Sonda Lambda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jaro71
    Classic
    • 2013
    • 2

    Sonda Lambda

    za 30k ta Dacia to nie bedzie podstawa.

    Przeciez pisalem ze kosztuje (patrz - cennik) 28.900 zl i mozna od tego realnie te 2k urwac. Czyli mamy 26.900 zl - to REWELACYJNA CENA. W tym jest przeciez esp (esc), 4 poduszki (z tego co pamietam) i wspomaganie kiery - trudno wymagac w tej cenie wiecej za samochod, ktory ma gwarancje dluzsza niz VW....

    Najtansze Citi bedzie od najtanszego Logana nie tylko drozsze ale i ... GORZEJ WYPOSAZONE (bo nawet nie ma wspomagania)....

    Poza tym moim zdaniem sens Logana jest tylko wtedy kiedy skupiamy sie na jego tanszych odmianach - wtedy po prostu cenowo powala, Rapid moze sie schowac do mysiej dziury z cenami wyzszymi srednio (i to po znizkach skody i dealerskich) o 10.000 zl.

    Natomiast sorry, ale wydac wiecej na Logana niz te 35k to chyba pomylka... jak ma byc tanie wozidlo to niech bedzie tanie. A jak zaczniemy go doposazac a to w to, a to w tamto, to zaraz nam wyjdzie cena za jaka mozna kupic Fiata Bravo czy Citroena C4 w promocjach (ktore w Citroenie trwaja caly rok hehe), a na pewno te auta sa lepiej zaprojektowane, przyjemniejsze w prowadzeniu i po prostu lepsze... choc moze wcale nie trwalsze :-)

    ps. wyczytalem w Motorze dzisiaj, ze Dacia za rok ma wprowadzic konkurenta Citigo i Pandy za 20.000 zl :-)))))) i tez za rok auto klasy sredniej.

    Szkoda ze nikt nie chce wprowadzic taniego konkurenta np. VW Sharana czy VW Multivana... np. za ok. 65k z dieslem takie turystyczny pojazd...

    ps. info o cenach i wyposazeniu + kilka zdjec
  • ps81
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    Sonda Lambda

    Auto:
    1.6 benzyna 102 konie rok2004,kombi przebieg 165000
    Nie jestem ekspertem ani mechanikiem,kupiłem Octavie ze względu na dobre opinie że auto tanie w naprawie rodzinne ect. i jest w miarę ok ale do białej gorączki doprowadza mnie sonda lambda!

    O problemie:
    przy ok 140 tys wymiana dwóch sond - przy 146 tys jeb zapala się check engine jadę do mechanika podpina skodę pod komp pokazuje że lambda, mechanik udaje głupiego kasuje błąd coś kleci na kanale i na 3 miesiące spokój, potem zapala się znowu zmieniam mechanika który mówi że z jedną walnięta sonda można jeździć. Nie moge patrzeć na ten pomarańczowy silnik na zegarze więc stawiam samochód przy 164 tys do mechanika i mówię rób!!! więc on czyści przepustnicę ( bo szaleją obroty ), zmienia świece, przewody no i lambdę.Po wymianach skoda jak z fabryki Tydzień cieszyłem się brakiem check engine - stare wróciło obroty znowu szaleją sonda znowu na kompie pokazuje błąd!

    Zgodnie z sugestią forumowiczów podaję kody błędów

    16523 - sonda lambda wolna odpowiedź (str 1. czujnik 2) brak osprzętu /nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny 
    16554 - błędne ustalanie mieszanki - brak osprzętu /nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny 
    16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ - brak osprzętu /nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny 

    Dodam jeszcze że często zapala się gdy pada deszcz nawet jest to pewne jak amen w pacierzu że się zapali...
    Proszę o rady i wskazówki co może być przyczyną ciągłego zapalania się check engine 

    pzdr 

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Jaka jest zamontowana sonda, markowa Bosch, NTK czy jakiś no name?

      Z praktyki wiem, że zamienniki są dużo droższe w eksploatacji niż oryginał.
      Wytrzymują 10-15tyś. km a spalanie jest większe niż na oryginalnej sondzie.

      Rachunek ekonomiczny jest prosty.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • Adrian0027
        Classic
        • 2012
        • 8

        #4
        Zaizoluj kostke jeśli sie zapala, ja przerabialem sonde lambda w corolli swojej co prawda ale od 3 tys km mam spokoj. Która sonda jest pierdzielnieta przed czy za katem?? Jeśli za to mechanik ma racje ze możesz na niej jezdzić tylko drażni oczy. Jeśli pierwsza to nie można bo bedzie najprawdopodobniej baardzo dużo palil.sprawdz czy sonda jest dokrecona dobrze wszelkie nieszczelności w wydechu mogą powodować zapalanie sie checka. Jesli masz ELM 327 albo znajomego z kabelkiem to sprawdz przebiegi napięć na sondach sam wydedukujesz czy są one walniete czy może czas wymienić katalizator. Sonda przed katem powinna oscylować pokazywać napiecie sin zmienne natomiast sonda za katem powinna mniej wiecej pokazywać stała wartość odchyłki są dopuszczalne a im stałe napiecie niższ tym lepszy stan katalizatora.

        [ Dodano: Sro 16 Maj, 12 20:27 ]
        A i kolega wyżej ma racje z sondami lambda to tylko orginały przerobiłem zamiennik ,,Gold coś tam,, cena 130 zł po rabacie(skusiłem się na zamiennik bez kostki bo cena org to około 500zł) miał być to zamiennik jakiś lepszy okazał sie dziadostwem który mimo prawidłowego podłaczenia powodował wywalenie checka i bład ukłądu grzałki sondy lambda. No i ostatecznie kupiłem używaną sondę i mam spokoj dodatkowo uszczelnilem cały wydech mimo ze nie miał żadnych dziur to na spawach go uszczelniłem)
        A i pytanko jeszcze a czy masz LPG w aucie?? Jeśli tak to jedż do dobrego gazownika niech ci go wyreguluje) A jeśli zakłądał gaz jakiś paprak to niech poprawki zrobi bo czasem przez to nie da sie wyregulować instalacji)

        [ Dodano: Sro 16 Maj, 12 20:30 ]
        Hehe no Sonda Lambda to temat rzeka i włąsnie mi sie jeszcze jedna rzecz przypomniała która może wpłynąć na wywalanie checka. Czyszczenie przepływomierza w niektórych przypadkach pomaga( czyścimy go srodkami do czyszczenia układów hamulcowych).
        Adrian

        Komentarz

        • ps81
          Classic
          • 2012
          • 5

          #5
          Witam,

          Sonda oryginalna BOSCH
          Skoda bez instalacji gazowej
          Dzięki - drukuję Wasze pomysły i jak zapali się kolejny raz jadę z nimi do mechanika )))

          pzdr

          Paweł

          Komentarz

          • Krzych
            Rider
            • 2005
            • 671

            #6
            Zamieszczone przez ps81
            16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ - brak osprzętu /nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny
            Ten błąd możne faktycznie sugerować nieszczelność w układzie dolotowym, zasysa fałszywa powietrze gdzieś na odcinku przepustnica -> kolektor ssący.

            Zamieszczone przez ps81
            16523 - sonda lambda wolna odpowiedź (str 1. czujnik 2) brak osprzętu /nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny
            natomiast ten błąd świadczy o zużyciu sondy, wolno reaguje na zmianę składu mieszanki.

            VAGa na kolana i trzeba pojeździć samochodem, zrobić pomiary przy różnych stopniach obciążenia silnika.
            Zobaczysz jak sonda widzi zmiany dawki paliwa.
            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
            www.chiptuning.katowice.pl
            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

            Komentarz

            • BADYL
              RS
              • 2011
              • 2396
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              ps81, pisałem już o tym w innym poscie...miałem podobny problem w fabi 1.2 12V i też na początku wskazywało na sondę, ale w końcu okozało się, że walnięty był katalizator....moze w Twoim przypadku jest podobnie :|
              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

              Komentarz

              • ps81
                Classic
                • 2012
                • 5

                #8
                Zamieszczone przez BADYL
                ps81, pisałem już o tym w innym poscie...miałem podobny problem w fabi 1.2 12V i też na początku wskazywało na sondę, ale w końcu okozało się, że walnięty był katalizator....moze w Twoim przypadku jest podobnie :|

                Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość mojej lambdy, gdy tylko zrobi się wilgotno od razu zapala się check engine!

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  Złącze sondy do przegladnięcia, jak styki zielone to delikatnie wyczyścić i psiknąć do środka niewielką ilość WD40

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Zamieszczone przez ps81
                    Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość mojej lambdy, gdy tylko zrobi się wilgotno od razu zapala się check engine!
                    Pewnie jest przetarta izolacja na przewodach do sondy lub brak gumowej uszczelki w złączu sondy i tam dostaje się wilgoć.
                    Przeglądnij wiązkę, jeśli jest uszkodzona izolacja to pewnie będą zielone ślady korozji.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    Pracuję...