Zamieszczone przez elpolacco
Pierdzi Octavia 1 ale to na pewno nie tłumiki....
Zwiń
X
-
Pierdzi Octavia 1 ale to na pewno nie tłumiki....
Witam.
Z początku myślałem, że to gdzieś tłumik środkowy lekko ryczy... Pojechałem do speców i potwierdzili, że to tłumik środkowy... Kupiłem i założyłem firmy Ferroz (http://webautoservice.pl/uklad-wydec...avia-3946.html). Okazało się, że auto dalej pierdzi... Teraz to na pewno gdzieś przy silniku, ale co? Spece od tłumików w ogóle tego nie wyłapali... Co najczęściej się przepala w O1 z przodu? Na stronie wyżej jest tylko schemat samego tłumika, a ciekawi mnie co jest przed tymi rurami po kolei? Gdzie szukać uszkodzeń? Przy rurach z przodu niby nie ma przedmuchów, więc wydaje się, że to raczej gdzieś przy samym silniku coś ryczy... Proszę o sugestie i ewentualnie jakiś schemat/zdjęcie co tam w silniku jest...
P.S.
Ten tłumik środkowy okazał się o 2-3 cm trochę za krótki, bo nie wchodzi dość głęboko w rurę od katalizatora... Może inna firma wykona go lepiej/dokładniej...Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
-
-
Też bym obstawiał złącze elastyczne, ostatnio w Oplu wymieniałem braciakowi :szeroki_usmiechKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzesiu2400A nie ryczy przypadkiem w jakimś zakresie obrotów???
Zamieszczone przez robekcoolTam są chyba złącza harmonijki przy wyjściu z kolektora
Zamieszczone przez dominik9420ostatnio w Oplu wymieniałem braciakowiSkoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Harmonijki niwelują rezonansy, ale czy w całym zakresie obrotowym? Pytam bo miałem inne objawy padłych harmonijek.
Pierdziało tylko w pewnych zakresach. Miałem tak w Oplu Astra F 1.6 i Seat Toledo 1.6 AKL. Pierdziało np. w dwóch zakresach 1600-1800 i 2300-2400. Nigdy nie pierdziało po całości. W zamian gdy pierdziało po całości -> wymieniałem katalizator.
Polecam i tak zacząć od harmonijek - dużo tańsza sprawa
Komentarz
-
-
Z tego co się przysłuchiwałem, to pierdzi autko tylko w pewnym zakresie obrotów... Jak pisałem na wolnych jest cisza, i potem od 3000 tys. też już chodzi normalnie tzn. nie ma pierdzenia, a raczej normalne wycie silnika....Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Panowie, pomocy!
Pytałem się co i jak... Koszty z początku niby nie duże... 40 zł. max. za siateczkę, a że są 2 no to 80 zł. max. - ceny normalnie ze sklepów motoryzacyjnych... Ale jadę do speca od tłumików i on mi wyskakuje, że to Octavii to tylko można montować oryginały VW lub jeszcze jakiejś niemieckiej firmy, bo inne szybko się zapychają (ale co tam ma się zapchać)... Koszt 450 zł. lub znalazł alternatywę za 350 zł. od polskiego producenta... Czy możliwe, że to tak drogo kosztuje? W Vectrze było to robione za 180 zł.
Możecie napisać ile Was kosztowała ta naprawa?!
Pozdrawiam.Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez money555Panowie, pomocy!
on mi wyskakuje, że to Octavii to tylko można montować oryginały VW lub jeszcze jakiejś niemieckiej firmy, bo inne szybko się zapychają (ale co tam ma się zapchać)... Koszt 450 zł. lub znalazł alternatywę za 350 zł. od polskiego producenta... Czy możliwe, że to tak drogo kosztuje? W Vectrze było to robione za 180 zł.
Możecie napisać ile Was kosztowała ta naprawa?!
Pozdrawiam.
podjedź do zwykłego mechanika, a nie do "speca od tłumików"
ta siateczka to jest inaczej "łącznik elastyczny", jak sama nazwa wskazuje ELASTYCZNY i służy do tego, żeby drgania z silnika nie przechodziły na ukł. wydechowy. a w środku ten łącznik jest pusty.
[ Dodano: Pią 17 Sie, 12 23:07 ]
Zamieszczone przez mariom122Złącze elastyczne do wymiany, ale niestety trzeba spawać.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Ok. Tłumik wyjęty i z tego co patrzył tata to jest faktycznie lekkie pęknięcie przy złączu... Poniżej macie zdjęcia jak wygląda oryginał (jak by ktoś potrzebował)...
Podejrzewam, że jeżeli mają te złącza elastyczne to raczej tylko pojedynczo, a ciekawe czy dało by radę znaleźć już taką gotową złączkę z 2 siateczkami, wtedy na pewno łatwiej było by przyspawać do rury...
[ Dodano: Czw 30 Sie, 12 11:48 ]
Witam.
No i układ "uszczelniony"... Powietrze nigdzie nie uchodzi... ale autko lekko ryczy (głównie na ssaniu - nie wiem czemu)... I z tego co usłyszałem gdy auto było na ssaniu (a ja pod nim oczywiście) to głośniej słychać go na rozgałęzieniu rur przed katalizatorem... Katalizator jest ok., bo nawet jak auto było na przeglądzie to serwisant stwierdził, że CO2 nie wydziela w ogóle (naprawdę), a złącze elastyczne zostało pospawane (były pęknięcie tylko na samej górze) i tam jest już ok.
Co można rozbić z tymi rurkami? Czy tylko wspawać, ale czy się da bez złącza elastycznego, której jest już ok.?
P.S.
Może ktoś nagrać filmik jak powinna chodzić Octavia z w pełni sprawnym i szczelnym tłumikiem?Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
Komentarz