Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dziwne szarpanie powyżej 2000

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Dziwne szarpanie powyżej 2000

    t00m3q, ty nie bądź za mądry :P trzeba było sobie pomajstrować przy swoim aucie zamiast jeździć po warsztatach ostatnio :diabelski_usmiech

  • #2
    [O2] Dziwne szarpanie powyżej 2000

    Witam.
    Mój problem jest następujący.
    Wystarczy, że samochód postoi ok. godziny i przy ruszaniu na 1 biegu po przekroczeniu 2k obrotów samochodem zaczyna szarpać, po wrzuceniu 2 biegu to samo. Dzieje sie to przy bardziej szybszym ruszaniu od ruszania w stylu PSJ. Gdy ruszam powoli i delikatnie szarpanie nie występuje. Gdy ruszam szybciej i szarpanie sie pojawi to puszczam na chwilę gaz, potem delikatnie dodaje gazu i tak sie powoli rozpędzam. Po delikatnym przejechaniu ok 300 do 500m i wcisnieciu energicznie gazu szarpania brak. Podczas dalszej jazdy szarpanie nie wystepuje, czy to przy ciagłej jeździe, czy przy ruszaniu spod świateł - po prostu ZERO problemów.
    Znajomy mechanik podejrzewa uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku. Sprawdzalem jej cisnienie i wynosi 0,5 bara więc chyba w normie.
    Nie wiem czy to ma zwiazek ale przytrafiła mi się dziwna sprawa.
    Otóż chyba ponad rok temu znajmy załozył mi "magiczny" pstryczek, który wyłączał pompę w zbiorniku. Na początku patencik sprawdzał się idealnie, bo 2 razy zdarzyło mi się zapomnieć wlączyć pompy i samochód po kilku minutach gasł. Potem musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem aby samochód zapalił. Czyli zabezpieczenie działało. Niestety nie trwało to za długo, bo pewnego razu bardzo się zdziwiłem gdy po dojechaniu do pracy stwierdziłem, że pompa jest wyłączona, a samochód jechał i silnik nie zgasł. Po tym odkryciu okazało się, że patencik się "zepsuł", bo niezaleznie, czy pompa była włączona, czy wyłączona to silnik cały czas pracował. Nie wiem co się zepsuło, że zabezpieczenie przestało działać.
    Nie wiem czy to może mieć związek z szarpaniem? Ale na pewno coś jest nie tak.
    może ktoś wie w czym może być problem?
    Pozdrawiam.
    Błażej

    Skodzinka z wyciętym DPF

    Komentarz


    • #3
      Zacznij od podłączenia VCDSa/VAGa ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Oczywiście, że od tego zacząłem, niestety nie ma żadnych błędów.
        Pozdrawiam.
        Błażej

        Skodzinka z wyciętym DPF

        Komentarz


        • #5
          No to juz cos.
          Poprosze o logi statyczne na gorącym silniku bloki:
          001,004,007,013,018 i 023
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            Postaram się dzisiaj to zrobić. Dodam tylko, że samochód ma wycięty DPF i wszelkie sondy i może dlatego nie ma błędów.
            Pozdrawiam.
            Błażej

            Skodzinka z wyciętym DPF

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez mecenasik
              Dodam tylko, że samochód ma wycięty DPF i wszelkie sondy i może dlatego nie ma błędów.
              Nie sądze zeby to było powodem :wink:
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz


              • #8
                Witam.
                Wklejam logi.
                Log (0 - 007)
                Log (1 - 023)
                Log (2 - 004)
                Log (3 - 001)
                Log (4 - 018)
                Log (5 - 013)

                Zauważyłem jeszcze coś takiego, że przy ruszaniu np. po nocy, i po przekroczeniu 2k obr. czasem słychać pyknięcie przekaźnika w okolicach kierownicy. Czy to normalne zjawisko?
                Pozdrawiam.
                Błażej

                Skodzinka z wyciętym DPF

                Komentarz


                • #9
                  W logach wszystko OK.
                  Sprawdzilbym cisnienie jakie daje tandempompa.

                  Ta fura to po tuningu jest.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    W logach wszystko OK.
                    Tu mnie kolega pocieszył.

                    Sprawdzilbym cisnienie jakie daje tandempompa.
                    A jakie powinna dawać?

                    Ta fura to po tuningu jest.
                    Nie. A coś na to wskazuje?
                    Pozdrawiam.
                    Błażej

                    Skodzinka z wyciętym DPF

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez mecenasik
                      Nie. A coś na to wskazuje?
                      Ktos kto wycinał DPF oczywiscie zrobił tez myk w sterowniku ? Bo widac to w logach.

                      Tandem pompa powinna dawac powyzej 3,5 bar przy 1500 obr. Mozna to sprawdzic VASem 5187.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        DPF wycinałem w Tune Force w Poznaniu. Ekspert mówił, że wycieli wszystko co było odpowiedzialne za DPF i, że teraz chodzi jak stary klekot. Zero sond i dawka paliwa jest obliczana na podstawie danych z przepływki. Niestety założyli też zabezpieczenie, że gdybym chciał go podrasować to tylko u nich bo podobno nikt inny nie będzie miał dostępu do softu w kompie (zabezpieczyli hasłem podobno). Nie wiem czy to prawda czy to "chłyt" marketingowy. W każdym bądź razie, teraz jak loguję się VCDSem do silnika to w okienkach nad przyciskami nie ma numerków tylko widnieje napis TUNEFORCE.
                        A co myślisz o tym, o czym pisałem w drugiej części mojego pierwszego postu o magicznym pstryczku elektryczku. Dlaczego przestał działać?

                        Jeszcze jedno. Czy zegar do pomiaru ciśnienia o skali do 4 bar wystarczy czy będzie za mały aby sprawdzić tę tandempompę?
                        Pozdrawiam.
                        Błażej

                        Skodzinka z wyciętym DPF

                        Komentarz


                        • #13
                          Trudno mi się odniesc do pstryczka elektryczka ale nie podoba mi się takie zabezpieczenie.

                          Z tym hasłem to troche lipa... chyba ze sobie tego zyczyłes. Jak to nie moge gdzie indziej bo ???

                          Powinien wystarczyc....
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz


                          • #14
                            Dziwi mnie to, dlaczego przy wyłączonej pompie w zbiorniku najpierw samochód gasł a potem zaczął jeździć normalnie jakby nigdy nic.

                            Nie życzyłem sobie zakładania hasła, nawet wcześniej nie wiedziałem o czymś takim. Nie mam zamiaru podkręcać silnika, ale myślę, że takie zakładanie blokady nie jest fair, tzn. może na okres gwarancji, aby chłopcy byli pewni, że nikt nic nie nagrzebał, ale później powinna być możliwość usunięcia zabezpieczenia. Prawdę mówiąc nie rozmawiałem z nimi na ten temat.

                            A jak już nam się tak dobrze rozmawia, to możesz powiedzieć czy to zabezpieczenie (hasło), może uniemożliwić wykopanie EGRu? Chodzi mi po głowie usunięcie tego ustrojstwa, ale na razie brak funduszy, bo choć posiadam VCDSa to sam tego nie zrobię a usługa jest dość droga.
                            Pozdrawiam.
                            Błażej

                            Skodzinka z wyciętym DPF

                            Komentarz


                            • #15
                              Gwarancja na soft hehe ... to tak jakbys wymienial u nich zamki w drzwiach i by sobie zostawili jeden kluczyk zeby Ci ktos inny nie dorobił. :wink:

                              Jesli haslo jest zalozone to kazdy inny tjuner bedzie mial problem ze zgraniem wsadu.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam.
                                Nie sprawdziłem jeszcze tej pompy tandemowej. Mam nadzieję to zrobić w najbliższym czasie. Zauważyłem jednak coś dziwnego. Otóż gdy odpalę silnik i po kilkunastu sekundach, na postoju przygazuję mu tak do 2500 obr (takie uderzenie w pedał gazu), to samochód wtedy nie szarpie, co najwyżej przy próbie uzyskania 2500 obr na 1 biegu jest jakby przymulony - niby obroty osiąga ale samochód nie rwie do przodu tylko delikatnie się rozpędza i te obroty też nie rosną szybko tylko powoli. Przeczytałem ostatnio w ELSIE, że zacinanie się cięgna siłownika podciśnieniowego regulacji ciśnienia doładowania (gruszka), może prowadzić do "szarpania silnika przy zmianie obciążenia". Po przeczytaniu tego, pomyślałem sobie, że może u mnie zacina się siłownik w pozycji spoczynkowej i dlatego tak się dzieje, że często szarpie po postoju, a potem jest ok.
                                Pozdrawiam.
                                Błażej

                                Skodzinka z wyciętym DPF

                                Komentarz


                                • #17
                                  No to zapraszam z logami ponownie... tym razem dynamicznymi.... 011,010,008,004,003 i 001
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam.
                                    Oto logi o które prosiłeś. Mam nadzieję, że dobrze je zrobiłem, bo robiłem coś takiego pierwszy raz.
                                    Dzisiaj też mechanik sprawdził mi pompę tandemową i wygląda na to, że jest sprawna.
                                    Log (0 - 004)
                                    Log (1 - 010)
                                    Log (2 - 008)
                                    Log (3 - 011)
                                    Log (4 - 003)
                                    Log (5 - 001)
                                    Pozdrawiam.
                                    Błażej

                                    Skodzinka z wyciętym DPF

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Logi wzorowe.
                                      Temperatura minimalnie za niska.
                                      Ale reszta w jak najlepszym porządku
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No to mnie kolega pocieszył i troszeczkę zmartwił zarazem.
                                        Pocieszył, bo logi wzorowe, a zmartwił - to w czym problem w takim razie?
                                        Pozdrawiam.
                                        Błażej

                                        Skodzinka z wyciętym DPF

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X