Słuchajcie, przy stadionie to na ten parking wjeżdżamy od strony ul. Ptasiej czy ul. Rumuńskiej.
O1 1.6 101KM szarpie ;/
Zwiń
X
-
O1 1.6 101KM szarpie ;/
Witam
Mam nadzieję że nie zostanę zbluzgany bo pewnie podobny temat się pojawił lecz na pewno nie na pierwszych 10 stronach na wyszukiwarce.
Mój problem polega na tym że samochód cholernie szarpie, głównie to ma miejsce przy zimnym silniku, potem się to nieco uspokaja ale i tak czuć szarpanie przy tzw gaz podłoga (głownie na biegach 4/5). Na zimnym silniku na 2nd biegu przy dużym i małym nacisku na pedał gazu nie ma różnicy dźwięku i prędkości , tzn jest taki dźwięk jak by jeden cilinder pracował na zmianie z jeszcze jednym a reszta nie łapie iskry bądź nei wiem co :/. Sprawia mi to bardzo duży problem przy wyprzedzaniu, nie raz musiałem się po frajersku chować za pojazd wyprzedzany bo niedostatecznie się rozpędziłem z tego powodu.
Mój budżet jest skromny także na razie wymieniłem tylko kable zapłonowe na oryginalne oraz świece i to nic nie zmieniło. Może to filtr paliwa ? Szczerze powiedziawszy to z tego co się orientuje to nie był zmieniany od 2-3 lat a poprzedni właściciel nigdy nie używał pełnej (a moze nawet i polowy ;p) mocy auta i nawet nie wiedział o takim problemie z tym autem. Może to trochę noobowskie pytanie ale gdzie znajdę ten filtr ?
Moja Octavia pochodzi z roku 98 a motor jak w tytule 1.6 8v 101KM (nie wiem czy to AEH czy AKL, nawet nie wiem jak to rozpoznac)
Pozdrawiam
-
-
jnkkk, filtr paliwa masz przy zbiorniku paliwa(pod podwoziem).
Jeśli chodzi o szarpanie, to czy pali się coś na desce?
Może warto sprawdzić kabelkiem czy czegoś komp nie wywalił(jakiegoś błędu)?
Polecam vag kkl od Viakena.
Jesli chodzi o motor, to w bagażniku i w ksąiżce serwisowej masz wlepkę z kodem kreskowym i tam powinno być (na moje oko) oznaczenie AKL.
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 15:16 ]
I jeszcze jedno... czy masz LPG?
Pytam, bo te motory bardzo dobrze znoszą LPG, ale mimo wszystko....
Komentarz
-
-
Dziękuje bardzo z pomoc z tym filtrem, jutro już będzie nowy
Na desce się nic nie świeci ale parę razy miałem taką sytuacje ze na 3rd biegu przy jakichś 1300-1500 obrotów samochód po prostu gasł (to nie są przecież aż takie niskie obroty bo często na 5 jadę ok 40km/h i na obrotomierzu obroty spadają poniżej 1k i nie gaśnie) i na desce zapalała się lampka z akumulatorem. Słyszałem od kolegi z którym miałem nieprzyjemność doświadczyć tego pierwszy raz ze może to cewka zapłonowa. Wymiana to 400zl+ , ale wymieniłbym gdyby mi ktoś dał 100% pewność że to jest przyczyną a pewnie nikt nie da :P
Gazu nie mam jeszcze :d.
Mogę dodać jeszcze że autko już trochę przejeździło; 220k nabite i nigdy poważnej awarii
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jnkkkMogę dodać jeszcze że autko już trochę przejeździło; 220k nabite i nigdy poważnej awarii
trudno mi w to uwierzyć ale kto wieByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jnkkkJak nie wierzysz to mogę Ci zrobić zdj ale pewnie nie uwierzysz więc zapraszam do mojego rodzinnego miasta, nazwa na pw
A no i nie wykluczam ze mogło być coś przy nim majstrowane ale na desce mam niecałe 220k
chodzi o to, że coś mało jak na tyle latByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
jnkkk, ostatnio kupował cewkę firmy Vemo cena 230 zł podobno niemiecka generalnie wyglądała całkiem nieźle i działa bez zarzutu. Ale przyczyną może być również wtryskiwacz i wiele innych rzeczy. Najlepiej na początek podpiąć pod Vaga i przynajmniej sczytać błędy.
Wally, co do przebiegu to mój staruszek ma również 14 latke a ma przebieg niecałe 150 kkm i przebieg jest w 100% pewny (udokumentowany) tak więc cuda no może nie cuda ale wyjątki się zdarzają 8) .
PozdawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokoco do przebiegu to mój staruszek ma również 14 latke a ma przebieg niecałe 150 kkm i przebieg jest w 100% pewny (udokumentowany) tak więc cuda no może nie cuda ale wyjątki się zdarzają 8) .Pozdawiam
ale w dzisiejszych czasach takich perełek to ze świecą szukać :diabelski_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wallyże masz na budzie 220k to wierzę - ja mam 144k a jutro mogę mieć 5k :szeroki_usmiech
chodzi o to, że coś mało jak na tyle lat
mroko kompletnie się na tym nie znam :/. Jutro jak zmiana filtru nie przyniesie żadnych zmian to będę kombinował i pewnie będę prosił o pomoc forumowiczów bo kabel posiadam :P
Komentarz
-
-
niech Ci służy jeszcze 500k
a cofanie licznika wpisz w goglach to za 50 dych wszystkie marki - samochody/motocykle,analogi i elektryki - 24h :diabelski_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
jnkkk, zanim powymieniasz wszystko co powyżej moi poprzednicy napisali, sprawdź czy pompa paliwa działą poprawnie.
Pompa jest w zbiorniku paliwa, a usłyszysz ją gdy podniesiesz odpowiednią połówkę tylnego siedziska.
Jest tam taka plastikowo-gumowa osłona, pod którą cichutko brzęczy pompka elektryczna.
Najlepiej, żeby druga osoba nasłuchwała w momencie gdy przerywa/szarpie autem.
Miałem ten motyw w polonezie atu i w fabii.
Dlatego właśnie pytałem czy masz LPG, bo na gazie tego efektu(przerywania/szarpania) byś nie odczuwał, o ile to faktycznie pompka.
Powinna się ona włączać również tuż po przekręceniu kluczyka w pozycję kontrolek(zapłon)-takie brzęczenie. Ten efekt jest po to by podnieść ciśnienie w listwie wtryskowej do odpowiedniego poziomu tuż przed rozruchem.
W niektórych modelach słychać ją już po otwarciu drzwi kierowcy przez czas około 1 sekundy, o ile auto nie było palone minimum 30 minut.
Alem się rozpisał....heh 8)
[ Dodano: Sro 19 Wrz, 12 00:59 ]
Zwróć uwagę, czy to przerywanie/szarpanie odbywa się np. na nierównościach.
Pompki paliwa lubią się zacierać od małej ilości paliwa w zbiorniku.
Jeśli ostatnim czasem jeździłeś ze stanem poniżej 1/4 to chyba trafiłem....
Zresztą nie bez powodu w instrukcjach dla użytkowników LPG piszą,żeby mieć w zbiorniku minimum 1/4 benzyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wallyniech Ci służy jeszcze 500k
a cofanie licznika wpisz w goglach to za 50 dych wszystkie marki - samochody/motocykle,analogi i elektryki - 24h :diabelski_usmiechILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
Komentarz