Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

czujnik G28 octavia 2.0 benzyna APK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • czujnik G28 octavia 2.0 benzyna APK

    Dotarła paczka z MOTOHID i nowe zaróweczki dzis wpadły pod tablice rejestracyjna,pod lusterka i w lampki dzwi
    Oto zdjecia :wink:
    Był - Czarny rodzinny szkodnik by rufus1777 - 155,7 KM/346,6 Nm

    Jest - Octavia II 2.0 TDI by rufus1777

  • #2
    czujnik G28 octavia 2.0 benzyna APK

    Witam
    Nie mogę znaleźć odpowiedzi w postach bo dotyczą siników 1.6 a u mnie 2.0 benzyna
    Otóż
    Wymieniłem ostatnio rozrząd i po wymianie zbieg okoliczności pojawił się błąd czujnika g28 wcześniej nie było problemów.
    Auto jeździ i przyśpiesza elegancko żadnych problemów.
    Teraz najlepsze
    Błąd czujnika pojawia się najczęściej po skręcie w prawo raz na prostej.
    Sprawdziłem czujnik oporność czujnika w tolerancji tj 1000 omów na zimnym jak i ciepłym.
    Ostatnio gdy zgasł otworzyłem maskę wsiadłem i uruchomiłem ponownie i tak sytuacja powtórzyła się 3 razy otwarcie maski i auto działa.

    Nie wiem co może być przyczyną podczas rozruchu poruszam kabel ten co idzie od czujnika do wtyczki żadnych objawów nie obserwuję nie gaśnie nie zmieniają się obroty. Jedyne co nie sprawdziłem to kabel dalej od wtyczki do kompa co jest raczej nierealne ale to jedyna opcja.
    Również obstawiam że pomimo teoretycznie i praktycznie sprawnego czujnika może i tak nawala tylko co ma wspólnego otwarcie maski do jego sprawności od wtyczki do czujnika wszystko jest oryginał żadnych łączeń.
    Czy ma ktoś jakieś propozycje


    pozostaje mi sprawdzenie kable do kompa jeśli tam nic nie znajdę to pozostaje kupno czujnika który jest według mnie sprawny wydatek
    w zamienniku 65
    Link
    oryginał 210
    Link

    Komentarz


    • #3
      wymien go bo mnie tez ostatnio w capa robil
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz


      • #4
        wymieniony czujnik i po kłopocie ach ta elektryka w konia robi raz działa raz nie i bądź tu mądry koszt niewielki a satysfakcja że teraz chodzi jak marzenie dzięki temat zamkniety

        Komentarz


        • #5
          u mnie reagowal na temperature, moglem jechac do czasu jak nie nazbieral ok 90°C
          potem loteria
          pablo_doctor

          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

          Komentarz


          • #6
            koledze w borze z AQY robiło lepszy numer silnik zimny palił na dyg mógł jechać i 500 km jak zgasił to już klapa trzeba było czekać do ostygnięcia bo inaczej można było i akumulator zajechać i tak nie zapalił

            błąd oczywiście w kompie świecił jak cholera i to nawet nie sporadyczny nie wiem jakiej firmy kupił ale dał 230 zł I śmigał do pułki przyszła żona nie zaliczyła kamienia w miche i zatarcia silnika wymiana silnika na używkę z przelotem 74K km 3K PLN oczywiście coś tam jeszcze było wymieniane chłodnica bo stara się pociła, rozrząd, płyny, filtry ...
            Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

            Komentarz


            • #7
              Czy może ktoś z szanownych kolegów posiada wiedzę jaka jest rezystancja czujnika położenia wału korbowego?

              Sprawa dotyczy O1 2.0 APK, ale chyba w innych silnikach będzie tak samo.


              Drugie pytanie jest takie. Czy istnieje jakaś książka, gdzie byłby podane właśnie parametry poszczególnych czujników, napięcia na wtyczkach, rezystancje itd?

              Jeżeli byłoby jeszcze jakieś źródło z danymi porównawczymi które odczytuje się w VAG, to byłoby jeszcze lepiej.

              Komentarz


              • #8
                utek, testuje się tak nie dziękuj
                Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki. To jak się testuje to ja wiem, ale jakie powinien mieć parametry i przy jakiej ewentualnie temperaturze. Jak mierzyłem u siebie to w jednej mam 770, w drugiej 740.

                  Ja, tak jak i kilka innych osób, walczę z wypadaniem zapłonów i chce sprawdzić m.in. czujnik wału.

                  Komentarz


                  • #10
                    utek, to czujnik odpuść jak zgubił chociażby 1 obrót to samochód jak by mu ktoś zapłon odłączył a nie pojedyncze wypadanie

                    sam to miałem jak by ktoś mi zapłon wyłączał na 1 s
                    Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak całkowicie jest zepsuty, to tak. Ale na innych forach ludzie piszą, że pomimo tego że auto dobrze odpalało, to gubiło zapłony po rozgrzaniu i wymiana czujnika pomogła.

                      Komentarz


                      • #12
                        utek, to próbuj 160 zł to nie są kosmiczne $ ... pisze jak u mnie umierał

                        ps. pamiętaj że masz jeszcze czujnik położenia wałka zaworowego to też wymień dla testów
                        Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                        Komentarz


                        • #13
                          Jasne, wymień dla testów.

                          Czujnik położenia wału
                          Czujnik wałka rozrządu
                          Czujnik spalani stukowego
                          Sona lambda
                          Przepływomierz
                          Przepustnica
                          Czujnik temperatury

                          Komentarz


                          • #14
                            utek, zapominałeś o czujniku wstecznego

                            sam wyjechałeś w ramach testów wymienisz ja pisze jak u mnie umierał i że na wypadanie zapłonu to raczej wpływy nie ma ale jak chcesz to wymieniaj ...
                            Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie chcę wymieniać, tylko zmierzyć. Wtedy da to jakiś obraz sytuacji.

                              [ Dodano: Nie 10 Kwi, 16 15:05 ]
                              Czujnik wstecznego raczej nie ma nic do wypadania zapłonów, ale czujnik prędkości być może.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez utek
                                Ja, tak jak i kilka innych osób, walczę z wypadaniem zapłonów i chce sprawdzić m.in. czujnik wału.
                                szukaj w układzie zapłonowym raczej, te silniki mają cholernie czuły układ zapłonowy.
                                U mnie np na nowych przewodach Beru, zapłony wypadają, na nowych świecach oryginalnych też wypadają, ale np. na starych przewodach oryginalnych i na nowych świecach NGK V-line 27 już jest elegancko. Zapłony wypadają dopiero jak jest 30 stopni w cieniu. Próbowałem kilku rodzajów świec i różnych przerw i tylko na tych v-line 27 jest dobrze. Kolejne spróbuje coś z platynowych/irydowych.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Przerabiałem już różne świece, kable, cewki itd. NGK V-line 27 również. Problem jest po rozgrzaniu silnika i na jałowym, jak z resztą u prawie wszystkich. Jakaś przyczyna tego jest.

                                  Czy u Was po włączeniu klimy obroty rosną czy zostają na takim samym poziomie?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Na chwilę wzrastają a potem są takie same. Ale oczywiście dawka paliwa rośnie z 1.0 l/h do 1.2 -1.4 l/h. Ciekawe jak się ma kompresja w silniku gdzie wypada zapłon i w takim co tego problemu nie ma. ja u siebie nie nieźle kompresji. U mnie świece załatwiły sprawę. Zapłon zaczyna wypadac jak jest bardzo upalnie czyli włączona Klima, do tętna lpg. Bo na benzynie w ogóle zapłon nie wypada Ale to wiadomo inne paliwo inne problemy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wiesz, u mnie też nie jest tak że silnik lata po całej komorze, ale jak chwilę postoi na jałowym i do tego jest ciepło, to czuć takie "puknięcia" i jak się stoi przy ostatnim tłumiku to słychać. Niby wypada zapłon ale tak nie do końca, bo jak się ściągnie np wężyk od wtryskiwacza LPG to wtedy ewidentnie jest wypadanie zapłonu i kołysze silnikiem.

                                      Co do włączenia klimy, to u mnie własnie obroty nie rosną, a na chwilkę delikatnie spadają i wracają do tego samego poziomu.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Utek u mnie jest to samo walczę z tym już sporo czasu jak uda Ci się coś z tym zrobić to daj znać bo mnie już szlak trafia a wk.....a mnie to jak ktoś mówi( teściu) zostaw to przecież to nie jest nowy silnik . a czy cewka miałaby coś z tym wspólnego??Jest napisane że powinna mieć oporność 4-6 k ohmów na gniazdach od przewodów a u mnie nic nie pokazuje może coś źle mierze jestem w tym temacie laikiem pozdrawiam

                                        [ Dodano: Pon 18 Kwi, 16 07:27 ]
                                        Utek mam rezystancja między końcówkami 480- 1000ohmów temperatury nie podali .

                                        [ Dodano: Pon 18 Kwi, 16 08:02 ]
                                        doczytałem się gdzieś że kolo mierzył na zimnym silniku i było oki wszystko ale jak zmierzył na rozgrzanym to lipa nic nie wskazywało jest też napisane że na stykach 2 i 3 mierzone było a ja chyba mam tylko 1 styk do tego czujnika jak jest u Ciebie??bo próbowałem ostatnio zmierzyć rezystancję na ciepłym silniku ale za chiny nie mogłem trafić w czujniku na styk chyba że jest walnięty , mierzyłem między wtyczką a czujnikiem . Kurcze u mnie jest trochę w innym miejscu bo pod cewką można powiedzieć a u Ciebie pod filtrem i ty masz złącze 3 tykowe a ja 1stykowe ??czy coś pochrzaniłem ma ktoś taki silnik jak ja??

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Czujnik jest za filtrem oleju, ale złącze wyprowadzone jest z przodu, nad filtrem. 3 styki są.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            tak właśnie myślałem że coś pochrzaniłem jak sprawdzisz na ciepłym to daj znać jak ja będę miał czas to też sprawdzę może jutro dostanę się bez kanału??

                                            [ Dodano: Pon 18 Kwi, 16 20:11 ]
                                            utek a patrzyłeś kiedyś na grupę 26 jest tam napięcie ,spalanie stukowe " ogólnie napięcie na każdym cylindrze powinno być od 0,4v do 2v a w czasie większego obciążenia silnika może dojść do 5,1 v ja robiłem logi i napięcie przy ponad 5tys obrotów wzrosło mi do prawie 20 v jak powiedziałem mechaniorowi o tej wartości to aż gały wytrzeszczył i powiedział że to może być problem z czujnikiem stukowym , powiedział żebym kupił na allegro więc dziś zamówiłem 2 używane. Może też być tak bynajmniej ja tak podejrzewam że albo czujnik któryś pada albo może od wewnętrznej strony zaśniedział dlatego daje większe napięcie, tak spekuluję no i oczywiście nie wiadomo czy jest z dobrą siłą dokręcony czyli z siłą 20NM. Mam nadzieję żę dostanę je w środę rano bo w czwartek będę już na długo unieruchomiony pozdro.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jak tam sytuacja po podmianie czujników?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                siema utek niestety na razie nie jestem w stanie nic zrobić bo jestem po operacji kolana ale jak wymienię to dam znać a sprawdzałeś jakie masz napięcie??

                                                [ Dodano: Pią 06 Maj, 16 22:48 ]
                                                dzisiaj mierzyłem opornośc na czujniku wału i na zimnym miałem 888 ohma po przejechaniu niecałego kilometra 1001,7ohma a po powrocie do domu jakieś 0,5km było 1007,7ohma i jest trochę za dużo bo powinno mieścić się między 480 a 1000ohma co wy na to?. Pewnie jak przejechałbym się trochę dalej dłużej to by była jeszcze większa pozdro.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X