Pierdzi Octavia 1 ale to na pewno nie tłumiki....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maxisT
    Drive
    • 2014
    • 51

    Pierdzi Octavia 1 ale to na pewno nie tłumiki....

    Zamieszczone przez elpolacco
    A tutaj jak lepiej według was?
    żadne
    Moja bryka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...300555#1300555
  • money555
    Ambiente
    • 2012
    • 135

    #2
    Pierdzi Octavia 1 ale to na pewno nie tłumiki....

    Witam.

    Z początku myślałem, że to gdzieś tłumik środkowy lekko ryczy... Pojechałem do speców i potwierdzili, że to tłumik środkowy... Kupiłem i założyłem firmy Ferroz (http://webautoservice.pl/uklad-wydec...avia-3946.html). Okazało się, że auto dalej pierdzi... Teraz to na pewno gdzieś przy silniku, ale co? Spece od tłumików w ogóle tego nie wyłapali... Co najczęściej się przepala w O1 z przodu? Na stronie wyżej jest tylko schemat samego tłumika, a ciekawi mnie co jest przed tymi rurami po kolei? Gdzie szukać uszkodzeń? Przy rurach z przodu niby nie ma przedmuchów, więc wydaje się, że to raczej gdzieś przy samym silniku coś ryczy... Proszę o sugestie i ewentualnie jakiś schemat/zdjęcie co tam w silniku jest...

    P.S.

    Ten tłumik środkowy okazał się o 2-3 cm trochę za krótki, bo nie wchodzi dość głęboko w rurę od katalizatora... Może inna firma wykona go lepiej/dokładniej...
    Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      A nie ryczy przypadkiem w jakimś zakresie obrotów??? Czy cały czas??

      Komentarz

      • Le-Ce
        L&K
        • 2010
        • 1313
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Może piardnęło złącze elastyczne (siatkowe) :?:
        Moja ADELA

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

        i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

        Komentarz

        • dominik9420
          L&K
          • 2012
          • 1136

          #5
          Też bym obstawiał złącze elastyczne, ostatnio w Oplu wymieniałem braciakowi :szeroki_usmiech
          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Wieki nie widziałem tego silnika. Tam są chyba złącza charrmonijki przy wyjściu z kolektora . Zasugeruj mechanikowi lub sam oblukaj .
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • money555
              Ambiente
              • 2012
              • 135

              #7
              Zamieszczone przez grzesiu2400
              A nie ryczy przypadkiem w jakimś zakresie obrotów???
              Ryczy raczej cały czas, ale głównie od 1000 wzwyż (jak nie jest na ssaniu to już chodzi cichutko)...

              Zamieszczone przez robekcool
              Tam są chyba złącza harmonijki przy wyjściu z kolektora
              A czy możecie jeszcze napisać jak mocowana ona jest, czy można ją samemu sobie wymienić czy trzeba spawać?

              Zamieszczone przez dominik9420
              ostatnio w Oplu wymieniałem braciakowi
              Jak miałem VB 1.6 16V też trzeba była tam to robić... Ah, ten ecotec...
              Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

              Komentarz

              • maro21
                Drive
                • 2007
                • 78

                #8
                money555, na bank harmonijki przy wyjściu z kolektora. Ja tak miałem ze 2 lata temu tylko przy silniku 1.6 AEE. Po wymianie harmonijek cisza. Wewnątrz tych harmonijek coś się obrywa i wpada w rezonans i powoduje hałas. Z zewnątrz tego nie widać.

                Komentarz

                • gadula007
                  L&K
                  • 2009
                  • 1085
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Harmonijki niwelują rezonansy, ale czy w całym zakresie obrotowym? Pytam bo miałem inne objawy padłych harmonijek.
                  Pierdziało tylko w pewnych zakresach. Miałem tak w Oplu Astra F 1.6 i Seat Toledo 1.6 AKL. Pierdziało np. w dwóch zakresach 1600-1800 i 2300-2400. Nigdy nie pierdziało po całości. W zamian gdy pierdziało po całości -> wymieniałem katalizator.
                  Polecam i tak zacząć od harmonijek - dużo tańsza sprawa

                  Komentarz

                  • money555
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 135

                    #10
                    Z tego co się przysłuchiwałem, to pierdzi autko tylko w pewnym zakresie obrotów... Jak pisałem na wolnych jest cisza, i potem od 3000 tys. też już chodzi normalnie tzn. nie ma pierdzenia, a raczej normalne wycie silnika....
                    Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                    Komentarz

                    • mariom122
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 117

                      #11
                      Złącze elastyczne do wymiany, ale niestety trzeba spawać.

                      Komentarz

                      • money555
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 135

                        #12
                        Panowie, pomocy!

                        Pytałem się co i jak... Koszty z początku niby nie duże... 40 zł. max. za siateczkę, a że są 2 no to 80 zł. max. - ceny normalnie ze sklepów motoryzacyjnych... Ale jadę do speca od tłumików i on mi wyskakuje, że to Octavii to tylko można montować oryginały VW lub jeszcze jakiejś niemieckiej firmy, bo inne szybko się zapychają (ale co tam ma się zapchać)... Koszt 450 zł. lub znalazł alternatywę za 350 zł. od polskiego producenta... Czy możliwe, że to tak drogo kosztuje? W Vectrze było to robione za 180 zł.

                        Możecie napisać ile Was kosztowała ta naprawa?!

                        Pozdrawiam.
                        Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                        Komentarz

                        • lukaszw1
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 223

                          #13
                          monej555

                          Jak miałem VB 1.6 16V ... Ah, ten ecotec...
                          Kupiłem Srebrną Octavie I 1.8 20V
                          Przepraszam za OT to taka jak u mnie zmiana auta
                          Pozdrawiam Łukasz

                          Moja srebrzynka
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

                          Komentarz

                          • dominik9420
                            L&K
                            • 2012
                            • 1136

                            #14
                            Zamieszczone przez money555
                            Panowie, pomocy!

                            on mi wyskakuje, że to Octavii to tylko można montować oryginały VW lub jeszcze jakiejś niemieckiej firmy, bo inne szybko się zapychają (ale co tam ma się zapchać)... Koszt 450 zł. lub znalazł alternatywę za 350 zł. od polskiego producenta... Czy możliwe, że to tak drogo kosztuje? W Vectrze było to robione za 180 zł.

                            Możecie napisać ile Was kosztowała ta naprawa?!

                            Pozdrawiam.
                            :haha jak widzisz sam już się pogubił. najpierw powiedział że można tylko oryginał vw, albo niemieckie, a później dodał że jednak polski zamiennik też będzie ok :haha
                            podjedź do zwykłego mechanika, a nie do "speca od tłumików"

                            ta siateczka to jest inaczej "łącznik elastyczny", jak sama nazwa wskazuje ELASTYCZNY i służy do tego, żeby drgania z silnika nie przechodziły na ukł. wydechowy. a w środku ten łącznik jest pusty.

                            [ Dodano: Pią 17 Sie, 12 23:07 ]
                            Zamieszczone przez mariom122
                            Złącze elastyczne do wymiany, ale niestety trzeba spawać.
                            Kolega ma chyba racją w etce nie ma takiej części...
                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                            Pozdrawiam i Szerokości!
                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                            Komentarz

                            • money555
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 135

                              #15
                              Ok. Tłumik wyjęty i z tego co patrzył tata to jest faktycznie lekkie pęknięcie przy złączu... Poniżej macie zdjęcia jak wygląda oryginał (jak by ktoś potrzebował)...

                              Podejrzewam, że jeżeli mają te złącza elastyczne to raczej tylko pojedynczo, a ciekawe czy dało by radę znaleźć już taką gotową złączkę z 2 siateczkami, wtedy na pewno łatwiej było by przyspawać do rury...

                              [ Dodano: Czw 30 Sie, 12 11:48 ]
                              Witam.

                              No i układ "uszczelniony"... Powietrze nigdzie nie uchodzi... ale autko lekko ryczy (głównie na ssaniu - nie wiem czemu)... I z tego co usłyszałem gdy auto było na ssaniu (a ja pod nim oczywiście) to głośniej słychać go na rozgałęzieniu rur przed katalizatorem... Katalizator jest ok., bo nawet jak auto było na przeglądzie to serwisant stwierdził, że CO2 nie wydziela w ogóle (naprawdę), a złącze elastyczne zostało pospawane (były pęknięcie tylko na samej górze) i tam jest już ok.

                              Co można rozbić z tymi rurkami? Czy tylko wspawać, ale czy się da bez złącza elastycznego, której jest już ok.?

                              P.S.

                              Może ktoś nagrać filmik jak powinna chodzić Octavia z w pełni sprawnym i szczelnym tłumikiem?
                              Załączone pliki
                              Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                              Komentarz

                              Pracuję...