[O1] Problemy z LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej1953
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] Problemy z LPG

    Aha spoko Dzięki
    AAA
  • dontak
    Rider
    • 2008
    • 586
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    [O1] Problemy z LPG

    Witam
    Może ktoś z Was drodzy forumowicze będzie mógł mi podpowiedzieć w czym może tkwić przyczyna problemu.
    Otóż od niedawna zauważyłem szarpanie podczas przełączania z Pb na LPG. Najpierw było delikatne poszarpywanie a teraz szarpie dość mocno (z włączoną klimą szarpie bardziej).
    Do tego wczoraj jadąc sobie spokojnie przez miasto (2+2 na pokładzie, włączona klima, auto jedzie na LPG) auto nagle mocno szarpnęło, gaz się wyłączył (przełączyło na Pb) i w zegarach zaczęło coś piszczeć. Zatrzymałem się wyłączyłem auto i po paru chwilach uruchomiłem - wszystko ok. Pojechałem dalej i nic się nie działo. Wcześniej myślałem że może kiepski gaz (tankowałem na Statoil) ale zatankowałem na innej stacji (Orlen) i dalej to samo.
    Macie jakieś pomysły?
    Pozdrawiam.
    OIII 1.2 TSI 105 KM

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Swiece, przewody, filtry... najlepiej wymienic wszystko, nie sa to duze koszta a po co jezdzic po mechanikach
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • dontak
        Rider
        • 2008
        • 586
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Świece nie mają jeszcze 10kkm, przewody mają może z 5kkm także chyba tylko filtry, które były wymieniane jakieś 10kkm ale największe prawdopodobieństwo zasyfienia. Jakieś inne pomysły?
        Właśnie zaobserwowałem że szarpanie występuje tylko kiedy w momencie przełączenia Pb na LPG jest włączona klima!
        OIII 1.2 TSI 105 KM

        Komentarz

        • Ths
          Rider
          • 2007
          • 317

          #5
          A może wtryskiwacze gazu? Zabrudzone albo do regeneracji. Jakie przebiegi na tych wtryskach? Czy krótkie trasy? gdzieś czytałem, że to może mieć wpływ na ich żywotność.
          Masz może opcję podgrzewania wtryskiwaczy gazowych? (chyba tak się to zwało - nie jestem fachowcem). U mnie (sterownik STAG) po włączeniu tej opcji przełączenie na lpg niezauważalne.

          Komentarz

          • ducker24
            Rider
            • 2011
            • 286

            #6
            która generacja??
            pierwsze wymiana filtrów od gazu

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              obstawiam wtryskiwacze gazu

              Komentarz

              • dontak
                Rider
                • 2008
                • 586
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Nie straszcie mnie. Auto ma przejechane 37kkm - LPG montowane w salonie. Instalka Landi Renzo Omegas.
                Wczoraj przeprowadzałem dokładniejsze testy (na spokojnie). Objawy jakie zaobserwowałem:
                1) Podczas przełączania Pb-LPG na biegu jałowym auto dusi się i gaśnie.
                2) Szarpanie podczas przełączania w czasie jazdy (z klimą i bez).
                3) Wydaje mi się że auto na zimnym silniku zbyt szybko przełącza się na LPG
                4) Wszystkie objawy nie występują regularnie.
                OIII 1.2 TSI 105 KM

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  Jeśli uważasz, że za szybko się gaz przełącza to podepnij pod VAG i sprawdź przy jakiej temp ma to miejsce.
                  Wydaje mi się, że jest to wróżenie z fusów. Najlepiej pojechać na serwis instalacji LPG i po podłączeniu do kompa wyjdzie co jest nie tak. Zrobią Ci test wtryskiwaczy gazowych i sprawdzą mapy oraz temp przy jakiej się przełącza na gaz. Podpytaj się czy wtryski w tej instalacji mają opcję wcześniejszego rozgrzania. Jeśli tak to włącz u mnie to pomogło przy problemach z odczuwalnym przełączaniem się na lpg.

                  Komentarz

                  • mario 19804
                    Classic
                    • 2009
                    • 5

                    #10
                    Witam, właśnie przeczytałem o tym problemie. Mam zupełni taki sam. Mam taką samą instalację montowaną w salonie i przebieg 46ts.Wszystko zaczęło się jakiś miesiąc temu, Z początku bez powodu co jakiś czas, a później coraz częściej zaczęło się przełączanie na benzyną. W warsztacie po podłączeniu do komp. okazało się , że jest jakiś błąd 4 wtryskiwacza. Został wymieniony. Następnego dnia znowu zaczęło się przełączanie i szarpanie przed i w czasie przełączania. Bywało, że np przez 2 dni było ok. Następne diagnoza to błąd 3 wtryskiwacza. Wymiana 3 wtrysku. Znowu to samo. Pewnie pokaże błąd 2 wtrysku i pewnie będzie tak bez końca. Ciekawy jestem czy uporałeś się z tym problemem i czy ktoś coś mądrego ci doradził.
                    mario

                    Komentarz

                    • dontak
                      Rider
                      • 2008
                      • 586
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Muszę się "pochwalić" tym co dotychczas udało się ustalić. Po wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk. Zastanawia mnie jedno. Mówi się że instalacje LR są trwałe i powinny bez problemu polatać 100kkm. Jaki może być powód że w aucie z przebiegiem 37kkm padają wtryskiwacze? Może coś robię nie tak? Jakieś pomysły?
                      Pozdrawiam
                      OIII 1.2 TSI 105 KM

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        [ Dodano: Sro 04 Lip, 12 08:30 ]
                        Zamieszczone przez dontak
                        Muszę się "pochwalić" tym co dotychczas udało się ustalić. Po wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk. Zastanawia mnie jedno. Mówi się że instalacje LR są trwałe i powinny bez problemu polatać 100kkm. Jaki może być powód że w aucie z przebiegiem 37kkm padają wtryskiwacze? Może coś robię nie tak? Jakieś pomysły?
                        Pozdrawiam
                        Jeśli możesz wybierać, jakie wtryski będą montowane to zakładaj Hany zielone lub Matrixy i o LPG będziesz pamiętał tylko przy tankowaniu.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Do 1.6 to czerwone w zupelnosci wystarcza, zielone to 1.8T objada

                          W sumie zamiast prawdopodobnie leczenia wtryskow Valteka najtaniej wychodzi wsadzic listwe niebieska OMVL i bedzie z glowy
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Do 1.6 to czerwone w zupelnosci wystarcza, zielone to 1.8T objada
                            Prawda Maicroft, zielone podałem przez pryzmat swojego silnika
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez dontak
                              Świece nie mają jeszcze 10kkm,
                              i starczy czas wymienić.
                              Ja bynajmniej jak jeździłem na gazie (a takich aut miałem 3 trzy) to przy wymianie oleju wymieniałem świece i filtry i nigdy nie miałem problemu. A tak poza nawiasem świeca czy przewód może dostać przebicia w każdej chwili
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • dontak
                                Rider
                                • 2008
                                • 586
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Jestem po kolejnej wizycie u gazownika. Tak jak przypuszczałem padł kolejny wtrysk tym razem nr 4. Gość powiedział że nie ma możliwości zamontowania w tym modelu innych wtrysków. Nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie o przyczynę uszkodzenia wtryskiwaczy. Może macie jakieś pomysły co może być powodem?

                                Ja bynajmniej jak jeździłem na gazie (a takich aut miałem 3 trzy) to przy wymianie oleju wymieniałem świece i filtry i nigdy nie miałem problemu. A tak poza nawiasem świeca czy przewód może dostać przebicia w każdej chwili
                                Ja też wymieniam filtry i świece przy każdym przeglądzie (15kkm).
                                OIII 1.2 TSI 105 KM

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8160
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dontak
                                  Ja też wymieniam filtry i świece przy każdym przeglądzie (15kkm).
                                  świece co 15 tys wymieniasz???
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • dontak
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 586
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Sory trochę się zapędziłem. ops: Filtry co 15kkm a świece co 30kkm.
                                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                                    Komentarz

                                    • ccLot
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 334

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dontak
                                      Po wizycie u gazownika - diagnoza padł wtrysk nr 2 - i wymianie wtryskiwacza wszystko było ok przez parę dni. Wczoraj objawy powróciły i obawiam się że padł kolejny wtrysk.
                                      Witam
                                      coś mi nie pasuje tutaj, na 99% w instalacji LR nie ma możliwości wymiany pojedynczego wtryskiwacza, wymienia się całą listwę. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
                                      Zatem albo nie masz całej instalacji od LR albo gazownik coś ściemnia.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                      Komentarz

                                      • dontak
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 586
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Witam
                                        coś mi nie pasuje tutaj, na 99% w instalacji LR nie ma możliwości wymiany pojedynczego wtryskiwacza, wymienia się całą listwę. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
                                        Zatem albo nie masz całej instalacji od LR albo gazownik coś ściemnia.
                                        Instalacja LR montowana przy zakupie auta w salonie skody. Widać jest możliwość skoro wymienił i oddał mi uszkodzonego med-a.
                                        OIII 1.2 TSI 105 KM

                                        Komentarz

                                        • ccLot
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 334

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dontak
                                          Widać jest możliwość skoro wymienił i oddał mi uszkodzonego med-a
                                          A to przepraszam ops:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                          Komentarz

                                          • dontak
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 586
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Dziś pojawił się kolejny objaw. Po włączeniu auta nie słychać pracy wtryskiwaczy i auto w ogóle nie chce przełączyć się na gaz Czyżby sterowanie padło?
                                            OIII 1.2 TSI 105 KM

                                            Komentarz

                                            • baca10
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6225

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dontak
                                              Dziś pojawił się kolejny objaw. Po włączeniu auta nie słychać pracy wtryskiwaczy i auto w ogóle nie chce przełączyć się na gaz Czyżby sterowanie padło?
                                              albo zasilanie ci padlo

                                              Komentarz

                                              • dontak
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 586
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Wczoraj w końcu udało mi się podpiąć pod kompa. Okazało się że tym razem pokazuje błąd wtrysku nr 2. Wcześniej pokazywał błąd wtrysku nr 4. Po wykasowaniu błędu wtryski zaczęły cykać i udało się przełączyć auto na gaz. Gazownik coś tam sprawdzał i za chwilę komputer wyrzucił błąd wtrysków 1,2,3,4. Kasowanie błędów i wszystko gra. Za chwilę błąd wtrysku nr4. Gazownik porozpinał wszystkie kable poruszał, posprawdzał i na razie błędów nie ma. Diagnoza: albo gdzieś gubi masę albo komp wariuje. Co o tym myślicie?
                                                OIII 1.2 TSI 105 KM

                                                Komentarz

                                                • djwyrebas
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 214

                                                  #25
                                                  może pada sterownik. Mam podobnie, zaprzyjaźniony gazownik podpowiedział, żebym nie bawił się w wymianę wtryskiwaczy tylko za 1200zł przerobi mi LR na Staga 300 i da 2 lata gwarancji.
                                                  gazu, bo dogania nas starość!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...