[O1] Wymiana termostatu/demontaz alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurawik
    Drive
    • 2013
    • 81

    [O1] Wymiana termostatu/demontaz alternatora

    Widzę, że wielu z was poleca ATE. A czemu akurat sl4 a nie sl6?

    Jest lepszy niż bosch dot 4 hp?
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #2
    [O1] Wymiana termostatu/demontaz alternatora

    Nabylem termostat, chcialbym wiec go zamontowac.

    dostep jest fatalny, schowany jest za alternator.

    Prosilbym o wskazowki jak sie zabrac za sciagniecie alternatora.
    Pierwsza przeszkoda to poluzowanie napinacza, nie ma zadnej sruby .. :/

    Serwis chce 100 za to, jesli sam opanuje, zaiwestuje w łiskacza

    Dzieki
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      termostat wymienisz bez zdejmowania alternatora .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • bobolino
        Rider
        • 2010
        • 392

        #4
        Ale on z kanału pisze, więc faktycznie, dostęp do termostatu ma utrudniony!

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #5
          Napinacz opanowalem, wystarczy kluczem go pociagnac.

          Nie widze mozliwosci odkrecenia termostatu bez zdjecia alternatora. Jest tuz za nim, przestrzen na imbus jest znikoma, dolna sruba wdg mnie jest nie do odkrecenia.

          Chyba ze ma ktos sprytna metode ?
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            do wymymiany potrzebujesz mała grzechotke z nasadka 10 i długa przedłuszka i nic wiecej
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • zsolpyw
              Elegance
              • 2012
              • 897

              #7
              OK, bede sie pocil az do skutku
              dzieki

              [ Dodano: Nie 07 Paź, 12 16:37 ]
              Termostat wymieniony z sukcesem.

              Niestety nie widzialem szans na odkrecenie gada bez zrzucenia alternatora.
              dolna srobka mnie pokonala, probowalem grzechotka, giętką przedluzka, bez sukcesu :/

              Zalozenie spowrotem alternatora - maskra, ciekawe jaka metode maja fachowcy zeby sprawnie spasowac otworki altka i zaczepow.

              Jesli chodzi o termostat - w tym silniku jest porazka konstrukcyjna. Jest zbyt plytkie "gniazdo" , miesci sie tylko uszczelka, termostat opada na dol. Po zalozeniu plastikowej oslony termostat przesunal sie wzgledem uszczelki. Do rana zplynal plyn.

              Na nastepny dzien przeprowadzilem starcie drugie, tym razem sie udalo... ale trza bylo sie nad tym namodlić ..
              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

              Jeżdżę w blasku
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

              Komentarz

              • money555
                Ambiente
                • 2012
                • 135

                #8
                Witam.

                Mam O1 1.8_20V i potrzebuję info. gdzie mam schowany termostat i jak łatwo go wymienić...???

                Pozdrawiam.
                Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Podłączę się. mam ten sam silnik AQY, bawiąc się vagiem zauważyłem że mimo iż wskazówka stoi pionowo na 90stC to w sterowniku silnika w bloku 001 mam temperaturę 75stC. Stojąc dłuższy czas w miejscu temp zaczęła się podnosić do 90-91, ruszyłem przejechałem się kawałek po mieście prędkość max 60km/h i temp od razu zaczęła spadać do tych 74-75. Wskaźnik oczywiście cały czas pionowo, no może na grubość kreski "90" przemieszczał się w dół. Co ciekawe w sterowniku licznika też pokazuje tą "rzeczywistą" temp. czyli 74-75. Wnioski: termostat na 90%? Czy coś innego? Jakiej firmy jest oryginał? Wahler?
                  Takie niedogrzanie silnika wyjaśniało by po części masełko jakie zebrało się w odmie, być może nawet błąd zbyt bogatej mieszanki

                  Komentarz

                  • ziutsane
                    RS
                    • 2007
                    • 2376

                    #10
                    Termostat masz zaraz za alternatorem, niestety . Musisz odkręcić taki czarny plastikowy krociec przykrecony dwiema srubami (klucz 10 lub imbus [zapomnialem jaki rozmiar])
                    Ostatnio po odkreceniu kolektora ssacego, dostep byl calkiem niezly. Pamietaj, aby spuscic plyn chlodniczy i wsadzic go w odpowiednim kierunku.
                    Radio: C90r+XDP210EQ
                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                    Komentarz

                    • Jeremi3
                      Drive
                      • 2012
                      • 66

                      #11
                      Ja właśnie jutro jestem umówiony na wymianę termostatu u mechanika, póki nie było za zimno tego nie zauważyłem ale w ubiegły weekend w mieście kontrolka pokazywała 90°, a jak ruszyłem na trasę spadło do 75°...
                      Jutro napiszę czego wiecej sie dowiedziałem
                      JK AUDIO
                      DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        U mnie coś nie wskazuje dokładnie 75 tylko według wskaźnika wychodzi około 85, ale mówią że te wskaźniki oszukują +/- 10stC? Vag mam nadzieję nie klamie, zarowno w silniku jak i licznikach pokazuje te 75. Termostat już jest w garażu, czeka na chwilę czasu. wybrałem Wahlera, 77pln.

                        edit:
                        termostat wymieniony, żadnych problemów po odkręceniu alternatora. Jedyna drobnostka to nie dało się spuścić całego płynu przez kranik spustowy na dole chłodnicy. Zleciało tylko 1,5l, Jakby komuś zależało na złapaniu może dopiero co zalanego nowego płynu. Termostat-uszczelka-króciec spasowały się fabrycznie. Auto wyraźnie szybciej się rozgrzewa i trzyma 90stC zarówno na wskaźniku jak i w sterowniku silnika grupa 001. Zaczęło nawet spalać 0,9l/h na biegu jałowym po rozgrzaniu. Wcześniej 1.1-1.2l/h

                        Komentarz

                        Pracuję...