Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Centralny zamek problem z drzwimi kierowcy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Centralny zamek problem z drzwimi kierowcy

    Seed, na pewno silnika bym nie zmieniał. Tak jak pisze Marbab, ze zmianą silnika będzie kłopot. Ksenony da się dołożyć poza ASO.

  • #2
    [O1] Centralny zamek problem z drzwimi kierowcy

    Witajcie!

    Potrzebuję pilnej pomocy, bo już kilka razy zostawiłem auto otwarte...

    Ostatnio wygłuszałem drzwi kierowcy i wymieniałem głośniki. Po tej zabawie złożyłem wszystko do kupy i się okazało, że zamykam drzwi z pilota wszystko się zamyka, a drzwi kierowcy się zamykają i od razu otwierają! W sensie, tak jakby próbuje zamknąć ale odbija. Dodatkowo w momencie zamykania i otwierania (bo oczywiście domykam z kluczyka), nie miga ta mała czerwona dioda co jest obok dzyndzla do ryglowania drzwi.
    Dodam jeszcze, że z tyłu mam rozebrane drzwi, w sensie odłączone kable od silniczka (padł mi mechanizm, który wyjąłem), a więc tylne drzwi lewe za pasażerem teraz nie działają na centralny.

    I pytanie co to jest? Czy może to, że odłączone mam kable z w tylnych drzwiach mają wpływ na przednie drzwi? np. komp sprawdza czy wszystkie są zamknięte czy jakoś?
    Czy jednak to nie ma wpływu i coś jest z zamkiem nie tak...?

    Dodam jeszcze, że jak tak z nudów kilka razy sobie z pilota zamknę i otworzę i zamknę i otworzę to po którymś razie te drzwi moje kierowcy się jednak zamkną. Ale nie widziałem żeby dioda zamigała, choć może nie zauważyłem.

    Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Najprawdopodobniej mikrostyk w dzwiach kierowcy będzie padnięty lub luty puściły a tylne dzwi nie powiny mieć nic wspólnego z przodem i jak włączysz światła i otworzysz dzwi to powinien brzęczyk działać , a może jakieś styki rozłączyłeś jak robiłęś w dzwiach .
      tu jest temat - Forum - Octavia Club Polska
      jakby co posiadam kabel vag

      Komentarz


      • #4
        Desperado, przerabiałem podobną przypadłość u brata ,po zamknięciu nie mikała dioda SAFE, sprawdź najpierw bardzo dokładnie stan przewodów w gumowych przejściach między słupkiem a drzwiami bo lubią pękać przewody oraz jak to nie pomoże to będziesz musiał wymontować zamek i poprawić zimne luty w miejscu styku wtyczki z płytką zamka.ok
        pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          Wielkie dzięki chłopaki i za linka również!
          zatem jak przyjdzie mechanizm na tył to od razu i przodem się zajmę.

          Ale jeszcze raz wrócę do tego tyłu. Czy nie może być tak, że jakiś czujnik sprawdza czy wszystkie drzwi są zamknięte, a że tył jest odłączony więc oddaje, że nie i dlatego odbija?

          może kombinuję ale warto spróbować się pocieszyć!

          Komentarz


          • #6
            Desperado, spróbuj jeszcze tego, siądź do auta i zamknij sie od środka przyciskiem z panelu, jeżeli któreś drzwi się same otworzą to będzie potwierdzenie , dobrze by było podłączyć kompa i sprawdzić błędy.ok

            pozdro
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Tak zrobiłem. Jak zamykam się przyciskiem z panelu efekt jest identyczny, drzwi kierowcy się zamykają i od razu otwierają bez mrugania diody.... czyli...??

              Komentarz


              • #8
                Desperado, do przejrzenia przewody i luty w zamku ,ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  Jakby się okazało że to mikrostyk to tu jest
                  Link
                  lub
                  Link
                  jakby co posiadam kabel vag

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam to samo - zamek kierowcy się otwiera po zamknięciu z panela (centralny go zamyka).
                    Więc luty.

                    Ale - nie mam też na szafie kontrolki otwartych drzwi i nie zapala mi lampki - więc też mikrostyk mi padł -dobrze kumam?
                    Bo jak już się zabiorę za drzwi to lepiej od razu całość zrobić na raz.
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz


                    • #11
                      soszek81, możesz kolego zakupić mikrostyk w razie czego, ale ja obstawiam luty, ponieważ jeśli one są popękane a mikrostyk jest połączony z płytka zamka to po poprawieniu lutów powinno być ok. wyjmij zamek i popraw luty ,później bez wkładania go do drzwi podłącz wtyczkę śrubokrętem zatrzaśnij skobel aby był jako zamknięty i spróbuj zamknąć i otworzyć z pilota .ok będziesz wówczas na 100% wiedział czy konieczna jest wymiana mikrostyku, przerabiałem to 2krotnie w golfie 4 i wystarczyło poprawić luty i do tej pory śmiga a będzie już jakieś 9 miesięcy.ok

                      pozdro
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja poprawiałem luty ale na mikro styku gumka się wytarła i też przy okazji mikrostyk wymieniłem a wczoraj mnie znowu padło ale tym razem kable wchodzące do dzwi popękały niby niebyło widać ale jak pociągnołem za kable to się okazało że trzy są uwalone , lutowanie i wszysto załatwiło sprawe.
                        jakby co posiadam kabel vag

                        Komentarz


                        • #13
                          Panowie, a ja tutaj się podepnę pod temat...

                          Mój problem wygląda tak: jak zamknę drzwi kierowcy kluczykiem to zamykają się tylko drzwi kierowcy i nic więcej (nie mam centralnego na pilot), a jak zamknę samochód przez bagażnik to centralny zamyka wszystkie drzwi łącznie z drzwiami kierowcy + przy drzwiach kierowcy zapala się czerwona dioda. Jak otworzę drzwi kierowcy to również nie mam podświetlenia w kabinie. Ale jak zamykam drzwi od środka przyciskiem z kluczykiem na drzwiach kierowcy to również zamyka wszystkie drzwi. Szyby działają, lusterka też... Gdzie szukać problemu??? Co może być przyczyną... Octavia z wnętrzem po FL'u...

                          Pozdrawiam.
                          Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                          Komentarz


                          • #14
                            money555, u mnie jest zupełnie odwrotnie, czyli jak zamykam kluczem u kierowcy to zamyka wszystko, jak zamykam od pasażera, to nie zamyka drzwi kierowcy, a jak chcę zamknąć bagażnikiem, to szkoda czasu, bo zamyka tylko bagażnik (ale otwiera wszystko :lol wiem w czym może być problem (kable, luty, albo mikrostyk) ale nie mam czasu się tym zająć :lol:
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road
                            My O2FL

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja zabieram się za to jutro, bo ile można z bagażnika auto otwierać, a po za tym trzeba obczaić tam jak podłączyć pilot, bo moja stara Vectra z 96 r. miała 2 oryginalne piloty, więc przyzwyczajenie zostało

                              Ale o co chodzi, sam siłownik czy zamek powinien być ok., tak? Szukać raczej w kablach nie, bo nawet jak mam otwarte drzwi i zapalone pozycyjne to nie mam brzęczka...

                              No nic rozbiorę i się zobaczy... Pozdrawiam.
                              Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                              Komentarz


                              • #16
                                jeśli zamek działa po przekręceniu kluczyka w bębenku to sam zamek i siłownik jest ok :wink: jeśli nie działa na pilota, to coś z elektryką ja obstawiam kable albo styki :diabelski_usmiech podobny problem miałem w Golfie III (zacne auto dopóki ktoś w ciebie nie wjedzie) i wystarczyło przeczyścić styki, bo były zaśniedziałe :twisted:
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road
                                My O2FL

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pilnie potrzeba pomocy, okazało się, że czasami coś nie łączy na zamku... Gdzie szukać ewentualnych uszkodzeń???

                                  Jak poruszam czujnik zamknięcia lub zamek to centralny zamyka + domyka szyby itd.

                                  Zdjęcia poniżej...
                                  Załączone pliki
                                  Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    money555, musisz rozłożyć zamek - rozkręcić go tylko dokładnie patrze ci jest gdzie aby później dobrze złożyć, musisz poprawić luty wtyczki którą trzymasz lewą ręką i później zarygluj zamek śrubokrętem i podłącz zamek no i spróbuj czy działa poprawnie jak tak to montujesz go w drzwi.ok

                                    pozdro
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No i rozkręcony zamek...

                                      Jak patrzyłem na zamek gdy był jeszcze do auta podłączony to te styki mają prąd (robione były zworki). No nic... Zobaczę jutro, oddzielnie zamek i oddzielnie centralkę.
                                      Załączone pliki
                                      Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        money555, wyciągnij płytkę z obudowy tylko delikatnie, i na odwrocie przy wtyczce będą luty,popraw je i złóż zamek do kupy .ok
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No i już działa... Nie poprawiałem lutów na płytce, bo wyglądały dobrze tylko jak się okazało przyczyną był mikrowłącznik... Teraz działa lampka, brzęczyk od świateł, centralny, domykanie szyb i czerwona dioda. Jeżeli coś za jakiś czas znowu nie będzie działać to będzie trzeba go wymienić na nowy.

                                          Dzięki za opinie.
                                          Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            money555, ja bym je poprawił bo gołym okiem nie zauważysz pęknięć i może być że za kilka dni .miesięcy zacznie się coś znowu dziać a tak będziesz 100% pewny.ok

                                            pozdro
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Witam!
                                              Mam podobny problem i myslę,że mogę się podpiąć pod ten temat.
                                              Problem z moim centralnym mianowicie polega na tym, iż zamykając centralny z pilota rygluje wszystkie drzwi,oprócz drzwi kierowcy.
                                              Zamykając centralny z kluczylka problem jest identyczny-zamyka wszystkie drzwi,oprócz drzwi kierowcy.
                                              Natomiast jeśli chce otworzyć dzwi, to obojętnie, czy z kluczyka, czy z pilota centralny otwiera się normalnie -wszystkie drzwi.
                                              Dodam,iż dioda SAFETY działa bez problemu,a dziś jak podpiałem komputer to wyskoczył błąd;
                                              ZABEZPIECZENIE TERMICZNE CENTRALNEGO ZAMKA-BRAK OBJAWU.
                                              Aktualnie problem rozwiązuje nastepująco-wychodząc z auta otwieram dzwi za kierowcą i wciskam zamykanie drzwi kierowcy a reszte zamykam z pilota.
                                              Napomknę jeszcze,iż ryglując dzwi od wewnątrz na panelu zamyka wszystkie oprócz dzwi kierowcy.
                                              Dodam iż łącznie z problemem z dzwiami pojawił sie równo problem z regulacją lusterkiem,mianowicie chcąc poruszać lusterkiem od strony kierowcy,rusza sie lusterko od pasażera, why?!
                                              W miarę możliwości proszę o pomoc.
                                              Pozdrawiam!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez miszher
                                                chcąc poruszać lusterkiem od strony kierowcy,rusza sie lusterko od pasażera, why?!
                                                Z tego co się orientuję to w grupie VW tak właśnie jest... Mam tak samo, prawe ustawia się w odniesieniu do lewego, jednym słowem tak ma być (ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi).
                                                Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  miszher, przejrzyj wiązkę idącą w gumowej osłonie ze słupka w drzwi,bo mogły popękać przewody,sprawdzaj dokładnie bo lubią pękać dość głęboko, będziesz musiał również zdjąć tapicerkę z drzwi kierowcy i zobaczyć czy złącze przy silniczku czasem nie zaśniedziało i wszystkie piny w silniczku są całe , woda lubi nieźle na broić , nie składaj od razu wszystkiego tylko sprawdź, a dla własnego spokoju to radziłbym od razu poprawić również luty w zamku kierowcy,ok

                                                  pozdro

                                                  [ Dodano: Sob 07 Lip, 12 22:16 ]
                                                  money555, w oci można sterować dwoma lusterkami na raz oraz tylko lewym osobno, także kolega musi posprawdzać to co wyżej napisałem.

                                                  pozdro
                                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X