Rozładowany akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • remiq3
    Classic
    • 2010
    • 11

    Rozładowany akumulator

    jest możliwość ale mija się z to z celem
  • Dareckif
    Drive
    • 2008
    • 93

    #2
    Rozładowany akumulator

    Witam

    Potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu problemu padającego akumulatora. A więc pacjent to OPEL ASTRA G z 98r. z silnikiem benzynowym, bardzo mało jeżdżony tj. potrafi tydzień stać i weekend na zakupy. I właśnie dziś był problem siostra odpaliła auto bez problemu i pojechała jakieś 10km na zakupy, po jakiś 2h wraca do auta a tu lipa nie odpala. Akumulator miał 11,5v po odpaleniu na kable auto pracuje ok ładowanie 14,5v a po włączeniu czego się da tzn. światła, ogrzewanie szyby klima wentylator na full spadło do 13,95v. To jest 3 taki sam numer w przeciągu roku. Ładowanie wygląda na ok, jedna rzecz mnie zastanawia jak klima była włączona co jakiś czas załączał się wentylator i wtedy napięcie ładowania spadało z 13,95v na około 12,5v na mniej więcej 2s. Gdzie szukać problemu?

    Pozdrawiam

    Dareckif

    Komentarz

    • lampion
      Ambiente
      • 2010
      • 198
      • Octavia II (1Z3)
      • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Dreckif te pomiary które zrobiłeś na włączonym silniku to bardziej sprawdziłeś alternator aniżeli akumulator. Ja bym na twoim miejscu poszukał czy nie ma gdzieś upływu prądu. Poza tym 11.5 V przy wyłączonym silniku świadczy o tym, że doszło do zwarcia płyt w środku czyli aku jest do kosza.
      Pozdr

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        1 sprawdz alu pod obciazeniem .A 2 mialem problem w F-ce z aku bo notorycznie rozladowywal baterie , i tak ladowanie bylo ,masy sprawdzone , alternator na czesci rozlozony (diody , regulator cacy) i co poszlo uzwojenie a na mierniku bylo ok tylko czasem wahania napiecia . Tak wiec masz jeszcze ten trop

        Komentarz

        • Dareckif
          Drive
          • 2008
          • 93

          #5
          Witam

          Dzięki za porady, ale akumulator narazie wykluczam bo po naładowaniu prostownikiem trzyma napięcie i po pierwszej akcji z nie odpaleniem jakieś 1,5-2 lata temu kupiłem nowy przez jakiś rok było dobrze i znów się zaczęło. Co do alternatora czy mogę go jakoś sprawdzić bez wyciągania z auta??

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            podepnę się pod temat
            ja mam takie cyrki z ładowaniem
            rano jak zimny ładowanie 14,4 alternator 14,0 na akumie
            ciepły czyli jak się zagrzeje 13,8 alternator 13,4v akuma
            ten spadek to winię kabel któryś te 0,4 v ale pytanie dlaczego na alternatorze takie schody zimny to ładuje 14,4 a ciepły 13,8 co jest winną wymieniłem regulator na nowy bosch i to samo czyli poprzedni był oki

            Komentarz

            • dominik9420
              L&K
              • 2012
              • 1136

              #7
              krisoctav, ...
              To jest normalne. Ja zacząłbym się martwić jakby mi ładowanie do 12v zeszło.
              A, to, że jak jest zimny ma 14,4, przecież musi doładować aku po rozruchu.
              13,4-14.4 to jest normalne ładowanie.
              Nie szukaj problemu tu gdzie go nie ma.

              Co do problemu Dareckif, Nie dawno w też w oplu wymieniałem aku, niby 1,5roku miał, ale już się nie nadawał.
              Sprawdź napięcie na aku, jeżeli będzie spadać, poniżej 12,7 to jest do wymiany... mój spadał, do 10v
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz

              Pracuję...