[O1] Parowanie szyb w trybie ECON, zapchane podszybie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Parowanie szyb w trybie ECON, zapchane podszybie?

    Ładna i pogoda i kraina i Skodzina Ja już szykuje się na czwartek.
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Parowanie szyb w trybie ECON, zapchane podszybie?

    Po ostatnich atakach zimy śniegu, ulewnych deszczów zauważyłem nadmierne szybkie parowanie wszystkich szyb w mojej Octavii 1 z 2001r. Podejrzewam że to pewnie zapchane podszybie jakimiś liśćmi i śnieg i deszcz zrobił swoje i zebrała się tam woda gdzie dostaje się powietrze obok filtra i dlatego parują tak szyby, mam racje? Miałem coś podobnego w swojej O1? W Audi A4 B5 tak mi się kanaliki zatkały mułem że akumulator pływał do połowy w wodzie a szyby niemiłosiernie parowały i elektronika wariowała w szczególności serwo. Jak wygląda podszybie w O1 i jak je udrożnić, bo tam wszystko widzę zabudowane plastikami jest ? Jest am jakiś element lub spust który się zatyka?

    Pomaga jedynie jazda na klimie z mocnym nawiewem to wtedy nie parują strasznie, ale i tak tylna szyba jest zaparowana.
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz czy działaja klapy od obiegu wewnetrznego ,bo czesto sie zdarza w O1 ze zembatka w silniczku peka i klapa jest cały czas zamknieta i szyby paruja .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        Jak to sprawdzić VAgiem? Jaki to błąd?
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • mariush19
          Rider
          • 2009
          • 634
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          sterownik klimatyzacja, i tam sprawdź błędy, pokaże się błąd silnika v71. Jest patent na forum jak go naprawić. Ja odkręciłem schowek załączyłem obieg zamknięty i obserwowałem jak pracują klapki. Silniczek ten steruje dwiema klapkami jednocześnie. U mnie ów zębatka była uszkodzona i klapki trochę się zacinały. Pomogłem ręcznie im się zamknąć w trybie obiegu otwartego z zewnątrz i odłączyłem wtyczkę od tego silniczka. Żeby przypadkiem nie nacisnąć bo przycisk jest obok przycisku zwiększającego szybkość wentylatora. Obiegu zamkniętego i tak nie używam, a klimatronik bez tego silniczka pracuje wzorowo, i szybki nie parują.

          edit; to jest błąd nr 01274

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            #6
            Ok zobaczę na wolnym czasie, bo laptopa z VAGiem zostawiłem w akademiku.
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              zacznij od wymiany filtra przeciwpyłkowego
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • majuDJ
                Rider
                • 2012
                • 464

                #8
                Filtr był wymieniony w maju 2012 r przy 231 tym a teraz ma auto 239 tys km. To już wymiana?
                http://www.euromove.pl

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez majuDJ
                  Filtr był wymieniony w maju 2012 r przy 231 tym a teraz ma auto 239 tys km. To już wymiana?
                  widze, ze nie robisz podstawowych "rzeczy" po kupnie używanego auta........wiec zeby się nie okazalo, ze na czyms "zaoszczędziesz"
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    jak bedziesz sprawdzał błedy vagiem to jesli nie bedzie błedów to zrób BS bloku 000 bo jesli ktos wczesniej wykasował bład to on sie nie zapisze ponownie dopuki sie nie zrobi nastawów podstawowowych .mozesz tez sprawdzic te klapy wyjmujac filtr kabinowy i właczajac i wyłaczajac obieg zamkniety klapy powiny sie otwierac i zamykac jesli klapy nie beda pracowały to masz winowajce parujacych szyb .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • halabala_82
                      Drive
                      • 2010
                      • 68

                      #11
                      Pozwolicie, że się podłączę. Wydaje mi się ,że u mnie nadmuch na szybę jest bardzo słaby-znaczy jest słaby w porównaniu z tym w poprzednim aucie. Nie wiem czy taki ma być a nie mam na razie z kim porównać. Może uda się wybrać na spota to się okaże.
                      Wracając do tematu- żeby szyby nie parowały to obieg powinien być zamknięty czy otwarty?
                      Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        obieg ma byc otwarty .
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          A jaka jest przyczyna tego parowanie szyb w trybie ECON ? Tez to mam. Pozostałe funkcje klimy działają idealnie.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • kabanos
                            RS
                            • 2011
                            • 4544
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez looker
                            A jaka jest przyczyna tego parowanie szyb w trybie ECON ? Tez to mam. Pozostałe funkcje klimy działają idealnie.
                            Zawalony filtr kabinowy, zapchane podszybie, zawieszona klapa obiegu wewnętrznego.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz

                            • majuDJ
                              Rider
                              • 2012
                              • 464

                              #15
                              Dziś odpaliłem auto od razu trybie econ i szyby nie parowały ( pomimo deszczowego dnia). Najwidoczniej jak się odpala na klimatyzacji a później się chce przełączyć na econ to takie dziwy się dzieją. Pewnie wilgoć z klimatyzacji skrapla się w kanalikach.
                              http://www.euromove.pl

                              Komentarz

                              • Jeremi3
                                Drive
                                • 2012
                                • 66

                                #16
                                Ja borykam się z podobnym problemem. Nawet ostatnio miałem taką sytuację że jadąc na klimie przełączyłem na Econ i w przeciągu 15 sekund szyby zaczęły na potęgę parować!
                                Włączyłem klimę z powrotem i po pół minuty znów szyby bez mgły.
                                Wymontowałem wentylator, okazało się że klapki nawiewu się zacinają i praktycznie górna jest cały czas zamknięta, dolna trochę się porusza. Wymontowałem silniczek - oczywiście pęknięte kółko.

                                Ale co mnie zaciekawiło - jak kupiłem Octavkę trzy miesiące temu, pojechałem do znajomego mechanika, on od razu namierzył ze nie mam zaślepki (tej nad filtrem kabinowym) i filtra kabinowego! Auto stało w komisie i... własnie niewiadomo ile tak stało.
                                Jak wyciągnąłem wentylator, w nagrzewnicy zobaczyłem liście. Było tego całkiem sporo ze dwie garscie, potem odkurzacz, dokleiłem taśmą cienka 10mm rurke przezroczystą i powysysałem resztę liści bo sięgnąć tam nie sposób.
                                Ale jak przytknąłem wężyk do nagrzewnicy pojawiły się takie mini kropelki wody w wężyku
                                Płyn chłodniczy to nie jest, bo zapachu żadnego nie ma, tłuste i kwaśne (ble.... :x ) tez nie jest. Liście kóre wyciągnąłem były suche. Z kąd ta woda na nagrzewnicy...?
                                JK AUDIO
                                DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jeremi3
                                  Z kąd ta woda na nagrzewnicy...?
                                  A nie przytknąłeś wężyka do parownika? To raczej normalne, że tam jest woda.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  • Jeremi3
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 66

                                    #18
                                    Aaaa widzisz! No tak, to nie nagrzewnica przecież tylko parownik jest!
                                    poczytałem jak i co działa i teraz jest już wszystko jasne. To tłumaczy dlaczego przy wyłączeniu klimy w chwilę paruja szyby. Klapka obiegu jest zablokowana i wentylator pobiera powietrze z wewnątrz które przelatując przez parownik pobiera wilgoć która osadza się na szybie.
                                    Jeśli się mylę proszę mnie poprawić
                                    JK AUDIO
                                    DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                                    Komentarz

                                    • kabanos
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 4544
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Jeremi3, wnioski wyciągnąłeś jak najbardziej poprawne

                                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                      Komentarz

                                      • Jeremi3
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 66

                                        #20
                                        Założyłem dziś naprawiony silniczek (sklejone kółko), teraz klapki działają jak sie należy.
                                        Byłem w mieście dziś i nareszcie! Szyby przestały parować i mogę już jeździć na Econ
                                        JK AUDIO
                                        DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          Jeremi3, napisz proszę dokładniej jak i gdzie trzeba się dostać żeby te klapki i silniczek obadać.
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          • majuDJ
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 464

                                            #22
                                            Zamieszczone przez looker
                                            Jeremi3, napisz proszę dokładniej jak i gdzie trzeba się dostać żeby te klapki i silniczek obadać.
                                            Przyłączam się do prośby, może ktoś stworzy turotial. Bo u mnie spoko 2 osoby wsiada szybki nie parują, wsiądzie 3-4 osób to szyby parują w trybie ECON. Albo ostatnio siedziałem w zgaszonym aucie i czekałem na dziewczynę to co najdziwniejsze najszybciej paruje mi szyba tylna.
                                            http://www.euromove.pl

                                            Komentarz

                                            • Jeremi3
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 66

                                              #23
                                              Przypadłość jest znana i częsta w golfach, octaviach, A3.
                                              Odsyłam do linku ze strony Golfa:

                                              VW Golf forum

                                              Tutaj znajdziecie informacje co i jak należy zrobić, razem z fotkami.

                                              Generalnie można obadać sprawność klapek w "głebi nóg pasażera", tj. za schowkiem po prawej stronie jest taka kratka, można wyczuć ręką, przy obiegu otwartym ( nawiew z zewnątrz) powinno wyczuć się tam gąbkę (przyklejona jest do klapki ) po zamknięciu powinna się podnieśc. Druga klapka to płetwa zaraz pod filtrem kabinowym.

                                              najwięcej problemu sprawia demontarz silniczka, trzeba go pomęczyć żeby wyskoczył z klapek, analogicznie więcej trzeba się pomęczyć przy założeniu.

                                              W razie pytań - pisać! :diabelski_usmiech
                                              JK AUDIO
                                              DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                majuDJ, ja u siebie zmieniam filterek kabinowy raz na sezon, a odprowadzenie wody zrobiłem w taki sposób:

                                                i trzeba zadbać o drożność kanalików odpływowych tak jak koledzy napisali... bo lubi się tam zbierać syf... :wink:

                                                I problemu z parowaniem nie mam...
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                Pracuję...