t00m3q, ty nie bądź za mądry :P trzeba było sobie pomajstrować przy swoim aucie zamiast jeździć po warsztatach ostatnio :diabelski_usmiech
[O2] Dziwne szarpanie powyżej 2000
Zwiń
X
-
[O2] Dziwne szarpanie powyżej 2000
Witam.
Mój problem jest następujący.
Wystarczy, że samochód postoi ok. godziny i przy ruszaniu na 1 biegu po przekroczeniu 2k obrotów samochodem zaczyna szarpać, po wrzuceniu 2 biegu to samo. Dzieje sie to przy bardziej szybszym ruszaniu od ruszania w stylu PSJ. Gdy ruszam powoli i delikatnie szarpanie nie występuje. Gdy ruszam szybciej i szarpanie sie pojawi to puszczam na chwilę gaz, potem delikatnie dodaje gazu i tak sie powoli rozpędzam. Po delikatnym przejechaniu ok 300 do 500m i wcisnieciu energicznie gazu szarpania brak. Podczas dalszej jazdy szarpanie nie wystepuje, czy to przy ciagłej jeździe, czy przy ruszaniu spod świateł - po prostu ZERO problemów.
Znajomy mechanik podejrzewa uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku. Sprawdzalem jej cisnienie i wynosi 0,5 bara więc chyba w normie.
Nie wiem czy to ma zwiazek ale przytrafiła mi się dziwna sprawa.
Otóż chyba ponad rok temu znajmy załozył mi "magiczny" pstryczek, który wyłączał pompę w zbiorniku. Na początku patencik sprawdzał się idealnie, bo 2 razy zdarzyło mi się zapomnieć wlączyć pompy i samochód po kilku minutach gasł. Potem musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem aby samochód zapalił. Czyli zabezpieczenie działało. Niestety nie trwało to za długo, bo pewnego razu bardzo się zdziwiłem gdy po dojechaniu do pracy stwierdziłem, że pompa jest wyłączona, a samochód jechał i silnik nie zgasł. Po tym odkryciu okazało się, że patencik się "zepsuł", bo niezaleznie, czy pompa była włączona, czy wyłączona to silnik cały czas pracował. Nie wiem co się zepsuło, że zabezpieczenie przestało działać.
Nie wiem czy to może mieć związek z szarpaniem? Ale na pewno coś jest nie tak.
może ktoś wie w czym może być problem?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
-
-
Witam.
Wklejam logi.
Log (0 - 007)
Log (1 - 023)
Log (2 - 004)
Log (3 - 001)
Log (4 - 018)
Log (5 - 013)
Zauważyłem jeszcze coś takiego, że przy ruszaniu np. po nocy, i po przekroczeniu 2k obr. czasem słychać pyknięcie przekaźnika w okolicach kierownicy. Czy to normalne zjawisko?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mecenasikNie. A coś na to wskazuje?
Tandem pompa powinna dawac powyzej 3,5 bar przy 1500 obr. Mozna to sprawdzic VASem 5187.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
DPF wycinałem w Tune Force w Poznaniu. Ekspert mówił, że wycieli wszystko co było odpowiedzialne za DPF i, że teraz chodzi jak stary klekot. Zero sond i dawka paliwa jest obliczana na podstawie danych z przepływki. Niestety założyli też zabezpieczenie, że gdybym chciał go podrasować to tylko u nich bo podobno nikt inny nie będzie miał dostępu do softu w kompie (zabezpieczyli hasłem podobno). Nie wiem czy to prawda czy to "chłyt" marketingowy. W każdym bądź razie, teraz jak loguję się VCDSem do silnika to w okienkach nad przyciskami nie ma numerków tylko widnieje napis TUNEFORCE.
A co myślisz o tym, o czym pisałem w drugiej części mojego pierwszego postu o magicznym pstryczku elektryczku. Dlaczego przestał działać?
Jeszcze jedno. Czy zegar do pomiaru ciśnienia o skali do 4 bar wystarczy czy będzie za mały aby sprawdzić tę tandempompę?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Trudno mi się odniesc do pstryczka elektryczka ale nie podoba mi się takie zabezpieczenie.
Z tym hasłem to troche lipa... chyba ze sobie tego zyczyłes. Jak to nie moge gdzie indziej bo ???
Powinien wystarczyc....Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Dziwi mnie to, dlaczego przy wyłączonej pompie w zbiorniku najpierw samochód gasł a potem zaczął jeździć normalnie jakby nigdy nic.
Nie życzyłem sobie zakładania hasła, nawet wcześniej nie wiedziałem o czymś takim. Nie mam zamiaru podkręcać silnika, ale myślę, że takie zakładanie blokady nie jest fair, tzn. może na okres gwarancji, aby chłopcy byli pewni, że nikt nic nie nagrzebał, ale później powinna być możliwość usunięcia zabezpieczenia. Prawdę mówiąc nie rozmawiałem z nimi na ten temat.
A jak już nam się tak dobrze rozmawia, to możesz powiedzieć czy to zabezpieczenie (hasło), może uniemożliwić wykopanie EGRu? Chodzi mi po głowie usunięcie tego ustrojstwa, ale na razie brak funduszy, bo choć posiadam VCDSa to sam tego nie zrobię a usługa jest dość droga.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Gwarancja na soft hehe ... to tak jakbys wymienial u nich zamki w drzwiach i by sobie zostawili jeden kluczyk zeby Ci ktos inny nie dorobił. :wink:
Jesli haslo jest zalozone to kazdy inny tjuner bedzie mial problem ze zgraniem wsadu.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Witam.
Nie sprawdziłem jeszcze tej pompy tandemowej. Mam nadzieję to zrobić w najbliższym czasie. Zauważyłem jednak coś dziwnego. Otóż gdy odpalę silnik i po kilkunastu sekundach, na postoju przygazuję mu tak do 2500 obr (takie uderzenie w pedał gazu), to samochód wtedy nie szarpie, co najwyżej przy próbie uzyskania 2500 obr na 1 biegu jest jakby przymulony - niby obroty osiąga ale samochód nie rwie do przodu tylko delikatnie się rozpędza i te obroty też nie rosną szybko tylko powoli. Przeczytałem ostatnio w ELSIE, że zacinanie się cięgna siłownika podciśnieniowego regulacji ciśnienia doładowania (gruszka), może prowadzić do "szarpania silnika przy zmianie obciążenia". Po przeczytaniu tego, pomyślałem sobie, że może u mnie zacina się siłownik w pozycji spoczynkowej i dlatego tak się dzieje, że często szarpie po postoju, a potem jest ok.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Witam.
Oto logi o które prosiłeś. Mam nadzieję, że dobrze je zrobiłem, bo robiłem coś takiego pierwszy raz.
Dzisiaj też mechanik sprawdził mi pompę tandemową i wygląda na to, że jest sprawna.
Log (0 - 004)
Log (1 - 010)
Log (2 - 008)
Log (3 - 011)
Log (4 - 003)
Log (5 - 001)Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
Komentarz