Brak ogrzewania i wywalanie płynu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marito
    Classic
    • 2012
    • 32

    #26
    Witaj!
    Niestety nadal nie rozwiązałem swojego problemu.
    Tzn mogę normalnie jeździć, ale zrobiłem tak:
    W obwód wody wpięty jest termostat i jest on zasilany na stałe 12V.
    W obwód elektryczny czyli pod wtyczkę z wiązki wpięty jest drugi termostat, by komputer nie wywalał błędów.
    Jak na razie jeździ się normalnie. Sprawdzałem VCDSem i temp po rozgrzaniu wynosi 87-85 st.C.
    Ponieważ ostatnio miałem problem z obrotami na biegu jałowym to temat termostatu zawiesiłem. W sierpniu czeka mnie wyjazd za granicę więc temat termostatu musi wrócić.
    ...więc walczę dalej...

    Komentarz

    • logan_x
      Rider
      • 2011
      • 401
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Bezpiecznik od pompy powietrza wtórnego jest w skrzynce na akumulatorze, pierwsza blaszka od lewej.
      Po prawej stronie komory silnika obok węża łączącego obudowę filtra powietrza z przepustnicą jest przekaźnik pompy.
      Prace pompy można wymusić vag-com'em.
      Jeśli termostat jest tym samym obwodzie to możesz sprawdzić czy pompa działa.

      Sprawdzałeś korek zbiornika wyrównawczego, może zaworek jest zepsuty i dlatego wywala płyn?
      Woda się gotuje bo nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie.
      Według manual workshop normalana temperatura silnika jest do 115 stC, więć przy 105 stC nie powinno wywalać płynu.
      Jak bawiłem się vag-com'em to silnik nagrzewał się do 108 stC, włączały sie wentylatory schładzały go do 104 stC i tak w kółko, płyn został w zbiorniczku.

      Komentarz

      • krystiano
        Drive
        • 2013
        • 47

        #28
        no i jak marito? dokończyłeś temat?
        bo ja niedawno kupiłem octę z tym samym silnikiem, na wskażniku normalna temp 90 st, więc nie doszukiwałem się problemów, ale w sobotę auto było u mechanika na wymiane rozrządu i ten mi powiedział, ze termostat do wymiany. mocno się zdziwiłem i dlatego zacząłem szukać jakichś informacji tutaj zanim cokolwiek wymienie. objawy mam takie, ze po osiągnięciu temp ok 30-40 st włączają się wentylatory i nie przestają się kręcić, a termostat sie nie otwiera i chłodnica jest zimna. wskazówka dochodzi do 90 i nie idzie wyżej, a płyn zaczyna wrzeć. i teraz nie wiem, czy termostat, czy sterownik, czy może któryś z czujników. jeśli ma ktoś jakieś pomysły, to dajcie znać, bo trzeba to ogarnąć
        aha, ogrzewanie działa jak należy, klima również
        pozdro

        Komentarz

        Pracuję...