Napinacz opanowalem, wystarczy kluczem go pociagnac.
Nie widze mozliwosci odkrecenia termostatu bez zdjecia alternatora. Jest tuz za nim, przestrzen na imbus jest znikoma, dolna sruba wdg mnie jest nie do odkrecenia.
[ Dodano: Nie 07 Paź, 12 16:37 ]
Termostat wymieniony z sukcesem.
Niestety nie widzialem szans na odkrecenie gada bez zrzucenia alternatora.
dolna srobka mnie pokonala, probowalem grzechotka, giętką przedluzka, bez sukcesu :/
Zalozenie spowrotem alternatora - maskra, ciekawe jaka metode maja fachowcy zeby sprawnie spasowac otworki altka i zaczepow.
Jesli chodzi o termostat - w tym silniku jest porazka konstrukcyjna. Jest zbyt plytkie "gniazdo" , miesci sie tylko uszczelka, termostat opada na dol. Po zalozeniu plastikowej oslony termostat przesunal sie wzgledem uszczelki. Do rana zplynal plyn.
Na nastepny dzien przeprowadzilem starcie drugie, tym razem sie udalo... ale trza bylo sie nad tym namodlić ..
Podłączę się. mam ten sam silnik AQY, bawiąc się vagiem zauważyłem że mimo iż wskazówka stoi pionowo na 90stC to w sterowniku silnika w bloku 001 mam temperaturę 75stC. Stojąc dłuższy czas w miejscu temp zaczęła się podnosić do 90-91, ruszyłem przejechałem się kawałek po mieście prędkość max 60km/h i temp od razu zaczęła spadać do tych 74-75. Wskaźnik oczywiście cały czas pionowo, no może na grubość kreski "90" przemieszczał się w dół. Co ciekawe w sterowniku licznika też pokazuje tą "rzeczywistą" temp. czyli 74-75. Wnioski: termostat na 90%? Czy coś innego? Jakiej firmy jest oryginał? Wahler?
Takie niedogrzanie silnika wyjaśniało by po części masełko jakie zebrało się w odmie, być może nawet błąd zbyt bogatej mieszanki
Termostat masz zaraz za alternatorem, niestety . Musisz odkręcić taki czarny plastikowy krociec przykrecony dwiema srubami (klucz 10 lub imbus [zapomnialem jaki rozmiar])
Ostatnio po odkreceniu kolektora ssacego, dostep byl calkiem niezly. Pamietaj, aby spuscic plyn chlodniczy i wsadzic go w odpowiednim kierunku.
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Ja właśnie jutro jestem umówiony na wymianę termostatu u mechanika, póki nie było za zimno tego nie zauważyłem ale w ubiegły weekend w mieście kontrolka pokazywała 90°, a jak ruszyłem na trasę spadło do 75°...
Jutro napiszę czego wiecej sie dowiedziałem
JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
U mnie coś nie wskazuje dokładnie 75 tylko według wskaźnika wychodzi około 85, ale mówią że te wskaźniki oszukują +/- 10stC? Vag mam nadzieję nie klamie, zarowno w silniku jak i licznikach pokazuje te 75. Termostat już jest w garażu, czeka na chwilę czasu. wybrałem Wahlera, 77pln.
edit:
termostat wymieniony, żadnych problemów po odkręceniu alternatora. Jedyna drobnostka to nie dało się spuścić całego płynu przez kranik spustowy na dole chłodnicy. Zleciało tylko 1,5l, Jakby komuś zależało na złapaniu może dopiero co zalanego nowego płynu. Termostat-uszczelka-króciec spasowały się fabrycznie. Auto wyraźnie szybciej się rozgrzewa i trzyma 90stC zarówno na wskaźniku jak i w sterowniku silnika grupa 001. Zaczęło nawet spalać 0,9l/h na biegu jałowym po rozgrzaniu. Wcześniej 1.1-1.2l/h
Komentarz