Witam
Odświeżę trochę temat bo nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Przez kilka miesięcy po kupnie Octavi I (1,9 tdi AHF 110 km 2004r) hamulce były naprawdę super. Wystarczyło tylko „położyć” nogę na pedale, a auto żwawo hamowało. Jakieś 3 miesiące temu dojeżdżając do skrzyżowania pedał zrobił się miększy i spadła skuteczność hamulców. Po zatrzymaniu i przytrzymaniu naciśniętego pedału zaczął on powoli zapadać się aż do podłogi. Pomogło dopiero podczas jazdy mocniejsze wciśnięcie pedału hamulca aż zadziałał ABS i po tym zabiegu hamulce znów były bardzo dobre, pedał był sztywny i nie zapadał się. Po którymś razie tej przypadłości wymieniłem płyn hamulcowy (dolewając świeżego i upuszczając przy kołach stary, nie odpowietrzałem VAGIEM) jednak to nic nie dało, nadal zdarzają się takie przypadki, że pedał mięknie i pomaga tylko mocniejsze wciśnięcie pedału tak aby zadziałał ABS.
Dzisiaj po tym jak auto stało 5 dni przy pierwszym hamowaniu pedał był tak miękki, że na mokrym asfalcie nie mogłem doprowadzić do tego aby zadziałał ABS, dopiero na szutrze po kilku zadziałaniach ABS-u hamulce wróciły do normy.
Fakty i wnioski:
- płynu nie ubywa i brak wycieków
- wszystkie tarcze i klocki ok,
- możliwe przecieki wewnętrzne w pompie hamulcowej, ale usterka znika po zdziałaniu ABS-u (inni też ją wymieniali i nie pomagało) więc chyba to nie ona jest winna,
- Serwo raczej też nie jest winne bo by słabo wspomagało (pedał byłby twardszy),
- najbardziej podejrzana dla mnie jest pompa ABS. Patrząc na jej schemat do póki nie zadziała ABS widać, że płyn z układu może uciekać do zbiorniczka wewnątrz pompy ABS poprzez niedomykający się zaworek w pompie ABS (zaznaczony na czerwono) spowodowane np. opiłkami z pompy. To by tłumaczyło dlaczego po zadziałaniu ABS-u (praca zaworków i ich przepłukanie) hamulce wracają do normy.
(obwód jednego koła)
Moje pytanie brzmi czy idę w dobrym kierunku z tą pompą ABS i ile taka nowa pompa może kosztować?
Uwagi mile widziane.
Odświeżę trochę temat bo nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Przez kilka miesięcy po kupnie Octavi I (1,9 tdi AHF 110 km 2004r) hamulce były naprawdę super. Wystarczyło tylko „położyć” nogę na pedale, a auto żwawo hamowało. Jakieś 3 miesiące temu dojeżdżając do skrzyżowania pedał zrobił się miększy i spadła skuteczność hamulców. Po zatrzymaniu i przytrzymaniu naciśniętego pedału zaczął on powoli zapadać się aż do podłogi. Pomogło dopiero podczas jazdy mocniejsze wciśnięcie pedału hamulca aż zadziałał ABS i po tym zabiegu hamulce znów były bardzo dobre, pedał był sztywny i nie zapadał się. Po którymś razie tej przypadłości wymieniłem płyn hamulcowy (dolewając świeżego i upuszczając przy kołach stary, nie odpowietrzałem VAGIEM) jednak to nic nie dało, nadal zdarzają się takie przypadki, że pedał mięknie i pomaga tylko mocniejsze wciśnięcie pedału tak aby zadziałał ABS.
Dzisiaj po tym jak auto stało 5 dni przy pierwszym hamowaniu pedał był tak miękki, że na mokrym asfalcie nie mogłem doprowadzić do tego aby zadziałał ABS, dopiero na szutrze po kilku zadziałaniach ABS-u hamulce wróciły do normy.
Fakty i wnioski:
- płynu nie ubywa i brak wycieków
- wszystkie tarcze i klocki ok,
- możliwe przecieki wewnętrzne w pompie hamulcowej, ale usterka znika po zdziałaniu ABS-u (inni też ją wymieniali i nie pomagało) więc chyba to nie ona jest winna,
- Serwo raczej też nie jest winne bo by słabo wspomagało (pedał byłby twardszy),
- najbardziej podejrzana dla mnie jest pompa ABS. Patrząc na jej schemat do póki nie zadziała ABS widać, że płyn z układu może uciekać do zbiorniczka wewnątrz pompy ABS poprzez niedomykający się zaworek w pompie ABS (zaznaczony na czerwono) spowodowane np. opiłkami z pompy. To by tłumaczyło dlaczego po zadziałaniu ABS-u (praca zaworków i ich przepłukanie) hamulce wracają do normy.
(obwód jednego koła)
Moje pytanie brzmi czy idę w dobrym kierunku z tą pompą ABS i ile taka nowa pompa może kosztować?
Uwagi mile widziane.
Komentarz