Zamieszczone przez ROBAL_26
[O1] Centralny zamek problem z drzwimi kierowcy
Zwiń
X
-
money555, nie chciałem cię urazić, kolega nie podał czy ma przed czy przed fl bo są wówczas inne przełączniki.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Widać po tym temacie że nie tylko ja mam problem z zamkiem lub z mikro stykiem w drzwiach kierowcyMam do was Drodzy koledzy pytanie, czy znacie jakiego eksperta/mechanika na terenie Krakowa, który sobie z tym poradzi lub u którego już to naprawialiście a po tej naprawie wszystko działa i ma się dobrze ?
Komentarz
-
-
Piękne dzięki wszystkim biegnącym pomocą!
Okazało się jednak (po długim czasie w końcu się wziąłem za skończenie wygłuszania drzwi - by the way POLECAM! - efekt RE WE LA CY JNY!!!!)
że to coś o czym wspominałem i co podejrzewałem. Jako, że w tylnych drzwiach czekał na wymianę mechanizm podnośnika, który był zupełnie odłączony, komputer prawdopodobnie "odczytywał" niezamknięcie wszystkich drzwi i być może awaryjnie nie zamykał auta aby było widać, że coś jest nie tak - tym bardziej, że nie świeciła się dioda - czyli nie uzbrajał się.
Po zakończeniu operacji z podnośnikiem podłączyłem oczywiście całość o ku mojemu zdziwieniu auto zamyka się tak jak powinno!!!
Odnośnie lusterek - wszystkie skody ( i chyba nie tylko bo ogólnie VW ) symetrycznie ustawiają lusterka - ale ustawiając kierowcy - taka ciekawostka przyrodnicza
Komentarz
-
-
Witam!
Zapomiałem napisać-mam octavke z końca 2001r i jeśli to ma znaczenie to jest to wersja L&K.
Sterowanie lusterkami mam tylko po stronie kierowcy i jest ono trzypozycyjne-
góra-strona kierowcy
środek-podgrzewanie lusterek
dół-strona pasażera.
Przeglądałem dokładnie wiązkęw peszelu biegnącym od słupka do drzwi i wszystko gra.
Pokusiłem się równiez o zdjęcie tapicerki drzwi i plastików przy progu i wiązka jest ok.
Zamka narazie nie wyciągałem,ponieważ;
-nie mam na co dzień tyle czasu,zeby być bez auta-w grę wchodzi sobota
-myslałem ostatnio ,jak to się stało i olśniło mnie!
Otworzyłem auto na pilocie,wsiadłem,i nie wsadziłem kluczyka do stacyjki,a mało tego nie domknąłem drzwi-u mnie centralny po otwarciu,jeśli nie wsadzę odpowiednio szybko kluczyka do stacyjki zamyka auto.Zastanawiam się czy,gdy centralny się zamknął a ja miałem niedomknięte drzwi,coś tam nie przeskoczyło,i dlatego teraz otwierac auto siłownik podnosi dzinks drzwi od kierowcy,ale zamyknąć i pociągnąć go w dół to juz nie może...
Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
miszher, poczytaj temat od początku bo było już setki razy,wszystko trzeba sprawdzać dość starannie i dokładnie,poprawić luty w zamku bo mimo iż na oko są oki to tak może nie być, przewody w wiązkach sprawdzać pociągając za każdy a nie tylko na oko.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
money555, to właśnie może być przyczyna zimnych lutów o których wcześniej w postach wspominałem :| także kolejny raz musisz dobrać się do zamka.
bynajmniej teraz będziesz maił już wprawęBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
money555, zapewne ja drugi raz zamykasz to znacz zamykasz raz -rygluje drzwi i dioda nie miga przyciskasz jeszcze raz zamknij i zaczyna migać zapewne ,
brat w golfie jak kluczykiem zamykał (brak pilota) to właśnie za drugim razem zaczynała migać dioda.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Witam,
a może ktoś podpowie jak wyciągnąć zamek z tylnych drzwi. Odkręciłem obydwie śruby zamka ale linka, która łączy się z klamką zew. nie pozwala mi wyciągnąć zamka. Nie wiem czy zabrać się do tego od zewnątrz?
Pozdrawiampowrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz
-
-
Aro23, jak otworzysz drzwi na rozcież to na wysokości klamki nad zamkiem będziesz miał zaślepkę , pod tą zaślepką jest śruba zabezpieczająca wkładkę przy klamce bodajrzę na gwiązdkę 25 , spokojnie ją wykręcasz to poczujesz opór i wówczas ta wkładką powinna wyjść , po jej wyjęciu zobaczysz jak jest zabezpieczona ta linka do zamka od klamki, delikatnie wkrętakiem podważ aby się odpieła i powinien już być zamek luźny, może ci delikatnie prowadnica szyby przeszkodzić w wyjięciu więc sobie odkręć dolną śrubę i będzie lżej.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dzięki Robal_26 za info. Udało się wyciągnć zamek i poprawić luty i jakoś to wszystko poskładać do kupyPiszę jakoś ponieważ po zamknięciu i ponownym otwarciu centralnego rygiel tak jak by nie do końca wracał do swojej pozycji co skutkuje tym, że drzwi nie otwierają się na "raz" a trzeba klamką zew./wew. pociągnać parę razy. Jak wezmę rygiel podciągnę ręką do góry to jest ok aż do momentu ponownego zamknięcia centralnego. Nie jestem pewien ale chyba to cięgno rygiel - zamek zmieniło swoje położenie i dlatego tak się dzieje
jeszcze będę z tym walczył ale już nie dziś. Może ktoś ma jakieś sugestie jak to ogarnąć?
PS; Gdzie jest przycisk pomógł tak, żebym mógł Robalowi podziękować?powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz
-
-
Mam jeden mały problem odnośnie drzwi od kierowcy a mianowicie nie mogę zamknąć wszystkich drzwi kluczykiem a nawet samych drzwi w których wkładam kluczyk (pilotem i od pasażera zamyka się bezproblemowo )tylko ,ze od kierowcy zamyka się na jeden rygel ,chyba ze pilotem poprawie dwa razy ,VAG pokazuje siłownik zamka lewego może macie jakieś inne sugestie na temat .Ale chyba nie ma modrego na ten problem -zamek już wymieniłem na nowy i dalej ten problem ale brzęczyk jest (wcześniej nie miałem) :lol:
Komentarz
-
-
keciu, a wyjmowałeś wkładkę z drzwi :?: może pękł ten listek we wkładce i po mimo kręcenia kluczykiem nie ma żadnej reakcji. a próbowałeś w innych wkładkach czy jest taksama sytuacja :?: mogły po pękać przewody ,zalany zostać moduł w drzwiach kierowcy przez co po gniły piny w module ,trzeba wszystko po sprawdzać dokładnie.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26keciu, a wyjmowałeś wkładkę z drzwi :?: może pękł ten listek we wkładce i po mimo kręcenia kluczykiem nie ma żadnej reakcji. a próbowałeś w innych wkładkach czy jest taksama sytuacja :?: mogły po pękać przewody ,zalany zostać moduł w drzwiach kierowcy przez co po gniły piny w module ,trzeba wszystko po sprawdzać dokładnie.ok
pozdro
Komentarz
-
-
keciu, boczek kierowcy jest przykręcony na 7 wkrętów typu trox15 2szt przy zawiasach,2szt od str.zamka i 3 od dołu, panel od szyb wyjmujesz odciągając go do góry lecz najpierw w tej części co łapiesz ręką jest taki wciśnięty wałeczek blokujący panel,po wyjęciu panelu masz 3 śruby na śrubokręt krzyżowy i jest jeszcze jedna śrubka pod regulacją lusterek która jest na zatrzaskach,podważ delikatnie nożykiem i wyjdzie ,tam jest ostatni wkręt,maskownicę z gwizdka przy lusterku odciągasz do siebie ,tapicerka bedzie się trzymała na listwie od góry, po odchyleniu jej musisz odpić diodę przy rygielku i linkę od klamki, lampkę obrysową wyjmij delikatnie nożykiem i odepnij wtyczkę zanim odchylisz boczek,pod tapicerką jeśli nikt wcześniej nie grzebał będziesz miał folię , więc nigdy nie odklejaj jej od dołu bo później możesz mieć przecieki wody do środka, odklej sobie od góry ostrożnie aby nie po rozrywać, jak już otworzysz drzwi na rozcież to nad zamkiem będziesz miał małą zaślepkę , zdejmij ja , pod nią jest śruba na imbusa 5 lub 6 ,musisz go włożyć i odkręcać aż poczujesz opór ,nie masz co się bać bo śrubka ma blokadę ,a ona jest częścią półksiężyca który blokuje wkładkę w drzwiach, po jej odkręceniu i wyjęciu wkładki zamka będziesz miał linkę do klamki ,odepniesz ją delikatnie podważając małym płaskim śrubokrętem,zamek przykręcony jest do drzwi 2 śrubami na gwiazdkę 12-kontną nr 10 .ok,
jak już będziesz miał wyjęty zamek to popraw zimne luty na płytce zamka w miejscu lutowania wtyczki do płytki ,oraz przejrzyj przewody w gumowej osłonie , aby zrobić to dobre to zdemontuj plastik koło nóg kierowcy, przy uchwycie od maski masz 2 śruby ma krzyżaka i pod zaślepką kolejne 2 szt również na krzyżaka, odepnij wiązkę idącą do drzwi i wciągnij do drzwi, będziesz miał lepszy dostęp.ok
drzwi pasażera są praktycznie identycznie tylko że nie masz panelu szyb a jest rączka i pod nią są 2 śruby, ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dobra zrobione , wyjąłem zameczek sprawdzone są luty , wszystkie przewody ,został sprawdzony micro-styk (dobry) Zamek zaczął działać poprawnie ,rygluje na dwa razy , dioda miga światło w kabinie zapala się ,brzeczek wył - ALE własnie jest ale , mianowicie brzećzek jak wszystko wkręciłem, przestał wyc, a światło w kabinie zapala sie przy otwieraniu drzwi i UWAGA jak zgaszę silnik i przekręcę kluczyk w pozycje zerową bez wyjmowania go .światło zapala się i gaśnie po jakieś chwili , dziwne ,ale jestem zadowolony ,że w ogóle zamyka na dwa rygle od razu ...
Komentarz
-
-
keciu, moduł ma w sobie wyłącznik z zwłoką czasową i w zależności od sytuacji czas świecenia jest inny, u mnie brzęczek przęczy z minutę a potem się wyłącza, najdłużej świeci się lampka jak otworzysz drzwi i będą cały czas otwarte to po dłuższym czasie moduł je wyłączy,
co do lutuw w zamku to mogłeś ja dla pewności jeszcze raz rozgrzać lutownicą bo jak lut pęka to tego zbytnio nie idzie zauważyć gołym okiem.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
keciu, nie powinno, a moduł zapala światełko bo gdy wyłączas zapłon kluczykiem to przekręcasz go do pozycji w której można go wyjąć a później na zero, i w tym momencie moduł wyśli że ża chwilę będziesz wysiadał i zapala oświetlenie ,a jak go delikatnie obrócisz na pierwszy stopień to moduł gasi oświetlenie,
no chybe że się mylę w co wątpię.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtek1982Mam to samo, ale z drzwiami od pasażera. Albo się nie otwierają albo nie zamykają i nie ma różnicy czy robię to z pilota czy z klucza. Muszę otwierać i zamykać z 2-3 razy zanim odpuści. Co to może być, podczas otwierania słychać krótko takie brzęczenie. Co to może być?
VW zrobil taka kaszane ze szok , wszedzie to sie psuje, nawet w Audi , porazka , aż wstyd
ciekawe co odwalili w nowych modelach, za kilka lat pewnei wyjdziejest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
Panowie, pisaliście o "zimnych lutach" w zamku (przy mikrostyku) ale jak rozebrałem zamek pasażera, to nie widzę, aby coś było nie tak. Z prawej strony nie działa mi tylko lampka w kabinie po otwarciu drzwi...
Co Wy o tym sądzicie, proszę o szybkie info., bo zająłem się zamkiem przy okazji naprawy mechanizmu szyby...
Co ewentualnie miałbym poprawić na tej płytce, co sprawdzić????
Załączone plikiSkoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
money555, jak odwrócisz przłytke to popraw wszystkie 6 punktór lutu, gołym okiem nie widać pęknieć a są , robi się zimno metal sie kurczy i nie łączy ,a jak ciepło po raz jest a raz nie .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
Komentarz