Problem z centralnym zamkiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seb
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 23

    Problem z centralnym zamkiem

    Dzięki wszystkim za pamięć
    Miłe
  • grzesiek3210
    Banned
    • 2006
    • 34

    #2
    Problem z centralnym zamkiem

    Witam.Nabyłem niedawno Octavie 1.9TDI 90KM z końca 97r 1-sza rejestracja w 98r.Samochód jest w wersji SLX i sprowdziłem go z Niemiec.W mojej wersji autko na wyposażeniu ma pełną elektrykę,podgrzewane fotele,el.szyberdach,klime,abs,2xpoduchy, komputer i nie wiem czy ma jeszcze jakieś systemy i czy ma czujnik nie zamkniętych drzwi i nie zapiętych pasów bo nic u mnie nie pokazuje się na desce.

    Przejdzmy jednak do problemu. Zamykając auto nie ważne czy z kluczyka czy z wewnątrz rygielek tylnich lewych drzwi wyskakuje spowrotem.Muszę pare razy zasuwać żeby zaskoczył.Przekręcając kluczyk w prawo(zasuwanie) to mimo że jest auto zasuniete to tylko w lewych tylnich drzwiach słychać jak coś sobie "bzyczy,stuka".Następna sprawa to to że nie działa "podwójne" ryglowanie i nie miga mi kontrolka przy ryglu kierowcy.Trzecia sprawa to przekręcając zapłon (np.grzejąc świece) słychać w tych uszkodzonych drzwiach to "bzyczenie ze stuknięciem".Następna sprawa to to że klapa bagażnika nie zasuwa się z centralki drzwi kierowcy.Muszę kluczykiem ją zasuwać,a z koleji zasuwając klapę mogę zasuwać i odsuwać cały samochód(ale te lewe drzwi pasażera i tak są oporne i ten rygielek wyskakuje i dopiero za którymś razem załapuje).A ostatnia sprawa to to ze nie działa mi brzęczek od włączonych świteł jak wyjmę kluczyk i otworzę drzwi.No i już naprawdę ostatnia to że czasami bardzo rzadko jak odpalam auto to włacza się sygnał w desce takie jakby 3 krotne głośne "bim,bim,bim".3 razy mi się to zdarzyło w ciągu 2tyg.
    Czy to wszystko może oznaczać że moduł komfortu jest zepsuty?Czy coś innego.Reszta z elektryki działa super.
    A tak poza tym to wóz jest ekstra i jestem bardzo zadowolony.

    Komentarz

    • henio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 631

      #3
      Moduł komfortu jest pod kierownicą, weż go wyjmij i zobacz styki na przekażniku ,u mnie były nadpalone wystarczyło przeczyścić.Druga sprawa jeżeli ktoś podłączał radio i zmostkował 2 plusy to będzie tak jak też u mnie ( nie działał sygnał od włączonych świateł, brak świecenie kontrolki przy kierowniku w drzwiach, brak przewietrzania auta, nieraz rygielek sam wyskakiwał) najlepiej znajdż mój topic o prawie tym samym problemie, zresztą koledzy ci napiszą .Można też powyczyszczać złączki które są podpięte do siłowników, ale trzebha rozbierać tapicerkę.Co do lewych drzwi to pewnie już siłownik się zaciera może wystarczy przeczyścić, a co do klapy to pewnie już padł :wink: .W wyposarzeniu możesz mieć jeszcze oprócz ABS EDS , dziwne że masz podgrzewane fotele , ja mam SLX z 2000 i nie mam :cry: pewnie wszystko było za dopłatą.To tak w dużym skrócie , ile masz przejechane? oczywiście licznikowo :wink:

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #4
        czy po FL moduł komfortu jest pod kierownicą czy w drzwiach kierocy?
        U mnie jest to samo, brak podwójnego ryglowania i brzęczyka świateł, zamykanie ok
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • grzesiek3210
          Banned
          • 2006
          • 34

          #5
          Dzieki bardzo Heniu,używałem szukaj.Przeszukałem całe forum i wstępnie wiedzialem o co biega ale z radiem zobaczę bo nie zwróciłem uwagi czy mam mostekNo i wydłubię jeszcze ten moduł i zobaczę co ze stykami.Octavia licznikowo ma 151tys...teraz ma 156tys km....Co uważam za wielką bzdurę bo mimo że fotele są w stanie perfekt kierownica lekko w jednym miejscu wytarta i ogólnie z zewnątrz i wewnątrz bardzo dobrze utrzymane ale biorąc pod uwagę że ks.serwisowa się gdzieś zagubiła i naklejki z przeglądów pozrywane(został tylko klej) to myślę że "stówkę" ma licznik cofnięty.

          A i jeszcze zapytam tylko co to jest ta funkcja przewietrzania auta o której piszesz bo nie słyszałem że coś takiego jest.

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            Zamieszczone przez henio
            W wyposarzeniu możesz mieć jeszcze oprócz ABS EDS
            EDS był montowany od 110 kW, przynajmniej w prospektach które widziałem, były takie informacje. Z tego by wynikało, że tylko 1,8 T.
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • henio
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 631

              #7
              EDS mam ja , a mam 90 kócyków , także musiał być montowany.Funkcja przewietrzania to jest gdy po zamknięciu lub otworzeniu drzwi kierowcy i przytrzymaniu kilka sekund otworzą sie wszystkie szyby lub zamkną, ale jeżeli nie działa u ciebie ten modół( przypuszczalnie) to i ta funkcja nie będzie działać, pisze to po swoich doświadczeniach.
              Zamieszczone przez grzesiek3210
              Co uważam za wielką bzdurę bo mimo że fotele są w stanie perfekt kierownica lekko w jednym miejscu wytarta i ogólnie
              Witaj w klubie :wink:

              [ Dodano: Sob 30 Wrz, 06 21:08 ]
              W sumie jesteś z Krasnystawu jeśli z tego, co są Chmielaki to już szykuję się n a wyjazd za rok pod namiot gdy będą Chmielaki, co ty na to? :hura

              [ Dodano: Sob 30 Wrz, 06 21:17 ]
              Zamieszczone przez grzesiek3210
              to myślę że "stówkę" ma licznik cofnięty.
              O to myślę jak to kolega powiedział z forum do 50 tys spoko wytrzyma.Co kurna jest u mnie też autko było w niezłym stanie ale te naklejki na drzwiach pozrywane( na szczęscie u mnie było jeszcze widać że nie był to serwis long life)

              [ Dodano: Sob 30 Wrz, 06 21:17 ]
              500 tys - pomyłka ops:

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                RomanS, To cos co mi wali pod podloga to wlasnie EDS, bo ASR moge wylaczyc, wiec nie tylko w 110kW, ale w 110KM tez by TDI
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • grzesiek3210
                  Banned
                  • 2006
                  • 34

                  #9
                  Heniu należy CI się browarek.Wyjąłem radyjko wyrzuciłem drugiego + i wrócił do łask brzęczek, podwójne ryglowanie,dioda miga, i nie wyskakuje rygielek, zobaczymy na jak długo i czy to to go blokowało że wyskakiwał.Jedyna awaria to że klapę muszę zasuwać z kluczyka bo z centralnego się nie zasuwa ale to mały problem.A z tą funkcją przewietrzania to nie widzałem zeby coś takiego się robiło.Także wielkie dzięki za pomoc.

                  Dokładnie z tego Krasnegostawu co są Chmielaki zapraszam za rok ...w tym roku były takie sobie.Ale może dlatego że jestem mieszkańcem i ta impreza już nam się troche znudziła bo od jakichś 4 lat jest wszystko tak samo, nawet z pamięci można odtworzyć gdzie jaki browar stał.

                  No a patrząc na ogólny stan samochodu i porównując do kolegi który swoją mial od nowości i ma na zegarze 237tys, to moja ma mniej wytartą kierownice także może ma koło 200tys.km ale nie dam sobie głowy uciąć.

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    henio, Maicroft, sorry Panowie, okazuje się, że podałem tylko połowiczną informację nt EDS ops: (bo z pamięci).
                    Po sprawdzeniu w materiałach Skody, okazuje się, że EDS montowano w benzynie począwszy od 110 kW. W TDI natomiast w skrzyniach z silnikami 66 kW, 81 kW, 96 kW, zależało to od wersji wyposażeniowej. Od Ambiente w górę (Ambiente, Rider, Elegance, Celebrate) montowano jako standard, w niższych (Classic, Drive) natomiast nie było dostępne nawet za dopłatą. Materiały z 2004 r.

                    Zwracam honor.
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • Paweł T
                      Elegance
                      • 2006
                      • 784

                      #11
                      jeśli chodzi o brzęczyk od świateł i diodę na drzwiach kierowcy od podwójnego ryglowania, to u mnie okazało się że mam zmostkowane przewody do radia, a dokładnie ten od plusa stałego i od kluczyka. Po rozłączeniu wszystko działa. Jeśli chodzi o radio to powinno być tak, że po wyjęciu kluczyka radio się wyłącza, tzn nie gra bez przekręconego klucza w stacyjce. Po tej operacji również zestaw Nokia zaczął prawidłowo szukać telefonu po załączeniu zapłonu, z czym też miałem problemy. Reasumując, samochód do tej pory nie "wiedział że ma wyjęty kluczyk i dlatego nie działał brzęczyk, zestaw itp.
                      dziękuję Heniowi za podpowiedzi i rady, elektryce oczywiście chcieli wymieniać moduł komfortu i inne takietam, a któryś z forumowiczów upierał się na mikrostyk zamka. Ale u mnie działała sygnalizacja otwartych drzwi na desce, więc nie grzebałem mikrostyków. Mam nadzieję że komuś pomogę tą informacją
                      TDI ASV 140KM 300Nm

                      Komentarz

                      • henio
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 631

                        #12
                        Dziękuje za podziękowania, sam byłem w takiej sytuacjii no ale niewiele mi koledzy podpowiedzieli , chodż dali wskazówki.Jak się ma radio od nowośći to nic takiego nie powinno wyjść, ale jak się odkukuje to niewiadomo kto montował radio i jak montował.Niektórym autom nie przeszkadza zrobienie mostka na przewodach + B i MEMORY +, ale niektóre takie jak nasza skodzianka reaguja negatywnie pewnie przez tą elektronike której i tak jest mało porównywując inne marki.No to może koledzy dali by mnie po punkcie za pomoc? niewiele mam punkcików ale i niewiele czasu mam na
                        przepatrywanie forum.Głownie piszę wtedy jak coś nie tak z oktawka, ale idzie zima także będę miał więcej czasu, no to panowie po jed.... piwku.Proponuje Zagłobe ostatnio nieżle wchodzi :wink:

                        Komentarz

                        • Paweł T
                          Elegance
                          • 2006
                          • 784

                          #13
                          tak przy okazji, wie ktoś może, ja wyciągnąć pojedyncze kable z kostki iso przy radiu, wiem że można, a muszę zamienić przewody
                          TDI ASV 140KM 300Nm

                          Komentarz

                          • henio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 631

                            #14
                            Zamieszczone przez Paweł T
                            tak przy okazji, wie ktoś może, ja wyciągnąć pojedyncze kable z kostki iso przy radiu, wiem że można, a muszę zamienić przewody
                            Z tego co pamiętam jest tam taka blaszka którą trzeba przygiąć do przewodu i wtedy przewód wyjdzie.Potem się ją rozgina i wkładając w kostkę słychać takie pyknięcie tzn że zaskoczyło :lol: :wink:

                            Komentarz

                            • grzesiek3210
                              Banned
                              • 2006
                              • 34

                              #15
                              A co zrobić żeby radio nie kasowało sie po każdym wyjęciu kluczyka? Ostatnia opcja to podłączenie bezposrednio pod akumulator.

                              Komentarz

                              • henio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 631

                                #16
                                Zamieszczone przez grzesiek3210
                                bezposrednio pod akumulator.
                                Bez przesady , musisz zmostkować dwa plusy.Mysisz znależdz przewód od pamięci na którym jest ciągle +12 v i zmostkować go z dwoma plusami w radiu.Zmostkowanie dwóch plusów w aucie nie wchodzi w rachube , bo wiesz co się wtedy dzieje :wink: .Ja bym Ci od ręki to zrobił jakby Ci się chciało podjechać...

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  grzesiek3210, Jeden plus ma byc staly, drugi ze stacyjki. Trzeba czytac instrukcje montazu radia, albo zlecic takie zadanie komus kto sie na tym zna - cala filozofia :idea:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • henio
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 631

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Jeden plus ma byc staly, drugi ze stacyjki.
                                    Ale wtedy po wyjęciu kluczyka radio się wyłączy , a koledze jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o to żeby dalej grało.

                                    Komentarz

                                    • Paweł T
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 784

                                      #19
                                      dzięki henio, już zrobiłem, nie wiedziałem jak rozgiąć te blaszki, użyłem spinacza biurowego
                                      Zamieszczone przez grzesiek3210
                                      A co zrobić żeby radio nie kasowało sie po każdym wyjęciu kluczyka? Ostatnia opcja to podłączenie bezposrednio pod akumulator.
                                      musisz znaleźć dwa plusy i dobrze je podłączyć, jeden działa zawsze i podłączasz go na końcu czyli gniazdo nr8, a drugi tylko przy zapłonie i do wkładasz do gniazda nr4, masa na nr 7
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz

                                      • grzesiek3210
                                        Banned
                                        • 2006
                                        • 34

                                        #20
                                        Koledzy mi chodzi właśnie o to że wcześniej jak mostkowałem 2 plusy to mi się cyrki działy z centralnym zamkiem,przewietrzaniem itp.TO WY CZYTAJCIE DOKŁADNIEJW każdym samochodzie tak podłaczałem a tylko w skodzie ten sposób powoduje wariacje z centralką itp

                                        [ Dodano: Nie 08 Paź, 06 11:50 ]
                                        Pusłucham się Henia i oblece mierniczkiem po kabelkach w poszukiwaniu kabelka od pamięci.2 plusy( najczęściej żółty i czerwony nie mogą być razem połączone bo dzieje sie to co sie dzieje

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Jak zmostkujesz dwa plusy to tak bedzie Bo Ty mostkujesz po stronie instalacji auta zamiast po stronie radia.

                                          Musisz w kostce od strony radia zmostkowac staly + z tym podawanym z kluczyka, ale zeby to bylo polaczone potem w kostce z tym plusem stalym auta.

                                          Wszystko da sie zrobic I tak jak chcesz rowniez
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Paweł T
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 784

                                            #22
                                            nic nie można mostkować, co to za różnica czy moskujesz po stronie radia czy samochodu, przecież prąd płynie i tak i tak. Podłącz odpowiednio i wszystko będzie grało
                                            Dokładny opis kostki:
                                            1 wolny
                                            2 radio mute
                                            3 wolny ale ja coś tam mam
                                            4 stały plus
                                            5 antena automatyczna, tu można podłączyć np separator antenowy
                                            6 liczniki podświetlenie
                                            7 plus z kluczyka
                                            8 masa
                                            TDI ASV 140KM 300Nm

                                            Komentarz

                                            • henio
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 631

                                              #23
                                              Mostkować można zawsze , tylko trzeba wiedzieć co mostkować.Bardzo dużo aut ma tak że po wyjęciu kluczyka wyłącza się radio( sam tak mam w oplu
                                              ).Żeby tak nie było trzeba mostkować i żadna filozofia, jednym się podoba innym nie.Moja propozycja jest taka:Weż plus z kostki nr 4 i połącz go z przewodami żółty i czerwony( prawdopodobnie) co idą z radia.Może na nich pisać +batery + memory i wszystko będzie git. :wink: Lub zrób jak kolega wyżej radzi.

                                              Komentarz

                                              • Paweł T
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 784

                                                #24
                                                henio, ja to przerabiałem niedawno, bo po takim zmostkowaniu nie działa brzęczyk od świateł i podwójne ryglowanie centralnego zamka (dioda w drzwiach kierowcy nie świeciła), a także po uruchomieniu auta zestaw nie szukał telefonu
                                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                                Komentarz

                                                • grzesiek3210
                                                  Banned
                                                  • 2006
                                                  • 34

                                                  #25
                                                  Zgadza się Paweł.Rozebrałem kostkę i okazało się ktoś założył mostek na w kostce z czerwonego na żółty.I dlatego mi się chrzaniło.Podłaczyłem + i "normalny" żółty z żółtym czyli podtrz. pamięci i jest cacy.Po wyjeciu kluczyka radio gaśnie ale pamięć zostaje.Aż się sam dziwiłem co jest przecież tyle już radyjek przerzuciłem w osobówkach i ciezarowkach a tu taki LOL! Dlatego nie mogłem zrozumiec o jakie inne podtrzymanie pamięci chodzi skoro zawsze były tylko 2 kabelki.Stały+ i pamięć.No ale problem wielki a przyczyna błacha.Jedno czego nie rozumiem to jaki sens mostkować te 2 przewody w kostce???

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...