[O1] Korek wlewu oleju wpadł pod silnik
Zwiń
X
-
[O1] Korek wlewu oleju wpadł pod silnik
Niestety ale dzisiaj (niedziela, podobno się nie pracuje) chciałem dolać oleju (wziął skubaniec około 1 litra na 15kkm) ale jak to bywa gdy człowiek się spieszy korek potoczył się po osłonie silnika i wpadł pod silnik, na metalową osłonę miski olejowej. Nawet go widziałem i już prawie go wyciągnąłem gdy coś się zaczepił, odbił i wpadł głębiej, ręka go nie wyczuwałem. Chciałem odkręcić koło, bo przy skręconym kole nie dało rady, ale śruby za mocno mi dokręcili i nie dałem rady odkręcić a 2 metrowej rury nie wożę w samochodzie (następnym razem chyba sam będę w serwisie dokręcał śruby kół).
A teraz pytanie - czy korek, który leży przy prawym kole, gdzieś w okolicach pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy, pod paskiem klinowym, wypadnie jakaś szczeliną, czy może coś nabroić? W sumie jutro i tak pojadę z kolegą kupić nowy.
[ Dodano: Nie 30 Wrz, 12 13:16 ]
No dobra - problem rozwiązany. Poczytałem na jakimś forum subaru no i postanowiłem, że zrobię tak:
- jakieś elastyczne (w miarę), cienkie (w miarę), długie na jakieś 40-50 cm (wystarczyło jakieś 30 cm) COŚ - w moim przypadku był to patyk, średnicy (okrągły) coś około 0,5-0,7 cm, podebrałem żonie od kwiatków, może być pewnie coś metalowego jak i plastikowego.
- ekwilibrystycznie wkładając go równolegle do wiatraków chłodzenia, położyłem go na dno, na metalową osłonę silnika,
- lewą ręką zacząłem przesuwać go w lewo tak by prawy koniec (cały czas stoję przodem do samochoduznalazł się pod miską olejową a lewy (który trzymam) pozostał w ręce i dalej w stronę lewego koła,
- koło wcześniej skręciłem kręcąc kierownicą w prawo,
- wyczuwając korek patykiem przesuwałem go zarówno w lewo, jak i do przodu (tzn. tyłu samochodu) - by korek znalazł się na połączeniu metalowej osłony i plastikowej,
- korek znalazł się na końcu, przed stabilizatorem, wahaczem (chyba tak te części nazywają się),
- następnie ręką od strony skręconego koła, macającza plastikową osłoną, wyciągnąłem korek,
- wyciągnąłem następnie patyk, wyczyściłem korek, wlałem olej, i tyle)))
Jutro muszę pojechać do serwisu od opon, by odkręcili mi śruby kół, a potem sam zakręcę.
-
-
Zamieszczone przez gzymswziął skubaniec około 1 litra na 15kkm.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemanZamieszczone przez gzymswziął skubaniec około 1 litra na 15kkm
Komentarz
-
-
gzyms, A no. Bo bo myślałem że robiłeś dolewkę mając 15K . Teraz wszystko jasne. A blachę masz ori czy zamiennik. Bo przy mim zamienniku są wloty powietrza pod spodem wiec wyciągnąć korek było by łatwiej.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemangzyms, A no. Bo bo myślałem że robiłeś dolewkę mając 15K . Teraz wszystko jasne. A blachę masz ori czy zamiennik. Bo przy mim zamienniku są wloty powietrza pod spodem wiec wyciągnąć korek było by łatwiej
Komentarz
-
Komentarz