"Uderzenie" przy odpalaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #26
    Tylko ja po mieście po 15 km... nie wiem czy toto się naładuje...

    Komentarz

    • Mr.T
      Classic
      • 2012
      • 18

      #27
      Dzisiaj sporo jezdziłem i po tankowaniu jak odpalałem woza to faktycznie mi zatrzęsło budą......
      a na zimnym bez problemu.

      [ Dodano: Sob 05 Maj, 12 13:51 ]
      Na innym forum przeczytałem takie zdanie "Jeżeli po odpięciu czujnika temperatury cieczy auto pali to prawdopodobieństwo jest dość duże że pomoże korekcja dawki startowej" Tylko ja się na tym nie znam
      Koledzy znacie kogoś w Krakowie kto za flache lub parę piwek rzucił by na to okiem , mam na myśli kogoś z forum/
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • krystianmx
        Classic
        • 2010
        • 38

        #28
        Zmieniałem u siebie w zeszłym roku dawkę rozruchową i o ile pamięć mnie nie myli to miałem czasem takie głuche uderzenie jak opisujesz, występowało tylko na rozgrzanym silniku. Przed zmianą dawki bywało, że musiałem kręcić rozrusznikiem dobre 3-4 sekundy i właśnie wtedy zdarzało się takie uderzenie. Po zmianie dawki pali na dotyk czy zimny czy ciepły, uderzeń nie zaobserwowałem.
        Aha dwumas zostaw w spokoju rozmawiałem ze znajomym, który nabył O2 z uszkodzonym dwumasem objawy miał takie, że podczas przyśpieszania strasznie mu tłukło w silniku. A znowu zaprzyjaźniony mechanik powiedział mi że nowy dwumas może mieć takie same objawy jak stary po niespełna 30-40 tyś km, dlatego jeśli nie ma poważnych objawów tłuczenia to po prostu jeździj i ciesz się z jazdy.

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #29
          Zamieszczone przez abstinent
          Mr.T, na forum poszukaj
          sprawdzone i dobra cena
          ok 1300-1500
          jedni mówią że LUK inni że SASCH
          A ja mówię, że za tą cenę można zrobić chipa, korekcje dawki rozruchowej i jeszcze zostanie na zatankowanie auta
          Koło 2-masowe jeszcze sporo pochodzi, również wymiana akumulatora w takim przypadku jest bezcelowa (czasowa poprawa - problem znowu powróci)

          Było poruszane wielokrotnie, zmiana dawki rozruchowej i będzie zapalał miękko w każdej temperaturze.

          Zobaczcie pod maską co się dzieje z silnikiem jak ciężko zapala, o mało nie wyskoczy z ramy.
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • ernestowski
            Ambiente
            • 2012
            • 228

            #30
            Zamieszczone przez Krzych
            Było poruszane wielokrotnie, zmiana dawki rozruchowej i będzie zapalał miękko w każdej temperaturze.
            Możesz napisać jaka jest przyczyna techniczna tego, że dawka rozruchowa ustawiona fabrycznie w pewnym momencie staje się niewystarczająca?

            Komentarz

            • conan
              Rider
              • 2011
              • 546

              #31
              A czy ktoś może powiedzieć jak to zmienić tą dawke lub pomóc tu na śląsku, kabel i lapka mam tylko pojęcia brak
              U mnie objaw jest taki sam, że przy odpalaniu uderza, dwu mas prawie w ogóle nie hałasuje, więc może to wina tej dawki. Pomożecie
              Moja skodzinka o2
              Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #32
                Fabrycznie dawka rozruchowa dla ciepłego silnika jest ustawiona na granicy obrotów jakie kręci nowy rozrusznik w nowym aucie na nowym akumulatorze.
                Z czasem eksploatacji samochody obroty rozrusznika spadają ok 20-30 obr. mniej niż ma całkowicie nowy samochód, to już wystarcza by powstał problem z rozruchem ciepłego silnika.
                Zmniejszenie obrotów kręcenia jest spowodowane:
                1. zwiększeniem się rezystancji na przewodach i stykach od akumulatora do rozrusznika w wyniku utleniania się miedzi
                2. zwiększeniem się rezystancji wewnętrznej akumulatora w wyniku naturalnej eksploatacji przez co spada prąd rozruchu
                3. zwiększeniem oporów wewnętrznych rozrusznika spowodowanym zabrudzeniem, starym, gęstym smarem na tulejkach i przekładni rozrusznika

                Tak więc wymiana i naprawa wymienionych elementów przynosi poprawę w odpalaniu silnika, ale problem ponownie powróci gdy się powyższe przyczyny znowu pojawią, a pojawią się na pewno.

                Programowa zmiana dawki rozruchowej powoduje, że nawet jeśli rozrusznik będzie kręcił 50 obrotów mniej niż do tej pory, to i tak nastąpi poprawny płynny rozruch silnika bez uderzenia.
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #33
                  Krzysiek ma racje.... myk w sofcie i bedzie palił od strzała....
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • ernestowski
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 228

                    #34
                    krzych, gdzieś kiedyś czytałem że za pomocą programu VCDS mozna zrobić test rozrusznika. Jak domniemuję taki test pokaże do jakie obroty osiąga silnik podczas rozruchu i ew pokaże pobór prądu przez rozrusznik.
                    Wiesz może, jak zrobić taki test i jakie powinny być prawidłowe obroty silnika podczas rozruchu?

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #35
                      Obroty jakie osiaga rozrusznik wydzisz w pierwszy polu... napiecie jakie powinno byc znajduje się w 15 grupie (ale pewny nie jestem)... jesli spada ponizej 10V podczas rozruchu... to aku juz jest slaby.

                      Bodajze w 5 grupie widac jaka jest dawka startowa podczas odpalania.

                      Piszę z pamieci więc... moglem cos pokręcic.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • ernestowski
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 228

                        #36
                        przemik, wyobrażałem sobie, że jest jakaś funkcja automatyczna, tak jak przy testowaniu EGR, np. rozrusznik kręci przez 1, 2 ... albo 5 sekund, w tym czasie robione są pomiary, a silnik nie odpala. Jednak chyba mam zbyt wybujałą wyobraźnię

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #37
                          Zamieszczone przez ernestowski
                          przemik, wyobrażałem sobie, że jest jakaś funkcja automatyczna, tak jak przy testowaniu EGR, np. rozrusznik kręci przez 1, 2 ... albo 5 sekund, w tym czasie robione są pomiary, a silnik nie odpala. Jednak chyba mam zbyt wybujałą wyobraźnię
                          Chyba KTS Bosch ma taką funkcje, ale po co wyważać otwarte drzwi skoro problem jest znany i wiadomo jak go rozwiązać.
                          Mapa startowa tak jest fabrycznie źle ustawiona tylko w niektórych typach silników ustawionych poprzecznie AGR, ALH, AHF, BJB itp...
                          Czy ktoś ma problemy z odpalaniem na ciepło jakiegokolwiek Passata, A4 czy ASV lub ASZ?
                          Tam jest mapa dawki startowej odpowiednio dobrana i taki problem nie występuje.
                          Trzeba poprawić mapę i nie wymieniać sprawnego akumulatora, rozrusznika, szkoda więcej drążyć temat.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • mike007007
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 119

                            #38
                            Podepnę się pod temat. Miałem podobny problem z uderzeniem na ciepłym silniku i pomogło zwiększenie dawki VCDSem (procedura opisana na forum) ale coraz częściej słyszę uderzenie na letnim i zimnym silniku. Czy można jakoś VCDSem poprawić dawki zimnego i letniego silnika?

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #39
                              Zamieszczone przez Krzych
                              Mapa startowa tak jest fabrycznie źle ustawiona tylko w niektórych typach silników ustawionych poprzecznie
                              Pozwole sobie nie zgodzić się z tym.... mapa jest dobrze zrobiona... tylko zrobiona jest tak "delikatnie" jak opisałes wczesniej, po to zeby chronic dwumas, ktory jest bardziej narazony na "uderzenie" wlasnie w silnikach ustawionych poprzecznie.
                              Dlatego problem "nie wystepuje" w silnikach ustawionych wzdluznie (AFN,AVG,AHU).
                              Chociaz - ja mialem maly problem z paleniem na cieplym w B5q(AFN)... po zmianie mapki... pali od strzała.

                              Pozdrawiam
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #40
                                Zamieszczone przez przemik
                                Pozwole sobie nie zgodzić się z tym.... mapa jest dobrze zrobiona... tylko zrobiona jest tak "delikatnie" jak opisałes wczesniej, po to zeby chronic dwumas, ktory jest bardziej narazony na "uderzenie" wlasnie w silnikach ustawionych poprzecznie
                                To właściwie ma chronić 2-masę przed uderzeniem czy nie?
                                Efekt jest raczej odwrotny od zamierzonego, odpala z takim kopnięciem, że aż żal patrzeć co się dzieje w momencie odpalania z silnikiem, poduszkami...
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #41
                                  To co piszecie sie zgadza, ale problem uderzenia nie jest aż taki widoczny dopóki silnik i inne podzespoły są w dobrym stanie i działają jak potrzeba. Jazda się zaczyna jak trzeba dłużej zakręcić rozrusznikiem i dopiero "łapie" to jest takie dupnięcie, że aż żal... a jeszcze jak poduszki klęczą to już wogóle bomba pod maską
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  • mirosław
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 20

                                    #42
                                    miałem to samo. wgrane nowe mapy startowe i po problemie

                                    Komentarz

                                    • Mr.T
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 18

                                      #43
                                      W poniedziałek będę jeszcze na ul.Prandoty w Krakowie to pogadam o tym może mi to zrobią, a jak nie to gdzie można to zrobić w Krakowie?

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Krzych
                                        To właściwie ma chronić 2-masę przed uderzeniem czy nie?
                                        Oczywiscie, ze mają... ale wystarczy ze wydatek pompy spadnie lub sprawnosc ktoregos z czujnikow ... i mamy to co mamy.
                                        Reszta juz została napisana.
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        Pracuję...