[O1] Parowanie szyb w trybie ECON, zapchane podszybie?
Po ostatnich atakach zimy śniegu, ulewnych deszczów zauważyłem nadmierne szybkie parowanie wszystkich szyb w mojej Octavii 1 z 2001r. Podejrzewam że to pewnie zapchane podszybie jakimiś liśćmi i śnieg i deszcz zrobił swoje i zebrała się tam woda gdzie dostaje się powietrze obok filtra i dlatego parują tak szyby, mam racje? Miałem coś podobnego w swojej O1? W Audi A4 B5 tak mi się kanaliki zatkały mułem że akumulator pływał do połowy w wodzie a szyby niemiłosiernie parowały i elektronika wariowała w szczególności serwo. Jak wygląda podszybie w O1 i jak je udrożnić, bo tam wszystko widzę zabudowane plastikami jest ? Jest am jakiś element lub spust który się zatyka?
Pomaga jedynie jazda na klimie z mocnym nawiewem to wtedy nie parują strasznie, ale i tak tylna szyba jest zaparowana.
sprawdz czy działaja klapy od obiegu wewnetrznego ,bo czesto sie zdarza w O1 ze zembatka w silniczku peka i klapa jest cały czas zamknieta i szyby paruja .
sterownik klimatyzacja, i tam sprawdź błędy, pokaże się błąd silnika v71. Jest patent na forum jak go naprawić. Ja odkręciłem schowek załączyłem obieg zamknięty i obserwowałem jak pracują klapki. Silniczek ten steruje dwiema klapkami jednocześnie. U mnie ów zębatka była uszkodzona i klapki trochę się zacinały. Pomogłem ręcznie im się zamknąć w trybie obiegu otwartego z zewnątrz i odłączyłem wtyczkę od tego silniczka. Żeby przypadkiem nie nacisnąć bo przycisk jest obok przycisku zwiększającego szybkość wentylatora. Obiegu zamkniętego i tak nie używam, a klimatronik bez tego silniczka pracuje wzorowo, i szybki nie parują.
jak bedziesz sprawdzał błedy vagiem to jesli nie bedzie błedów to zrób BS bloku 000 bo jesli ktos wczesniej wykasował bład to on sie nie zapisze ponownie dopuki sie nie zrobi nastawów podstawowowych .mozesz tez sprawdzic te klapy wyjmujac filtr kabinowy i właczajac i wyłaczajac obieg zamkniety klapy powiny sie otwierac i zamykac jesli klapy nie beda pracowały to masz winowajce parujacych szyb .
Pozwolicie, że się podłączę. Wydaje mi się ,że u mnie nadmuch na szybę jest bardzo słaby-znaczy jest słaby w porównaniu z tym w poprzednim aucie. Nie wiem czy taki ma być a nie mam na razie z kim porównać. Może uda się wybrać na spota to się okaże.
Wracając do tematu- żeby szyby nie parowały to obieg powinien być zamknięty czy otwarty?
Dziś odpaliłem auto od razu trybie econ i szyby nie parowały ( pomimo deszczowego dnia). Najwidoczniej jak się odpala na klimatyzacji a później się chce przełączyć na econ to takie dziwy się dzieją. Pewnie wilgoć z klimatyzacji skrapla się w kanalikach.
Ja borykam się z podobnym problemem. Nawet ostatnio miałem taką sytuację że jadąc na klimie przełączyłem na Econ i w przeciągu 15 sekund szyby zaczęły na potęgę parować!
Włączyłem klimę z powrotem i po pół minuty znów szyby bez mgły.
Wymontowałem wentylator, okazało się że klapki nawiewu się zacinają i praktycznie górna jest cały czas zamknięta, dolna trochę się porusza. Wymontowałem silniczek - oczywiście pęknięte kółko.
Ale co mnie zaciekawiło - jak kupiłem Octavkę trzy miesiące temu, pojechałem do znajomego mechanika, on od razu namierzył ze nie mam zaślepki (tej nad filtrem kabinowym) i filtra kabinowego! Auto stało w komisie i... własnie niewiadomo ile tak stało.
Jak wyciągnąłem wentylator, w nagrzewnicy zobaczyłem liście. Było tego całkiem sporo ze dwie garscie, potem odkurzacz, dokleiłem taśmą cienka 10mm rurke przezroczystą i powysysałem resztę liści bo sięgnąć tam nie sposób.
Ale jak przytknąłem wężyk do nagrzewnicy pojawiły się takie mini kropelki wody w wężyku
Płyn chłodniczy to nie jest, bo zapachu żadnego nie ma, tłuste i kwaśne (ble.... :x ) tez nie jest. Liście kóre wyciągnąłem były suche. Z kąd ta woda na nagrzewnicy...?
JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Aaaa widzisz! No tak, to nie nagrzewnica przecież tylko parownik jest!
poczytałem jak i co działa i teraz jest już wszystko jasne. To tłumaczy dlaczego przy wyłączeniu klimy w chwilę paruja szyby. Klapka obiegu jest zablokowana i wentylator pobiera powietrze z wewnątrz które przelatując przez parownik pobiera wilgoć która osadza się na szybie.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić
JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Założyłem dziś naprawiony silniczek (sklejone kółko), teraz klapki działają jak sie należy.
Byłem w mieście dziś i nareszcie! Szyby przestały parować i mogę już jeździć na Econ
JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Jeremi3, napisz proszę dokładniej jak i gdzie trzeba się dostać żeby te klapki i silniczek obadać.
Przyłączam się do prośby, może ktoś stworzy turotial. Bo u mnie spoko 2 osoby wsiada szybki nie parują, wsiądzie 3-4 osób to szyby parują w trybie ECON. Albo ostatnio siedziałem w zgaszonym aucie i czekałem na dziewczynę to co najdziwniejsze najszybciej paruje mi szyba tylna.
Tutaj znajdziecie informacje co i jak należy zrobić, razem z fotkami.
Generalnie można obadać sprawność klapek w "głebi nóg pasażera", tj. za schowkiem po prawej stronie jest taka kratka, można wyczuć ręką, przy obiegu otwartym ( nawiew z zewnątrz) powinno wyczuć się tam gąbkę (przyklejona jest do klapki ) po zamknięciu powinna się podnieśc. Druga klapka to płetwa zaraz pod filtrem kabinowym.
najwięcej problemu sprawia demontarz silniczka, trzeba go pomęczyć żeby wyskoczył z klapek, analogicznie więcej trzeba się pomęczyć przy założeniu.
W razie pytań - pisać! :diabelski_usmiech
JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Komentarz