Tylko ja po mieście po 15 km... nie wiem czy toto się naładuje...
"Uderzenie" przy odpalaniu
Zwiń
X
-
Dzisiaj sporo jezdziłem i po tankowaniu jak odpalałem woza to faktycznie mi zatrzęsło budą......
a na zimnym bez problemu.
[ Dodano: Sob 05 Maj, 12 13:51 ]
Na innym forum przeczytałem takie zdanie "Jeżeli po odpięciu czujnika temperatury cieczy auto pali to prawdopodobieństwo jest dość duże że pomoże korekcja dawki startowej" Tylko ja się na tym nie znam
Koledzy znacie kogoś w Krakowie kto za flache lub parę piwek rzucił by na to okiem , mam na myśli kogoś z forum/
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zmieniałem u siebie w zeszłym roku dawkę rozruchową i o ile pamięć mnie nie myli to miałem czasem takie głuche uderzenie jak opisujesz, występowało tylko na rozgrzanym silniku. Przed zmianą dawki bywało, że musiałem kręcić rozrusznikiem dobre 3-4 sekundy i właśnie wtedy zdarzało się takie uderzenie. Po zmianie dawki pali na dotyk czy zimny czy ciepły, uderzeń nie zaobserwowałem.
Aha dwumas zostaw w spokoju rozmawiałem ze znajomym, który nabył O2 z uszkodzonym dwumasem objawy miał takie, że podczas przyśpieszania strasznie mu tłukło w silniku. A znowu zaprzyjaźniony mechanik powiedział mi że nowy dwumas może mieć takie same objawy jak stary po niespełna 30-40 tyś km, dlatego jeśli nie ma poważnych objawów tłuczenia to po prostu jeździj i ciesz się z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentMr.T, na forum poszukaj
sprawdzone i dobra cena
ok 1300-1500
jedni mówią że LUK inni że SASCH
Koło 2-masowe jeszcze sporo pochodzi, również wymiana akumulatora w takim przypadku jest bezcelowa (czasowa poprawa - problem znowu powróci)
Było poruszane wielokrotnie, zmiana dawki rozruchowej i będzie zapalał miękko w każdej temperaturze.
Zobaczcie pod maską co się dzieje z silnikiem jak ciężko zapala, o mało nie wyskoczy z ramy.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Fabrycznie dawka rozruchowa dla ciepłego silnika jest ustawiona na granicy obrotów jakie kręci nowy rozrusznik w nowym aucie na nowym akumulatorze.
Z czasem eksploatacji samochody obroty rozrusznika spadają ok 20-30 obr. mniej niż ma całkowicie nowy samochód, to już wystarcza by powstał problem z rozruchem ciepłego silnika.
Zmniejszenie obrotów kręcenia jest spowodowane:
1. zwiększeniem się rezystancji na przewodach i stykach od akumulatora do rozrusznika w wyniku utleniania się miedzi
2. zwiększeniem się rezystancji wewnętrznej akumulatora w wyniku naturalnej eksploatacji przez co spada prąd rozruchu
3. zwiększeniem oporów wewnętrznych rozrusznika spowodowanym zabrudzeniem, starym, gęstym smarem na tulejkach i przekładni rozrusznika
Tak więc wymiana i naprawa wymienionych elementów przynosi poprawę w odpalaniu silnika, ale problem ponownie powróci gdy się powyższe przyczyny znowu pojawią, a pojawią się na pewno.
Programowa zmiana dawki rozruchowej powoduje, że nawet jeśli rozrusznik będzie kręcił 50 obrotów mniej niż do tej pory, to i tak nastąpi poprawny płynny rozruch silnika bez uderzenia.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
krzych, gdzieś kiedyś czytałem że za pomocą programu VCDS mozna zrobić test rozrusznika. Jak domniemuję taki test pokaże do jakie obroty osiąga silnik podczas rozruchu i ew pokaże pobór prądu przez rozrusznik.
Wiesz może, jak zrobić taki test i jakie powinny być prawidłowe obroty silnika podczas rozruchu?
Komentarz
-
-
Obroty jakie osiaga rozrusznik wydzisz w pierwszy polu... napiecie jakie powinno byc znajduje się w 15 grupie (ale pewny nie jestem)... jesli spada ponizej 10V podczas rozruchu... to aku juz jest slaby.
Bodajze w 5 grupie widac jaka jest dawka startowa podczas odpalania.
Piszę z pamieci więc... moglem cos pokręcic.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ernestowskiprzemik, wyobrażałem sobie, że jest jakaś funkcja automatyczna, tak jak przy testowaniu EGR, np. rozrusznik kręci przez 1, 2 ... albo 5 sekund, w tym czasie robione są pomiary, a silnik nie odpala. Jednak chyba mam zbyt wybujałą wyobraźnię
Mapa startowa tak jest fabrycznie źle ustawiona tylko w niektórych typach silników ustawionych poprzecznie AGR, ALH, AHF, BJB itp...
Czy ktoś ma problemy z odpalaniem na ciepło jakiegokolwiek Passata, A4 czy ASV lub ASZ?
Tam jest mapa dawki startowej odpowiednio dobrana i taki problem nie występuje.
Trzeba poprawić mapę i nie wymieniać sprawnego akumulatora, rozrusznika, szkoda więcej drążyć temat.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychMapa startowa tak jest fabrycznie źle ustawiona tylko w niektórych typach silników ustawionych poprzecznie
Dlatego problem "nie wystepuje" w silnikach ustawionych wzdluznie (AFN,AVG,AHU).
Chociaz - ja mialem maly problem z paleniem na cieplym w B5q(AFN)... po zmianie mapki... pali od strzała.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikPozwole sobie nie zgodzić się z tym.... mapa jest dobrze zrobiona... tylko zrobiona jest tak "delikatnie" jak opisałes wczesniej, po to zeby chronic dwumas, ktory jest bardziej narazony na "uderzenie" wlasnie w silnikach ustawionych poprzecznie
Efekt jest raczej odwrotny od zamierzonego, odpala z takim kopnięciem, że aż żal patrzeć co się dzieje w momencie odpalania z silnikiem, poduszkami...DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
To co piszecie sie zgadza, ale problem uderzenia nie jest aż taki widoczny dopóki silnik i inne podzespoły są w dobrym stanie i działają jak potrzeba. Jazda się zaczyna jak trzeba dłużej zakręcić rozrusznikiem i dopiero "łapie" to jest takie dupnięcie, że aż żal... a jeszcze jak poduszki klęczą to już wogóle bomba pod maskąVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychTo właściwie ma chronić 2-masę przed uderzeniem czy nie?
Reszta juz została napisana.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Komentarz