O1 1.6 101KM szarpie ;/

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Luqaskr
    Classic
    • 2014
    • 7

    O1 1.6 101KM szarpie ;/

    Słuchajcie, przy stadionie to na ten parking wjeżdżamy od strony ul. Ptasiej czy ul. Rumuńskiej.
  • jnkkk
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    O1 1.6 101KM szarpie ;/

    Witam
    Mam nadzieję że nie zostanę zbluzgany bo pewnie podobny temat się pojawił lecz na pewno nie na pierwszych 10 stronach na wyszukiwarce.

    Mój problem polega na tym że samochód cholernie szarpie, głównie to ma miejsce przy zimnym silniku, potem się to nieco uspokaja ale i tak czuć szarpanie przy tzw gaz podłoga (głownie na biegach 4/5). Na zimnym silniku na 2nd biegu przy dużym i małym nacisku na pedał gazu nie ma różnicy dźwięku i prędkości , tzn jest taki dźwięk jak by jeden cilinder pracował na zmianie z jeszcze jednym a reszta nie łapie iskry bądź nei wiem co :/. Sprawia mi to bardzo duży problem przy wyprzedzaniu, nie raz musiałem się po frajersku chować za pojazd wyprzedzany bo niedostatecznie się rozpędziłem z tego powodu.

    Mój budżet jest skromny także na razie wymieniłem tylko kable zapłonowe na oryginalne oraz świece i to nic nie zmieniło. Może to filtr paliwa ? Szczerze powiedziawszy to z tego co się orientuje to nie był zmieniany od 2-3 lat a poprzedni właściciel nigdy nie używał pełnej (a moze nawet i polowy ;p) mocy auta i nawet nie wiedział o takim problemie z tym autem. Może to trochę noobowskie pytanie ale gdzie znajdę ten filtr ?

    Moja Octavia pochodzi z roku 98 a motor jak w tytule 1.6 8v 101KM (nie wiem czy to AEH czy AKL, nawet nie wiem jak to rozpoznac)

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • sas2109
      Drive
      • 2011
      • 80

      #3
      Oznaczenie silnika masz na naklejce w bagażniku. Co do reszty wybacz sam jestem laikiem. Pozdrawiam

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        jnkkk, filtr paliwa masz przy zbiorniku paliwa(pod podwoziem).
        Jeśli chodzi o szarpanie, to czy pali się coś na desce?
        Może warto sprawdzić kabelkiem czy czegoś komp nie wywalił(jakiegoś błędu)?
        Polecam vag kkl od Viakena.
        Jesli chodzi o motor, to w bagażniku i w ksąiżce serwisowej masz wlepkę z kodem kreskowym i tam powinno być (na moje oko) oznaczenie AKL.

        [ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 15:16 ]
        I jeszcze jedno... czy masz LPG?
        Pytam, bo te motory bardzo dobrze znoszą LPG, ale mimo wszystko....

        Komentarz

        • jnkkk
          Classic
          • 2012
          • 5

          #5
          Dziękuje bardzo z pomoc z tym filtrem, jutro już będzie nowy

          Na desce się nic nie świeci ale parę razy miałem taką sytuacje ze na 3rd biegu przy jakichś 1300-1500 obrotów samochód po prostu gasł (to nie są przecież aż takie niskie obroty bo często na 5 jadę ok 40km/h i na obrotomierzu obroty spadają poniżej 1k i nie gaśnie) i na desce zapalała się lampka z akumulatorem. Słyszałem od kolegi z którym miałem nieprzyjemność doświadczyć tego pierwszy raz ze może to cewka zapłonowa. Wymiana to 400zl+ , ale wymieniłbym gdyby mi ktoś dał 100% pewność że to jest przyczyną a pewnie nikt nie da :P

          Gazu nie mam jeszcze :d.

          Mogę dodać jeszcze że autko już trochę przejeździło; 220k nabite i nigdy poważnej awarii

          Komentarz

          • Wally
            RS
            • 2012
            • 3790
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez jnkkk
            Mogę dodać jeszcze że autko już trochę przejeździło; 220k nabite i nigdy poważnej awarii
            14 lat i 220K :shock:

            trudno mi w to uwierzyć ale kto wie
            Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

            => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
            => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
            => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
            "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

            Komentarz

            • jnkkk
              Classic
              • 2012
              • 5

              #7
              Jak nie wierzysz to mogę Ci zrobić zdj ale pewnie nie uwierzysz więc zapraszam do mojego rodzinnego miasta, nazwa na pw

              A no i nie wykluczam ze mogło być coś przy nim majstrowane ale na desce mam niecałe 220k

              Komentarz

              • Wally
                RS
                • 2012
                • 3790
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez jnkkk
                Jak nie wierzysz to mogę Ci zrobić zdj ale pewnie nie uwierzysz więc zapraszam do mojego rodzinnego miasta, nazwa na pw

                A no i nie wykluczam ze mogło być coś przy nim majstrowane ale na desce mam niecałe 220k
                że masz na budzie 220k to wierzę - ja mam 144k a jutro mogę mieć 5k :szeroki_usmiech

                chodzi o to, że coś mało jak na tyle lat
                Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  jnkkk, ostatnio kupował cewkę firmy Vemo cena 230 zł podobno niemiecka generalnie wyglądała całkiem nieźle i działa bez zarzutu. Ale przyczyną może być również wtryskiwacz i wiele innych rzeczy. Najlepiej na początek podpiąć pod Vaga i przynajmniej sczytać błędy.

                  Wally, co do przebiegu to mój staruszek ma również 14 latke a ma przebieg niecałe 150 kkm i przebieg jest w 100% pewny (udokumentowany) tak więc cuda no może nie cuda ale wyjątki się zdarzają 8) .

                  Pozdawiam
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • Wally
                    RS
                    • 2012
                    • 3790
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez mroko
                    co do przebiegu to mój staruszek ma również 14 latke a ma przebieg niecałe 150 kkm i przebieg jest w 100% pewny (udokumentowany) tak więc cuda no może nie cuda ale wyjątki się zdarzają 8) .Pozdawiam
                    w to nie wątpię - pierwszy samochód (maluszka) dostałem od dziadka - maluch miał 10 lat i 13k - był cały czas garażowany i odpalany był raz w tygodniu w sobotę na działkę :diabelski_usmiech

                    ale w dzisiejszych czasach takich perełek to ze świecą szukać :diabelski_usmiech
                    Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                    => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                    => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                    => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                    "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                    Komentarz

                    • jnkkk
                      Classic
                      • 2012
                      • 5

                      #11
                      Zamieszczone przez Wally
                      że masz na budzie 220k to wierzę - ja mam 144k a jutro mogę mieć 5k :szeroki_usmiech

                      chodzi o to, że coś mało jak na tyle lat
                      No nie wiem czy byś tak zrobił skoro masz O2 :F, tam już tak łatwo nie jest. Co do mojego przebiegu to to chyba nie jest aż tak tragicznie mało ? Wychodzi ponad 15k rocznie. Jak był kręcony to na pewno dawno temu, a mianowicie przed siedmioma laty gdzie poprzedni właściciel sprowadzał go z Niemczech przy przebiegu ok 170k. Silnik w miarę dobrze pracuje, cicho, kiera nie wytarta prawie w ogóle (wiem że one się nie wycierają aż tak ale widziałem u sąsiada jak wygląda po 300k :P), fotele minimalnie przetarte, gałka też prawie nie zniszczona także może mieć tyle.

                      mroko kompletnie się na tym nie znam :/. Jutro jak zmiana filtru nie przyniesie żadnych zmian to będę kombinował i pewnie będę prosił o pomoc forumowiczów bo kabel posiadam :P

                      Komentarz

                      • Wally
                        RS
                        • 2012
                        • 3790
                        • Volkswagen

                        #12
                        niech Ci służy jeszcze 500k

                        a cofanie licznika wpisz w goglach to za 50 dych wszystkie marki - samochody/motocykle,analogi i elektryki - 24h :diabelski_usmiech
                        Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                        => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                        => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                        => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                        "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                        Komentarz

                        • dp2
                          Drive
                          • 2010
                          • 69
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          W dwóch innych autach w rodzinie (Lanos 1.6LPG i Peugeot Partner). Objawy były podobne do tego co piszesz - w obu przypadkach winna była cewka. Wymiana świec i przewodów nic nie pomogło.

                          Ale jak koledzy piszą równie dobrze może to być wtryskiwacz lub filtr paliwa.

                          Komentarz

                          • paulob1
                            Rider
                            • 2008
                            • 470
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            jnkkk, zanim powymieniasz wszystko co powyżej moi poprzednicy napisali, sprawdź czy pompa paliwa działą poprawnie.
                            Pompa jest w zbiorniku paliwa, a usłyszysz ją gdy podniesiesz odpowiednią połówkę tylnego siedziska.
                            Jest tam taka plastikowo-gumowa osłona, pod którą cichutko brzęczy pompka elektryczna.
                            Najlepiej, żeby druga osoba nasłuchwała w momencie gdy przerywa/szarpie autem.
                            Miałem ten motyw w polonezie atu i w fabii.
                            Dlatego właśnie pytałem czy masz LPG, bo na gazie tego efektu(przerywania/szarpania) byś nie odczuwał, o ile to faktycznie pompka.
                            Powinna się ona włączać również tuż po przekręceniu kluczyka w pozycję kontrolek(zapłon)-takie brzęczenie. Ten efekt jest po to by podnieść ciśnienie w listwie wtryskowej do odpowiedniego poziomu tuż przed rozruchem.
                            W niektórych modelach słychać ją już po otwarciu drzwi kierowcy przez czas około 1 sekundy, o ile auto nie było palone minimum 30 minut.
                            Alem się rozpisał....heh 8)

                            [ Dodano: Sro 19 Wrz, 12 00:59 ]
                            Zwróć uwagę, czy to przerywanie/szarpanie odbywa się np. na nierównościach.
                            Pompki paliwa lubią się zacierać od małej ilości paliwa w zbiorniku.
                            Jeśli ostatnim czasem jeździłeś ze stanem poniżej 1/4 to chyba trafiłem....
                            Zresztą nie bez powodu w instrukcjach dla użytkowników LPG piszą,żeby mieć w zbiorniku minimum 1/4 benzyny.

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez Wally
                              niech Ci służy jeszcze 500k

                              a cofanie licznika wpisz w goglach to za 50 dych wszystkie marki - samochody/motocykle,analogi i elektryki - 24h :diabelski_usmiech
                              Moja oktawka jest z 2000 i w pierwszych latach jak jeździłem do pracy po 75x2 dziennie przebieg roczny to 30kk teraz jak mam 2,5 km do pracy i jade rowerkirm lub idę z kamasza to 10kk nie mogę zrobić i mam przejechane prawie 240kk zresztą nie wszyscy cofają liczniki
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              Pracuję...