Problem z zaworem EGR.. gwarancja i po gwarancji. Pomocy!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • długaswek
    Classic
    • 2014
    • 1

    Problem z zaworem EGR.. gwarancja i po gwarancji. Pomocy!

    Enriquez, fajne te fele i mody z linków....
    ale ty chcesz na takich felgach jeździć po budowach? nadal nie rozumiem w tym świetle wspomnianej wyżej koncepcji tego auta - do wożenia śrubek i części. Szkoda auta mi poprostu nowego, a tymbardziej jak chcesz aluski bajeranckie dostawić, to już w ogóle nie pojmuje :P
    krzychu
  • kmisiek89
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    Problem z zaworem EGR.. gwarancja i po gwarancji. Pomocy!

    Witam serdecznie,
    może zacznę od tego, że jeżdżę obecnie prawie trzy letnią Octavią 1.4 TSI. Ogółem jestem bardzo zadowolony ale jest jeden mankament. Mianowicie mam duży problem z zaworem recyrkulacji spalin. Po raz pierwszy gdy pokazała mi się kontrolka check engine pojawiłem się w ASO. Diagnoza była następująca: pokazał się błąd to trzeba go usunąć. Więc błąd usunięto i tak sobie pojeździłem około dwóch tygodni. Analogicznie znów pojawiła się ta sama kontrolka, więc znów pojechałem. Diagnoza trzeba wyczyścić zawór EGR. Ok wyczyszczono. Pojeździłem coś około pół roku i po raz trzeci zaświeciła się kontrolka Check engine. Pojechałem do ASO i już lekko zdenerwowany zwróciłem uwagę, że coś nie gra notorycznie. Po dłuższej diagnozie zdecydowano wymienić sondę lambda (?) chyba. Wymieniono. Pojeździłem około 4 miesięcy i znów historia się powtarza. Do ASO i tak usłyszałem, że trzeba wymienić uszczelki (nie wiem jakie i gdzie) no ale wymieniono, co więcej odebrałem auto i już za pierwszym zakrętem pokazała się ta sama kontrolka. Więc wróciłem ) Auto było jeszcze wtedy na gwarancji. Zostawiłem auto na prawie miesiąc w ASO aby zostało dokładnie to zdiagnozowane. ASO doszło do wniosku, że trzeba wymienić oprogramowanie/lub/ sterownik ponieważ to jest odpowiedzialne za dobór złej mieszanki i dla tego jest błąd. ASo zachowało się ok pod koniec ponieważ zrobiono na końcówce gwarancji kilka darmowych testów i przysług jako zadość uczynienie. No i historia pięknie by się skończyła gdyby nie to, że niecały roczek po gwarancji znów pokazała się ta sama kontrolka. Wiem, że ta kontrolka odpowiada za wiele rzeczy aczkolwiek mam przypuszczenie, że to znów jest związane ze starym nie naprawionym problemem. Zostawiłem autko dwa dni temu w ASO aby ustosunkowali się do awarii. W sumie to piąty raz ta sama kontrolka dla mnie równa się to z tym, że ASO nie wie co źle może byc z tym autem. Czy ktoś na forum miał już takie problemy jak ja? Co dalej z tym można zrobić? Czy prawo niezgodności towaru z umową nadal działa? Jakie mogę podjąć kroki aby moja Octavia nadal przynosiła mi tyle satysfakcji co wcześniej? Proszę o pomoc, jakieś opinie, co wy byście zrobili?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      1. Kontrolka sygnalizuje ze zapisał się bład w ECU... trzeba go odczytac i dopiero radzić co dalej. Konieczny bedzie VCDS.
      2. Czy jestes absolutnie pewny ze chodzi o zawór "EGR" ???

      Pozdrawiam
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • kmisiek89
        Classic
        • 2012
        • 6

        #4
        Powiem szczerze, że jestem zielony w tej sprawie. Tak utrzymuje ASO jak jest to nie wiem. Z kolei dziś dowiedziałem się, że prawdopodobnie to uszczelka przy kolektorze ssącym. Dużo mi to nie mówi trochę się obawiam bo poniekąd już raz były wymieniane jakieś uszczelki...

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          tak jak napisał kolega przemik optymalnie by było podłączyć komputer i odczytać co za błąd siedzi w silniku, wtedy można podejmować dalsze kroki, osobiście nie chce mi się wierzyć aby uszkodzeniu uległa uszczelka w kolektorze ssącym.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #6
            Aso czyści EGR, a nie wymienia na nowy, to chyba jakaś Polska praktyka?

            Komentarz

            • kmisiek89
              Classic
              • 2012
              • 6

              #7
              No zobaczymy jak teraz to będzie rozegrane... Jeżeli popsuje się 6 raz to jak inaczej mogę dochodzić swoich praw? Np pisać do Skody?

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Móglbyś sie podpierać tym ze mimo kilku prób nie usunęli usterki w ramach gwarancji.

                Błedu nie znamy... wiec moze opisz krotko co się z autem dzieje ?
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • kmisiek89
                  Classic
                  • 2012
                  • 6

                  #9
                  A więc zacznę od tego, że dostałem auto zastępcze (nie odpłatnie) Octavie 1.4tsi nówkę sztukę. I moim zdaniem ta nowa działa zupełnie inaczej niż moja tzn cały czas czuć zapas mocy, nie ważne kiedy nacisnę gaz to jest reakcja. Natomiast w mojej Octavii występują spadki mocy. Zaczęło się od tego, że tuż przed zapaleniem się kontrolki Moja Octavia dostała jakby zapasowej mocy, tak jakby nadmiar. Podczas podróży do pracy (w jeździe) zapaliła mi się kontrolka. Po przejechaniu ok 3-4km wystąpił duży spadek mocy. Podczas powrotu do domu raz było ok a raz spadał ten zapas mocy (trzeba było mocniej depnąć żeby auto się zebrało). Dostałem także odpowiedź pd UOKIK, że nie przysługują mi już żadne prawa konsumenckie. A serwis domniema, że problem leży w wtryskiwaczu/wtryskiwaczach (?) aczkolwiek nie są pewni. Jednakże wydaje mi się, że jest okres gwarancyjny na usługę chyba rok czasu? - więc powinni to uwzględnić...

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Poki nie wykonasz diagnostyki... ciezko cokolwiek stwierdzić... problem braku mocy w tym silniku moze wynika z bardzo wielu rzeczy... wtryskiwacze tez.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • kmisiek89
                      Classic
                      • 2012
                      • 6

                      #11
                      Dowiedziałem się jaki to błąd może to troszkę pomoże. Błąd mieszanki paliwa(?) zbyt bogata mieszanka paliwa na biegu jałowym.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Niewiele to mowi.... potrzebujemy dokladnie odczyt błedu : numer , opis i walor.
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • kmisiek89
                          Classic
                          • 2012
                          • 6

                          #13
                          Yhym. Ok to na razie nic więcej nie porzeźbię poczekamy i zobaczymy. Dam znać jak się udało załatwić. I tak dziękuje bardzo za chęci.

                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          Pracuję...