[O2] Filtr kabinowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • caramba1
    Classic
    • 2013
    • 35

    [O2] Filtr kabinowy

    Na wstępie dodam, że NIE przysługuje mi gwarancja ze względu na niewykonanie przeglądu po 15 000km (teraz mam 25 000km).

    Otóż na początku maja, praktycznie po równym roku od zakupu instalacji LPG - zaczęła ona wariować. Jest to sekwencja Lovato Smart (jeżeli są potrzebne dokładne nazwy komputera, wtryskiwaczy i innych to podam). Zaczęło się to dziać po demontażu deski rozdzielczej i odłączeniu przyciska przełączającego gaz i benzynę. Gdy pokonam autem trasę ok. 30 kilometrów, wtedy instalacja mimo prawie pełnego zbiornika dławi się, a następnie przełącza się na benzynę. Gdy przełączę znów go na gaz to jest loteria - albo pojadę dalej spokojnie na gazie, albo znowu się przełączy na benzynę... Nie mam pojęcia co to jest, a już mi nerwy siadają. Czytam różne fora, patrzę co piszą i nadal nic nie wiem... Naprawdę gdy to się dzieje w trakcie jazdy to gryzę kierownicę i klnę jak głupi mając ochotę zostawić auto na poboczu i iść pieszo.

    Gdzieś czytałem, że to może być uszkodzony przełącznik gaz/benzyna - czy to możliwe? Koszt takiego to "raptem" 80zł...
  • bishop
    L&K
    • 2012
    • 1430

    #2
    [O2] Filtr kabinowy

    Co mi grozi oprócz większego kurzu w środku jak go wywalę, czuje teraz że jest gorsza wentylacja i parowanie szyb i on chyba muli sprawę ,a mam dopiero 2,5kkm ?

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      bishop, sam sobie odpowiedziałeś. cały syf, zamiast zostać na filtrze, będziesz mieć w aucie. pozdrawiam Twoje uczulenie :wink: wymień na nowy, firmowy. może stary jest zalany i dlatego nie działa.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        bishop, jak usuniesz filtr to oprócz tego co napisałeś cały smród z ulicy będziesz miał w aucie
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • jamesbondzio
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III (5E3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          #5
          Zamieszczone przez Biszczu
          bishop, jak usuniesz filtr to oprócz tego co napisałeś cały smród z ulicy będziesz miał w aucie
          bishop, a jak dodatkowo zabijesz liśćmi i kurzem nagrzewnice to wtedy będziesz to czyścił druciakiem....
          2,5kkm - przebieg nie ma znaczenia jak sie parkuje pod drzewani albo blisko komina a sąsiad pali Pet'ami....
          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

          Komentarz

          • vaz
            Elegance
            • 2010
            • 799
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Re: Filtr kabinowy

            Zamieszczone przez bishop
            Co mi grozi oprócz większego kurzu w środku jak go wywalę, czuje teraz że jest gorsza wentylacja i parowanie szyb i on chyba muli sprawę ,a mam dopiero 2,5kkm ?
            będziesz miał hodowlę grzybów na parowniku :szeroki_usmiech
            Antyfotoradar Valentine1
            Harry II Classic+Sirio ML145

            Komentarz

            • bishop
              L&K
              • 2012
              • 1430

              #7
              Musze wyciągnąć dziada i ocenić stan.
              Kurz tak czy tak wpaduje , przez uchylone okna 8)

              Komentarz

              • Dareckif
                Drive
                • 2008
                • 93

                #8
                Nie polecam takiego zabiegu!!! Co prawda w innym aucie ale wyciągałem filtr kabinowy po 2kkm i się przeraziłem ile tam było już syfu

                Komentarz

                • dziadekk
                  Rider
                  • 2011
                  • 355
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Wywalenie, to nie najlepszy pomysł, lepszy i sprawdzony, to wymiana co rok (przed zimą) i 2x w roku oczyszczanie go z syfu np. odkurzaczem.

                  Komentarz

                  • bishop
                    L&K
                    • 2012
                    • 1430

                    #10
                    Dobra , na razie mu daruje, czysty był i suchy, wymyję okna od wewnątrz i poczekam na deszcz, ale jak będzie parowć to ....obronców filtra :zlo:

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez bishop
                      Dobra , na razie mu daruje, czysty był i suchy, wymyję okna od wewnątrz i poczekam na deszcz, ale jak będzie parowć to ....obronców filtra :zlo:
                      e tam kolego..... chcesz przekombinować, tyle tysięcy aut jeździ z filtrami i nikt nie marudzi ;-)
                      lepiej zobacz czy nie masz jakiś przecieków do auta, czy uszczelkami lub drzwiami nie leci, czy czasem okien nie domykasz albo dzieciak Ci psikusa nie robi.
                      Masz klime to ją częściej włączaj.
                      troche szyby mają prawo parować ale nie rób "scen " ;-)

                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        #12
                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        e tam kolego..... chcesz przekombinować, tyle tysięcy aut jeździ z filtrami i nikt nie marudzi
                        Były tematy na forum.
                        Może nawet milion zaślinionych zombie jeżdzić z wytartym małym okienkiem na szybie, ale ja staram się poprawić komfort i bezpieczeństwo , więc "marudzenie" to nie po to aby pasażer podziwiał krajobraz ,tylko abym jego i swój tyłek dowiózł bezpiecznie.
                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        Masz klime to ją częściej włączaj.
                        Coś ci stuka w podwoziu , włącz radio , gdzie Ty pracujesz w ASO ? :wink:
                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        troche szyby mają prawo parować ale nie rób "scen "
                        U mnie szyby mają tylko prawo być czyste i przezroczyste.
                        Następne mycie zrobię trochę dłuższe i po, sprawdzę czy gdzieś nie kapie do środka.

                        Komentarz

                        • jamesbondzio
                          L&K
                          • 2009
                          • 1174
                          • Octavia III (5E3)
                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                          #13
                          bishop, bez nerw
                          Nie, nie pracuje w Aso , za to jezdze skodą juz 8 lat .. :szeroki_usmiech
                          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bishop
                            czuje teraz że jest gorsza wentylacja i parowanie szyb i on chyba muli sprawę ,a mam dopiero 2,5kkm ?
                            jak mniemam auto dopiero co kupien, wiec wymień filtr na nowy, to raz a dwa sprawdź czy Ci działa prawidłowo klima, zaraz po odpalaleniu auta, jak nie będzie działała to masz przyczynne, u mnie też mocno parują szyby właśnie dlatego, że ma uwalony elektrozawo który steruje klimą zaś sama klima zaczyna działać z dość dużym opóźnieniem, temat jest opisany na forum, poszukaj, koszt nie są masakryczne jak przy wymianie całej sprężarki za to po naprawie komfortowo się robi nawet w zimie.

                            temat o opóźnieniu działania klimy :http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49555
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • iFi
                              Elegance
                              • 2012
                              • 906

                              #15
                              Moi rodzice mieli samochód w którym nie było filtra kabinowego. To była masakra. Syfi w samochodzie co niemiara - jeśli wydaje Ci się, że teraz masz kurz przez otwarte okno to tam to wyglądało tak jak byś wsiadł z workiem od odkurzacza i w środku strzelił z tego worka jak z balona... Zapach też był nieciekawy bo syfu osadziło się wszędzie pełno. Strzelanie listkami z akacji z nawiewów podczas jazdy bezcenne

                              Także pod żadnym pozorem nie wyciągaj go z samochodu :nono

                              Moje obserwacje pokazują że przede wszystkim należy wyłączać klimę kilka minut przed wyłączeniem samochodu (nie nawiew tylko samo chłodzenie) żeby układ się osuszył i przedmuchał.

                              Jeśli pada i szyby parują to pomaga włączenie grzania w nawiewach - choćby delikatnego...

                              Reszta to tak jak Koledzy napisali - sprawdzić czy gdzieś nie cieknie...

                              Komentarz

                              • tomekjmopl
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1187
                                • Opel
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez iFi
                                Moi rodzice mieli samochód w którym nie było filtra kabinowego. To była masakra. Syfi w samochodzie co niemiara - jeśli wydaje Ci się, że teraz masz kurz przez otwarte okno to tam to wyglądało tak jak byś wsiadł z workiem od odkurzacza i w środku strzelił z tego worka jak z balona... Zapach też był nieciekawy bo syfu osadziło się wszędzie pełno. Strzelanie listkami z akacji z nawiewów podczas jazdy bezcenne
                                A osy wpadające przez nawiewy w Polonezie to był dopiero HIT przy 100 na budziku i trójce dzieci na pokładzie :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  #17
                                  Zamieszczone przez loru
                                  jak mniemam auto dopiero co kupien, wiec wymień filtr na nowy,...
                                  Ale że jak ,nowy wymienić na nowy? Czyli te oryginalne to kupa i nalezy je wymienić na .../wpisac nazwę/?
                                  Klima działa bez opóźniem , załączam i mam.
                                  Spodziewałem się, patrząc ile nawiewów ma / z tyłu na stopy i dodtkowe z podłokietnika/ to w minutę odparuje szyby , a tu bez klimy nie idzie :evil:, może przeceniłem inżynierów z vag :szeroki_usmiech

                                  jamesbondzio póki sie gęba śmieje , to się nic nie dzieje

                                  Komentarz

                                  • iFi
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 906

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bishop
                                    Ale że jak ,nowy wymienić na nowy? Czyli te oryginalne to kupa i nalezy je wymienić na .../wpisac nazwę/?
                                    Samochód wyprodukowany na zamówienie czy z placu?

                                    Zamieszczone przez bishop
                                    Spodziewałem się, patrząc ile nawiewów ma / z tyłu na stopy i dodtkowe z podłokietnika/ to w minutę odparuje szyby , a tu bez klimy nie idzie :evil: , może przeceniłem inżynierów z vag :szeroki_usmiech
                                    Może to od zewnątrz zaparowane? :P Żartuje, ale kiedyś miałem taką sytuację. Jechałem rano do pracy i wjechałem w jakiś obszar o innej temperaturze i wilgotności powietrza... Szyby zaparowane na maksa. Ja włączam nawiew na najwyższy bieg a tu nic. Włączam klimę - dupa! Nie działa. Po chwili skapnąłem się, że to na zewnątrz :haha:

                                    Komentarz

                                    • bishop
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1430

                                      #19
                                      Szyby wymyte na błysk /wewątrz i zewn/ , srodek wysprzątany i odkurzony przecieków do wnętrza brak ,filtr ppyłk suchy i prawie czysty, obieg wenętrzny sprawny ...no się trochę poprawiło , ale w jeździe miejskiej i tak łapie tył i boczne,/przy 2 osobach z przodu/ dmuchawa na 2, 3 nie daje rady bez klimy. Kupa z tą wentylacją :twisted: , już chyba nic nie można sprawdzić ?
                                      Ma ktoś schemat wentylacji w O2 ?

                                      Komentarz

                                      • kapi
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1174
                                        • Fabia combi

                                        #20
                                        bishop, ja na początku równiez miałem niemały problem, ale wizyta w serwisie na czyszczenie klimy ( w nowym aucie przy paru km ) + wymiana filtra + wymycie wszystkich szyb denaturatem dało oczekiwany efekt - szyby przestały parować
                                        nie ma to jak flaszka denaturatu (w zapasie)
                                        OII sprzedana


                                        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                        Komentarz

                                        • bishop
                                          L&K
                                          • 2012
                                          • 1430

                                          #21
                                          Dobra spóbujemy, do parownika mam jakiego wurtha , odżałuję na nowy filtr + 0,5l , nie śmierdzi po myciu denaturatem w srodku ?

                                          Komentarz

                                          • kapi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Fabia combi

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bishop
                                            nie śmierdzi po myciu denaturatem w srodku ?
                                            daje i to zdrowo :szeroki_usmiech
                                            ale po myciu nigdy nie jade bo jeszcze jakieś promile wskoczą
                                            dla mnie najważniejszy jest efekt. a dobór środków to co innego.
                                            OII sprzedana


                                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              #23
                                              bishop, a może zacznij od sprawdzenia czy obieg wewnętrzny Ci działa jak należy. chyba ze już sprawdzałeś...
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • bobolino
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 392

                                                #24
                                                Zamieszczone przez bishop
                                                Ale że jak ,nowy wymienić na nowy? Czyli te oryginalne to kupa i nalezy je wymienić na .../wpisac nazwę/?
                                                Klima działa bez opóźniem , załączam i mam.
                                                Spodziewałem się, patrząc ile nawiewów ma / z tyłu na stopy i dodtkowe z podłokietnika/ to w minutę odparuje szyby , a tu bez klimy nie idzie , może przeceniłem inżynierów z vag
                                                Ić, najlepiej, w 3,14 zdu i nie wracaj.

                                                Po co karmicie trolla?

                                                Komentarz

                                                • bishop
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1430

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  bishop, a może zacznij od sprawdzenia czy obieg wewnętrzny Ci działa jak należy. chyba ze już sprawdzałeś...
                                                  Sprawdziłem jak umiałem ,czyli na włączonym zapłonie dmuchawa na 2 i po włązceniu obiegu zamkniętego słychać i czuć zmianę w nawiewach, więc chyba gra, nie wiem czy są inne sposoby a do aso z tym nie pojade , rozkopią furę i g... znajdą. :lol:
                                                  Obsikałem parownik ...i czekamy na deszcz, później będzie dynks i wymaina filtra , tak po koleji ,żeby wyłąpac powod, ale pewnie się okaże ,ze pomoże wszystko na raz :szeroki_usmiech
                                                  Zamieszczone przez bobolino
                                                  Ić, najlepiej, w 3,14 zdu i nie wracaj.
                                                  Ja się pytam, kto 8-latkowi podał alkohol
                                                  Ić :lol: się "rozmanżaj"

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...