jest możliwość ale mija się z to z celem
Rozładowany akumulator
Zwiń
X
-
Rozładowany akumulator
Witam
Potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu problemu padającego akumulatora. A więc pacjent to OPEL ASTRA G z 98r. z silnikiem benzynowym, bardzo mało jeżdżony tj. potrafi tydzień stać i weekend na zakupy. I właśnie dziś był problem siostra odpaliła auto bez problemu i pojechała jakieś 10km na zakupy, po jakiś 2h wraca do auta a tu lipa nie odpala. Akumulator miał 11,5v po odpaleniu na kable auto pracuje ok ładowanie 14,5v a po włączeniu czego się da tzn. światła, ogrzewanie szyby klima wentylator na full spadło do 13,95v. To jest 3 taki sam numer w przeciągu roku. Ładowanie wygląda na ok, jedna rzecz mnie zastanawia jak klima była włączona co jakiś czas załączał się wentylator i wtedy napięcie ładowania spadało z 13,95v na około 12,5v na mniej więcej 2s. Gdzie szukać problemu?
Pozdrawiam
Dareckif
-
-
Dreckif te pomiary które zrobiłeś na włączonym silniku to bardziej sprawdziłeś alternator aniżeli akumulator. Ja bym na twoim miejscu poszukał czy nie ma gdzieś upływu prądu. Poza tym 11.5 V przy wyłączonym silniku świadczy o tym, że doszło do zwarcia płyt w środku czyli aku jest do kosza.
Pozdr
Komentarz
-
-
1 sprawdz alu pod obciazeniem .A 2 mialem problem w F-ce z aku bo notorycznie rozladowywal baterie , i tak ladowanie bylo ,masy sprawdzone , alternator na czesci rozlozony (diody , regulator cacy) i co poszlo uzwojenie a na mierniku bylo ok tylko czasem wahania napiecia . Tak wiec masz jeszcze ten trop
Komentarz
-
-
Witam
Dzięki za porady, ale akumulator narazie wykluczam bo po naładowaniu prostownikiem trzyma napięcie i po pierwszej akcji z nie odpaleniem jakieś 1,5-2 lata temu kupiłem nowy przez jakiś rok było dobrze i znów się zaczęło. Co do alternatora czy mogę go jakoś sprawdzić bez wyciągania z auta??
Komentarz
-
-
podepnę się pod temat
ja mam takie cyrki z ładowaniem
rano jak zimny ładowanie 14,4 alternator 14,0 na akumie
ciepły czyli jak się zagrzeje 13,8 alternator 13,4v akuma
ten spadek to winię kabel któryś te 0,4 v ale pytanie dlaczego na alternatorze takie schody zimny to ładuje 14,4 a ciepły 13,8 co jest winną wymieniłem regulator na nowy bosch i to samo czyli poprzedni był oki
Komentarz
-
-
krisoctav, ...
To jest normalne. Ja zacząłbym się martwić jakby mi ładowanie do 12v zeszło.
A, to, że jak jest zimny ma 14,4, przecież musi doładować aku po rozruchu.
13,4-14.4 to jest normalne ładowanie.
Nie szukaj problemu tu gdzie go nie ma.
Co do problemu Dareckif, Nie dawno w też w oplu wymieniałem aku, niby 1,5roku miał, ale już się nie nadawał.
Sprawdź napięcie na aku, jeżeli będzie spadać, poniżej 12,7 to jest do wymiany... mój spadał, do 10vKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
Komentarz