Aha spoko Dzięki
[O1] Problemy z LPG
Zwiń
X
-
[O1] Problemy z LPG
Witam
Może ktoś z Was drodzy forumowicze będzie mógł mi podpowiedzieć w czym może tkwić przyczyna problemu.
Otóż od niedawna zauważyłem szarpanie podczas przełączania z Pb na LPG. Najpierw było delikatne poszarpywanie a teraz szarpie dość mocno (z włączoną klimą szarpie bardziej).
Do tego wczoraj jadąc sobie spokojnie przez miasto (2+2 na pokładzie, włączona klima, auto jedzie na LPG) auto nagle mocno szarpnęło, gaz się wyłączył (przełączyło na Pb) i w zegarach zaczęło coś piszczeć. Zatrzymałem się wyłączyłem auto i po paru chwilach uruchomiłem - wszystko ok. Pojechałem dalej i nic się nie działo. Wcześniej myślałem że może kiepski gaz (tankowałem na Statoil) ale zatankowałem na innej stacji (Orlen) i dalej to samo.
Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
-
-
Świece nie mają jeszcze 10kkm, przewody mają może z 5kkm także chyba tylko filtry, które były wymieniane jakieś 10kkm ale największe prawdopodobieństwo zasyfienia. Jakieś inne pomysły?
Właśnie zaobserwowałem że szarpanie występuje tylko kiedy w momencie przełączenia Pb na LPG jest włączona klima!
Komentarz
-
-
A może wtryskiwacze gazu? Zabrudzone albo do regeneracji. Jakie przebiegi na tych wtryskach? Czy krótkie trasy? gdzieś czytałem, że to może mieć wpływ na ich żywotność.
Masz może opcję podgrzewania wtryskiwaczy gazowych? (chyba tak się to zwało - nie jestem fachowcem). U mnie (sterownik STAG) po włączeniu tej opcji przełączenie na lpg niezauważalne.
Komentarz
-
-
Nie straszcie mnie. Auto ma przejechane 37kkm - LPG montowane w salonie. Instalka Landi Renzo Omegas.
Wczoraj przeprowadzałem dokładniejsze testy (na spokojnie). Objawy jakie zaobserwowałem:
1) Podczas przełączania Pb-LPG na biegu jałowym auto dusi się i gaśnie.
2) Szarpanie podczas przełączania w czasie jazdy (z klimą i bez).
3) Wydaje mi się że auto na zimnym silniku zbyt szybko przełącza się na LPG
4) Wszystkie objawy nie występują regularnie.
Komentarz
-
-
Jeśli uważasz, że za szybko się gaz przełącza to podepnij pod VAG i sprawdź przy jakiej temp ma to miejsce.
Wydaje mi się, że jest to wróżenie z fusów. Najlepiej pojechać na serwis instalacji LPG i po podłączeniu do kompa wyjdzie co jest nie tak. Zrobią Ci test wtryskiwaczy gazowych i sprawdzą mapy oraz temp przy jakiej się przełącza na gaz. Podpytaj się czy wtryski w tej instalacji mają opcję wcześniejszego rozgrzania. Jeśli tak to włącz u mnie to pomogło przy problemach z odczuwalnym przełączaniem się na lpg.
Komentarz
-
-
Witam, właśnie przeczytałem o tym problemie. Mam zupełni taki sam. Mam taką samą instalację montowaną w salonie i przebieg 46ts.Wszystko zaczęło się jakiś miesiąc temu, Z początku bez powodu co jakiś czas, a później coraz częściej zaczęło się przełączanie na benzyną. W warsztacie po podłączeniu do komp. okazało się , że jest jakiś błąd 4 wtryskiwacza. Został wymieniony. Następnego dnia znowu zaczęło się przełączanie i szarpanie przed i w czasie przełączania. Bywało, że np przez 2 dni było ok. Następne diagnoza to błąd 3 wtryskiwacza. Wymiana 3 wtrysku. Znowu to samo. Pewnie pokaże błąd 2 wtrysku i pewnie będzie tak bez końca. Ciekawy jestem czy uporałeś się z tym problemem i czy ktoś coś mądrego ci doradził.mario
Komentarz
-
-
Muszę się "pochwalić" tym co dotychczas udało się ustalić. Po wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk. Zastanawia mnie jedno. Mówi się że instalacje LR są trwałe i powinny bez problemu polatać 100kkm. Jaki może być powód że w aucie z przebiegiem 37kkm padają wtryskiwacze? Może coś robię nie tak? Jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 08:30 ]
Zamieszczone przez dontakMuszę się "pochwalić" tym co dotychczas udało się ustalić. Po wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk. Zastanawia mnie jedno. Mówi się że instalacje LR są trwałe i powinny bez problemu polatać 100kkm. Jaki może być powód że w aucie z przebiegiem 37kkm padają wtryskiwacze? Może coś robię nie tak? Jakieś pomysły?
PozdrawiamPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakŚwiece nie mają jeszcze 10kkm,
Ja bynajmniej jak jeździłem na gazie (a takich aut miałem 3 trzy) to przy wymianie oleju wymieniałem świece i filtry i nigdy nie miałem problemu. A tak poza nawiasem świeca czy przewód może dostać przebicia w każdej chwiliILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Jestem po kolejnej wizycie u gazownika. Tak jak przypuszczałem padł kolejny wtrysk tym razem nr 4. Gość powiedział że nie ma możliwości zamontowania w tym modelu innych wtrysków. Nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie o przyczynę uszkodzenia wtryskiwaczy. Może macie jakieś pomysły co może być powodem?
Ja bynajmniej jak jeździłem na gazie (a takich aut miałem 3 trzy) to przy wymianie oleju wymieniałem świece i filtry i nigdy nie miałem problemu. A tak poza nawiasem świeca czy przewód może dostać przebicia w każdej chwili
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakPo wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk.
coś mi nie pasuje tutaj, na 99% w instalacji LR nie ma możliwości wymiany pojedynczego wtryskiwacza, wymienia się całą listwę. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Zatem albo nie masz całej instalacji od LR albo gazownik coś ściemnia.
Komentarz
-
-
Witam
coś mi nie pasuje tutaj, na 99% w instalacji LR nie ma możliwości wymiany pojedynczego wtryskiwacza, wymienia się całą listwę. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Zatem albo nie masz całej instalacji od LR albo gazownik coś ściemnia.
Komentarz
-
-
Wczoraj w końcu udało mi się podpiąć pod kompa. Okazało się że tym razem pokazuje błąd wtrysku nr 2. Wcześniej pokazywał błąd wtrysku nr 4. Po wykasowaniu błędu wtryski zaczęły cykać i udało się przełączyć auto na gaz. Gazownik coś tam sprawdzał i za chwilę komputer wyrzucił błąd wtrysków 1,2,3,4. Kasowanie błędów i wszystko gra. Za chwilę błąd wtrysku nr4. Gazownik porozpinał wszystkie kable poruszał, posprawdzał i na razie błędów nie ma. Diagnoza: albo gdzieś gubi masę albo komp wariuje. Co o tym myślicie?
Komentarz
-
Komentarz