Prosba o porade w sprawie paru bledow silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ajst84
    Classic
    • 2014
    • 9

    Prosba o porade w sprawie paru bledow silnika

    Mam prosbe. Moglby ktos ten schemat i podlaczenie do przycisku od tpms narysowac "lopatologicznie" ? Cos tam kleic i lutowac umiem, ale za cholere nie moge zalapac schematow Tempomatu bede uzywal tak rzadko, ze nie oplaca mi sie kupowac manetki za kilka stow, ale jednak czasem by sie przydal.
  • poler654
    Drive
    • 2012
    • 50

    #2
    Prosba o porade w sprawie paru bledow silnika

    Witam wszystkich.
    Dzisiaj zczytalem sobie bledy z silnika.

    17664 Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do plusa, otwarty obwód
    17965 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża
    1039- Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2)
    19560 Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do plusa > przewody, zawór.

    Jesli chodzi o temperature to wiem ze chyba gdzies wtyczka nie stykala, po poruszalem i przestala opadac wskazowka od temperatury silnika ;-) (mam nadzieje ze na tym sie skonczy bo dostep tam jest beznadziejny)

    Jesli chodzi o blad elektrozaworu to nie wiem czy czegos nie przeoczylem. Bo czyszczac EGRa zobaczylem ze przewody do elektrozaworu pod EGRem sa pozbawione izolacji - wymiana czesci przewodow. Byc moze jeszcze gdzie indziej sa przetarte czego nie zauwazylem.

    Natomiast martwi mnie blad TC :-( Czasem (bardzo zadko) wylacza mi sie turbinka przy roznych predkosciach obrotomierza i jazdy. Nie ma na to reguly. Dzieje sei to na tyle zlosliwie ze jak chce cos zrobic z VAGiem to zawsze jest oki mimo iz zajezdzam samochod. Dodam iz po wylaczeniu samochodu i odpaleniu jeszcze raz jest wszystko oki.
    Nie wiem od czego zaczac, czy to slawny N75, nieszczelnosc itp... Grucha w turbinie chodzi raczej luzno wiec nie podejrzewam turbinki.

    Wielkie dzieki za podpowiedzi.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zacznij od pokasowania błedów i zrobienia logów z bloku 1 3 4 7 8 11 13 statycznie i dynamicznie z bloku 3 8 11 i bs 000.masz najprawdopodobniej zapieczona geometrie albo gruszke .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • poler654
        Drive
        • 2012
        • 50

        #4
        oki sprawdze. W przyszlym tygodniu mam urlopik to moze mi sie uda ;-)
        W razie czego napisze i odpowiednio podziekuje;-)

        [ Dodano: Sob 01 Wrz, 12 18:09 ]
        Dziaj nie mialem za duzo czasu wiec nie zrobilem logow, ale znowu pojawily sie te same bledy :-(

        19560 Zawór przełączający kolektora ssącego - przerwa/zwarcie do masy
        brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
        17664 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa
        brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
        17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
        brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

        Pytanie brzmi: Czy blad 19560 moze powodowac blad 17965? No i nie wiem co juz z tym czujnikiem temp:-( chyba pojdzie do wymiany bo w tygodniu bedzie robiony rozrzad, hlodnica intercoolera,... Nie wiem jaka powinien miec zawor przelaczajacy kolektora ssacego bo jak by byl walniety to odrazu bym wymienil (grucha chodzi leciutko a egr wyczyszczony)

        [ Dodano: Sob 01 Wrz, 12 18:11 ]
        Acha czym robicie diagnoze? Ja mam tylko Polski VAG4.9 (wszystko oki) i VCDS (interfejs NOK). Nie wiem jak moge zrobic logi dynamiczne :-( bo w Polskim VAGu chyba nie mozna zapisywac do exela itp. jest tam tylko wykres:-(

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          19560 nie powoduje 17965.
          Powoduje go cos w ukladzie regulacji cisnienia doladowania.
          Poki nie wykonasz logów bedziesz bładził po omacku.
          Zrob logi VAG 3.11 - bedzie OK.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          Pracuję...