[O1] Korek wlewu oleju wpadł pod silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matgym
    Classic
    • 2012
    • 15

    [O1] Korek wlewu oleju wpadł pod silnik

    Manetka ze zdjęcia. Do wersji bez tylnej wycieraczki. Jeśli takie octavie były, bo nie wiem. Oryginał. 1K0 953 519 C

    Cena 30 zł + wysyłka. Na Śląsku montaż 5 zł. Mój numer 510 150 407

    Kompleksowe czyszcenie wnetrza, renowacja lakierow samochodowych, odtwarzanie barwy i struktury skor i plastikow we wnetrzu pojazdu
    604 606 850
  • gzyms
    Rider
    • 2011
    • 397
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Korek wlewu oleju wpadł pod silnik

    Niestety ale dzisiaj (niedziela, podobno się nie pracuje) chciałem dolać oleju (wziął skubaniec około 1 litra na 15kkm) ale jak to bywa gdy człowiek się spieszy korek potoczył się po osłonie silnika i wpadł pod silnik, na metalową osłonę miski olejowej. Nawet go widziałem i już prawie go wyciągnąłem gdy coś się zaczepił, odbił i wpadł głębiej, ręka go nie wyczuwałem. Chciałem odkręcić koło, bo przy skręconym kole nie dało rady, ale śruby za mocno mi dokręcili i nie dałem rady odkręcić a 2 metrowej rury nie wożę w samochodzie (następnym razem chyba sam będę w serwisie dokręcał śruby kół).
    A teraz pytanie - czy korek, który leży przy prawym kole, gdzieś w okolicach pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy, pod paskiem klinowym, wypadnie jakaś szczeliną, czy może coś nabroić? W sumie jutro i tak pojadę z kolegą kupić nowy.

    [ Dodano: Nie 30 Wrz, 12 13:16 ]
    No dobra - problem rozwiązany. Poczytałem na jakimś forum subaru no i postanowiłem, że zrobię tak:
    - jakieś elastyczne (w miarę), cienkie (w miarę), długie na jakieś 40-50 cm (wystarczyło jakieś 30 cm) COŚ - w moim przypadku był to patyk, średnicy (okrągły) coś około 0,5-0,7 cm, podebrałem żonie od kwiatków , może być pewnie coś metalowego jak i plastikowego.
    - ekwilibrystycznie wkładając go równolegle do wiatraków chłodzenia, położyłem go na dno, na metalową osłonę silnika,
    - lewą ręką zacząłem przesuwać go w lewo tak by prawy koniec (cały czas stoję przodem do samochodu znalazł się pod miską olejową a lewy (który trzymam) pozostał w ręce i dalej w stronę lewego koła,
    - koło wcześniej skręciłem kręcąc kierownicą w prawo,
    - wyczuwając korek patykiem przesuwałem go zarówno w lewo, jak i do przodu (tzn. tyłu samochodu) - by korek znalazł się na połączeniu metalowej osłony i plastikowej,
    - korek znalazł się na końcu, przed stabilizatorem, wahaczem (chyba tak te części nazywają się),
    - następnie ręką od strony skręconego koła, macając za plastikową osłoną, wyciągnąłem korek,
    - wyciągnąłem następnie patyk, wyczyściłem korek, wlałem olej, i tyle )))

    Jutro muszę pojechać do serwisu od opon, by odkręcili mi śruby kół, a potem sam zakręcę.

    każdy może, nikt nie musi

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez gzyms
      wziął skubaniec około 1 litra na 15kkm
      To co ile wymieniasz olej. Bo zwykle świeci po 15K
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • gzyms
        Rider
        • 2011
        • 397
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Zamieszczone przez phoneman
        Zamieszczone przez gzyms
        wziął skubaniec około 1 litra na 15kkm
        To co ile wymieniasz olej. Bo zwykle świeci po 15K
        Nie wiem jak w Twoim samochodzie ale w moim zaczyna "świecić" po 13,5 kkm, a teraz zostało około jeszcze 1kkm, i wlałem około 250 ml castrola bo tyle zostało po przejechaniu 14 kkm w litrowej butelce, a jeszcze jest te 1kkm plus jeszcze trochę bo wymieniam jak przejadę te 15kkm i jak mam czas

        każdy może, nikt nie musi

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          gzyms, A no. Bo bo myślałem że robiłeś dolewkę mając 15K . Teraz wszystko jasne. A blachę masz ori czy zamiennik. Bo przy mim zamienniku są wloty powietrza pod spodem wiec wyciągnąć korek było by łatwiej
          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • gzyms
            Rider
            • 2011
            • 397
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Zamieszczone przez phoneman
            gzyms, A no. Bo bo myślałem że robiłeś dolewkę mając 15K . Teraz wszystko jasne. A blachę masz ori czy zamiennik. Bo przy mim zamienniku są wloty powietrza pod spodem wiec wyciągnąć korek było by łatwiej
            Mam zamiennik. z wlotami powietrza ale korek chyba nie wypadłby przez nie, za gruby jest. W sumie wszystko skończyło się dobrze.

            każdy może, nikt nie musi

            Komentarz

            Pracuję...