[O1] problem z wycieraczkami
Zwiń
X
-
[O1] problem z wycieraczkami
Wymieniłem dzisiaj szybę.. mam wsadzone dwie wycieraczki 480mm i nie mogę ich tak ustawić by nie waliły mi o słupek lub o podszybie.. :/
Ustawiłem lewą, że nie czepia o podszybię - ale jest dość wysoko
Prawa ustawiona jest dobrze, ale czasem uderza o słupek..
Dzieje się tak tylko na ostatnim najszybszym biegu wycieraczek.. idzie w górę wraca, odbija się jakby od dołu i wraca na swoje miejsce.. :/
wiem, że powinny być wymiary 530 i 475/480mm ale jak takie wstawię to się boję, że będą powietrze wycierały.. postaram się nagrać film i wrzucić i pokazać o co chodzi.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
-
-
pierwsze pytanie czy wycieraczki przed wymianą chodziły dobrze
drugie jeśli dobrze chodziły najlepszym wzornikiem jest ściągnięcie ramion i wycięcie kartonu sztywnego atrap wycieraczek i tak spróbować ustalić jeśli to nie pomoże tzn że mechanizm na silniku wycieraczek się przestawił jak regenerowałem ten mechanizm bo się zapiekła jedna ośka to regulacja trochę trwała i ustawienie było metoda prób i błędów czyt. na oko
jeśli ustawisz tak jak mówi kolega ziutsane lub najniżej szyby to nie szans na jakiekolwiek obcieranie sprawdź czy mechanizm jak kończy pracę nie widać jakiegoś zwrotnego ruchu co może być przyczyną zmiany ustawień na ośce silnika wycieraczek
Komentarz
-
-
Więc tak, ustawiłem tak, że na 1,2 biegu nie dotyka nic, ale na 3 już czasem dotknie dołu lewa, a na 4 regularnie na niego wchodzi, zdjąłem ramiona i na silniczkach nie ma takiego efektu zwrotnego, natomiast z ramionami już tak jest, nie wraca na swoje miejsce a 3-4 cm niżej i w góre na swoje miejsce.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
jeśli taki efekt występuję to dostań się do silnika i patrz jak jest ustawione ramiona powinno być tak jak na fotce po każdym ruchu wycieraczek tj obrocie powinny te elementy być w takim samym miejscu. kończenie pracy i cofanie to oznacza źle ustawione elementy na silniku na fotce masz oryginał wymontowany bez jakichkolwiek zmian położeńZałączone pliki
Komentarz
-
-
No ale jak zdjąłem ramiona i patrzyłem na te bolce jak się zachowują to nie ma tego efektu powracania, nakładam ramie i jest.. ;/ może to ramie tak ciągnie ?była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
a jak tobie pracują wycieraczki kiedykolwiek regenerowałeś mechanizm wycieraczek rozbierałeś ośki ja ostatnio wyciągałem i prawa strona luźno chodziła ośka a lewą to prawą ręką nie mogłem ruszyć tak zapieczona ale u mnie nie było problemu nierównej pracy tylko na każdym biegu prędkość działania taka sama
Komentarz
-
-
Działają na każdym biegu i nie ma problemu.. może jutro to rozkręcę i zobaczę.. :/
Problem jest tylko taki, że nie zatrzymują się a jadą w dół o parę cm i dopiero wracają..
tylko jak to rozkręcę, co mam sprawdzić ?była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
jak wyjmiesz cały zespół oznakuj sobie ustawienie silnika ośki do ramienia tego krótkiego które jest dalej mocowane z dwiema ośkami później ściągnij sobie te dłuższe ramiona z tych metalowych ramion w miejscu gdzie na foto są te plastikowe czarne kapturki są mocowane na taki czop kulisty delikatnie z czuciem podważasz i wychodzę uważaj na te długie ramiona bo to aluminium jak zdejmiesz spróbuj poruszyć te ramiona jak chodzą oba lekko w co jest wątpliwe bo zawsze któreś wcześniej pada to musisz je regenerować tj rozłożysz wyczyścić z rdzy papier ścierny i złożyć i wtedy patrzeć czy pomogło. Ja miałem efekt cofania wtedy gdy silnik nie mógł więcej zrobić i ostatnimi siłami dobijał do końca.
Komentarz
-
-
krisoctav, no spróbuje to zrobić, ale czy to coś da, to nie wiem.. u mnie wszystko działa dobrze, gorzej jak coś bardziej zepsuję
wystarczy tylko podszybie zdjąć ?była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
zdejmujesz podszybie i obydwa ramienia wycieraczek. Na trzech śrubach masz mocowany cały mechanizm wycieraczek 2 na górze jedna na dole odpinasz kostkę i wyjmujesz cały mechanizm resztę tak jak napisałem zdejmujesz te dłuższe są one na wcisk delikatnie i sprawdzasz jak chodzi ramię lewe i prawe jeśli lekko składasz całość do kupy z powrotem jeśli ciężko to i tak dobrze bo sobie zregenerujesz i będziesz miał pewność że od tej strony jest oki jeśli obie lekko to nie mam pojęcia co dalej bo jeśli przy końcu ruchu się cofają wycieraczki to pozostaje regulacja na silniku mocowaniu tego krótkiej prowadnicy lub ośki zapieczenie elektryka nie ma z tym nic spólnego na 99,999% to z mojego doświadczenia a przerabiałem 2 razy regenerację mechanizmów najważniejsze aby ze spokojem i powoli to robić nic na siłe tylko wybijanie ośki młotkiem poprzez nakrętkę aby gwinta nie zepsuć smar obojętny może być nawet od przegubów
Komentarz
-
-
Może panowie coś poradzicie. Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie mechanizmu ponieważ w mrozy jego praca była powolna. Aby wyjąć ściągnąłem te cięgna http://www.alibaba.com/product-gs/29...showimage.html tylko z tego ramienia http://idparts.com/catalog/product_i...oducts_id=1826 jako, że również była tam rdza to drucianka i wyczyściłem. Teraz po założeniu tych cięgien na te kule zrobił się luz. Ta czarna tulejka z cięgien postanowiłem założyć centralnie na te kule przez co luz usunąłem ale po włączeniu wycieraczek górne cięgno spada. Teraz obkleiłem te kule taśmą teflonową aby wyrównać grubość ale pojawił się kolejny problem. Przed czyszczeniem pióro w pozycji spoczynkowej było nałączeniu czarnego tła z tym wykropokowanym a max wychylenie 1cm przed słupkiem a tera jest niżej i dochodzi do samego słupka. Teraz pytanie czy kupić cały mechanizm firmy meyle czy kupić tylko te dwa elementy co podałem wyżej w linkach i je wymienić?
2 pytanie, co robić jak nie chce się odkręcić ta nakrętka silniczka co trzyma to ramię z wieloklinem, jak na razie WD-40 sobie nie dał rady :/
Komentarz
-
-
Ja też miałem problemy z tym za dużym obszarem zbierania wycieraczki po zakupie samochodu 1.5 roku temu był zepsuty mechanizm kupiłem na allegro za 65 zł i chodził aż do lutego jak podczas pewnego nie pozornego poranka sprawdziłem tylko jedną wycieraczkę czy nie jest przymarznięta i nie była ale za to druga była i urwało się mocowanie sworznia. Miałem z starego oryginalnego założyłem posmarowałem i wszystko elegancko śmigało tylko że było znowu za dużo wycierane. Dziś korzystając z "pogody" rozebrałem to i porównałem z jeszcze jednym , starym zapasowym sworzniem i trzeba było dobrze się przypatrzeć żeby było widać że jest dłuższy o 3-4 mm , po przełożeniu 2cm jest mniejszy ruch wycieraczki kierowcy co pozwoliło ustawić wycieraczkę 1cm od słupka i 1cm od podszybia. Co do spadania cięgna , jeśli aż taki ubytek powstał to chyba nic nie wyczarujesz będziesz musiał kupić, wg mnie po zakupie mechanizmu za 65 zl trzeba zrobić 2 rzeczy : 1.Po spawać 2. Posmarować dobrze sworznie.Załączone pliki
Komentarz
-
-
W zależności od wykonania od tyłu może tego nie być widać ale od góry bolec do mocowania cięgna w tej po stronie kierowcy jest bardziej wysunięty , tzn dłuższy od strony pasażera, może być też tak że od tyłu zobaczysz że jest dłuższy cały element nie tylko usadowienie bolca. Jak masz resztę ok to kupuj części tylko jak cię to wyjdzie kwotowo. Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz