ci sie zbiera w cylindrach po nocy jest wypychane przez turbo do wydechu, bedziesz czekał z tym dłużej to będą problemy z turbiną. taka robota na zimnym silniku to jest góra dwie godziny. A po wymianie uszczelnień nie musisz wcale regulować pompek, tylko nie pozamieniać miejscami. Każ wymienić uszczelnienia i po problemie.

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            Uszczelniacze jak sie okazało były robione, tak więc pada na głowice i gniazda pompek.

                                            Pytanie do was, znacie może jakieś źródła skąd by wyszarpać głowice z małym przebiegiem do O2? BKC/BXE Nie chce regenerowac bo z tego co sie dowiedziałem to na wiele sie to nei zdaje i nie pomaga na długo.
                                            Najlepiej z małopolski/podkarpacia

                                            Dzięki za odp.
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              Pokaz logi statyczne po wymianie tandempompy....
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              Pracuję...