[O1] problem z wycieraczkami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymonzx
    Drive
    • 2011
    • 50

    [O1] problem z wycieraczkami

    Jak w tytule
    cena 600zł
    OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl
  • Iqwan
    Elegance
    • 2010
    • 758

    #2
    [O1] problem z wycieraczkami

    Wymieniłem dzisiaj szybę.. mam wsadzone dwie wycieraczki 480mm i nie mogę ich tak ustawić by nie waliły mi o słupek lub o podszybie.. :/

    Ustawiłem lewą, że nie czepia o podszybię - ale jest dość wysoko
    Prawa ustawiona jest dobrze, ale czasem uderza o słupek..

    Dzieje się tak tylko na ostatnim najszybszym biegu wycieraczek.. idzie w górę wraca, odbija się jakby od dołu i wraca na swoje miejsce.. :/

    wiem, że powinny być wymiary 530 i 475/480mm ale jak takie wstawię to się boję, że będą powietrze wycierały.. postaram się nagrać film i wrzucić i pokazać o co chodzi.
    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

    Komentarz

    • smug
      Ambiente
      • 2009
      • 160

      #3
      To może prawą trochę niżej trzeba ustawić? Jak tak zrobiłem u siebie że ustawiłem prawie przy gumie podszybia dokręciłem nakrętką i potem trochę po uruchomieniu poszła do góry i nie obija słupka. A też zamontowałem dłuższe pióra.

      Pozdrawiam
      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

      Komentarz

      • ziutsane
        RS
        • 2007
        • 2376

        #4
        Na przedniej szybie masz takie kropki. One pokazują gdzie powinny być ustawione ramiona wycieraczek.
        Pozdrawiam
        Bartek
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          pierwsze pytanie czy wycieraczki przed wymianą chodziły dobrze
          drugie jeśli dobrze chodziły najlepszym wzornikiem jest ściągnięcie ramion i wycięcie kartonu sztywnego atrap wycieraczek i tak spróbować ustalić jeśli to nie pomoże tzn że mechanizm na silniku wycieraczek się przestawił jak regenerowałem ten mechanizm bo się zapiekła jedna ośka to regulacja trochę trwała i ustawienie było metoda prób i błędów czyt. na oko
          jeśli ustawisz tak jak mówi kolega ziutsane lub najniżej szyby to nie szans na jakiekolwiek obcieranie sprawdź czy mechanizm jak kończy pracę nie widać jakiegoś zwrotnego ruchu co może być przyczyną zmiany ustawień na ośce silnika wycieraczek

          Komentarz

          • Iqwan
            Elegance
            • 2010
            • 758

            #6
            Więc tak, ustawiłem tak, że na 1,2 biegu nie dotyka nic, ale na 3 już czasem dotknie dołu lewa, a na 4 regularnie na niego wchodzi, zdjąłem ramiona i na silniczkach nie ma takiego efektu zwrotnego, natomiast z ramionami już tak jest, nie wraca na swoje miejsce a 3-4 cm niżej i w góre na swoje miejsce.
            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              jeśli taki efekt występuję to dostań się do silnika i patrz jak jest ustawione ramiona powinno być tak jak na fotce po każdym ruchu wycieraczek tj obrocie powinny te elementy być w takim samym miejscu. kończenie pracy i cofanie to oznacza źle ustawione elementy na silniku na fotce masz oryginał wymontowany bez jakichkolwiek zmian położeń
              Załączone pliki

              Komentarz

              • Iqwan
                Elegance
                • 2010
                • 758

                #8
                No ale jak zdjąłem ramiona i patrzyłem na te bolce jak się zachowują to nie ma tego efektu powracania, nakładam ramie i jest.. ;/ może to ramie tak ciągnie ?
                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  a jak tobie pracują wycieraczki kiedykolwiek regenerowałeś mechanizm wycieraczek rozbierałeś ośki ja ostatnio wyciągałem i prawa strona luźno chodziła ośka a lewą to prawą ręką nie mogłem ruszyć tak zapieczona ale u mnie nie było problemu nierównej pracy tylko na każdym biegu prędkość działania taka sama

                  Komentarz

                  • Iqwan
                    Elegance
                    • 2010
                    • 758

                    #10
                    Działają na każdym biegu i nie ma problemu.. może jutro to rozkręcę i zobaczę.. :/
                    Problem jest tylko taki, że nie zatrzymują się a jadą w dół o parę cm i dopiero wracają..
                    tylko jak to rozkręcę, co mam sprawdzić ?
                    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                    Komentarz

                    • krisoctav
                      Rider
                      • 2008
                      • 417

                      #11
                      jak wyjmiesz cały zespół oznakuj sobie ustawienie silnika ośki do ramienia tego krótkiego które jest dalej mocowane z dwiema ośkami później ściągnij sobie te dłuższe ramiona z tych metalowych ramion w miejscu gdzie na foto są te plastikowe czarne kapturki są mocowane na taki czop kulisty delikatnie z czuciem podważasz i wychodzę uważaj na te długie ramiona bo to aluminium jak zdejmiesz spróbuj poruszyć te ramiona jak chodzą oba lekko w co jest wątpliwe bo zawsze któreś wcześniej pada to musisz je regenerować tj rozłożysz wyczyścić z rdzy papier ścierny i złożyć i wtedy patrzeć czy pomogło. Ja miałem efekt cofania wtedy gdy silnik nie mógł więcej zrobić i ostatnimi siłami dobijał do końca.

                      Komentarz

                      • Iqwan
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        krisoctav, no spróbuje to zrobić, ale czy to coś da, to nie wiem.. u mnie wszystko działa dobrze, gorzej jak coś bardziej zepsuję
                        wystarczy tylko podszybie zdjąć ?
                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                        Komentarz

                        • krisoctav
                          Rider
                          • 2008
                          • 417

                          #13
                          zdejmujesz podszybie i obydwa ramienia wycieraczek. Na trzech śrubach masz mocowany cały mechanizm wycieraczek 2 na górze jedna na dole odpinasz kostkę i wyjmujesz cały mechanizm resztę tak jak napisałem zdejmujesz te dłuższe są one na wcisk delikatnie i sprawdzasz jak chodzi ramię lewe i prawe jeśli lekko składasz całość do kupy z powrotem jeśli ciężko to i tak dobrze bo sobie zregenerujesz i będziesz miał pewność że od tej strony jest oki jeśli obie lekko to nie mam pojęcia co dalej bo jeśli przy końcu ruchu się cofają wycieraczki to pozostaje regulacja na silniku mocowaniu tego krótkiej prowadnicy lub ośki zapieczenie elektryka nie ma z tym nic spólnego na 99,999% to z mojego doświadczenia a przerabiałem 2 razy regenerację mechanizmów najważniejsze aby ze spokojem i powoli to robić nic na siłe tylko wybijanie ośki młotkiem poprzez nakrętkę aby gwinta nie zepsuć smar obojętny może być nawet od przegubów

                          Komentarz

                          • kornat
                            Rider
                            • 2007
                            • 578

                            #14
                            Może panowie coś poradzicie. Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie mechanizmu ponieważ w mrozy jego praca była powolna. Aby wyjąć ściągnąłem te cięgna http://www.alibaba.com/product-gs/29...showimage.html tylko z tego ramienia http://idparts.com/catalog/product_i...oducts_id=1826 jako, że również była tam rdza to drucianka i wyczyściłem. Teraz po założeniu tych cięgien na te kule zrobił się luz. Ta czarna tulejka z cięgien postanowiłem założyć centralnie na te kule przez co luz usunąłem ale po włączeniu wycieraczek górne cięgno spada. Teraz obkleiłem te kule taśmą teflonową aby wyrównać grubość ale pojawił się kolejny problem. Przed czyszczeniem pióro w pozycji spoczynkowej było nałączeniu czarnego tła z tym wykropokowanym a max wychylenie 1cm przed słupkiem a tera jest niżej i dochodzi do samego słupka. Teraz pytanie czy kupić cały mechanizm firmy meyle czy kupić tylko te dwa elementy co podałem wyżej w linkach i je wymienić?
                            2 pytanie, co robić jak nie chce się odkręcić ta nakrętka silniczka co trzyma to ramię z wieloklinem, jak na razie WD-40 sobie nie dał rady :/

                            Komentarz

                            • Silut
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 154
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Ja też miałem problemy z tym za dużym obszarem zbierania wycieraczki po zakupie samochodu 1.5 roku temu był zepsuty mechanizm kupiłem na allegro za 65 zł i chodził aż do lutego jak podczas pewnego nie pozornego poranka sprawdziłem tylko jedną wycieraczkę czy nie jest przymarznięta i nie była ale za to druga była i urwało się mocowanie sworznia. Miałem z starego oryginalnego założyłem posmarowałem i wszystko elegancko śmigało tylko że było znowu za dużo wycierane. Dziś korzystając z "pogody" rozebrałem to i porównałem z jeszcze jednym , starym zapasowym sworzniem i trzeba było dobrze się przypatrzeć żeby było widać że jest dłuższy o 3-4 mm , po przełożeniu 2cm jest mniejszy ruch wycieraczki kierowcy co pozwoliło ustawić wycieraczkę 1cm od słupka i 1cm od podszybia. Co do spadania cięgna , jeśli aż taki ubytek powstał to chyba nic nie wyczarujesz będziesz musiał kupić, wg mnie po zakupie mechanizmu za 65 zl trzeba zrobić 2 rzeczy : 1.Po spawać 2. Posmarować dobrze sworznie.
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                Pamiętasz jakiej firmy miałeś ten mechanizm? Znajomy założył meyle i dobrze chodzi.

                                Komentarz

                                • Silut
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 154
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  coś na v, vika chyba jakiś tani ale po 14mies. używania nie widać żeby coś się złego działo, dziś go wyciągałem ale to opisywałem wyżej. Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • kornat
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 578

                                    #18
                                    Silut, a możesz mi powiedzieć czy ten element który pokazałeś na zdjęciu prawy i lewy jest takiej samej długości? Ja chyba kupię te dwa elementy które mam wyrobione i będę miał dalej cały ori mechanizm.

                                    Komentarz

                                    • Silut
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 154
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      #19
                                      W zależności od wykonania od tyłu może tego nie być widać ale od góry bolec do mocowania cięgna w tej po stronie kierowcy jest bardziej wysunięty , tzn dłuższy od strony pasażera, może być też tak że od tyłu zobaczysz że jest dłuższy cały element nie tylko usadowienie bolca. Jak masz resztę ok to kupuj części tylko jak cię to wyjdzie kwotowo. Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • kornat
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 578

                                        #20
                                        Cenowo to wyjdzie po ok. 20zł za cięgna i ramie napędu ok. 30zł w ASO więc do przeżycia.

                                        Komentarz

                                        • Silut
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 154
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          #21
                                          No to brać

                                          Komentarz

                                          Pracuję...