ja niestety mimo chęći tez nie dotrę , za dużo pracy przed urlopem :-( miłej zabawy życzę :-)
[O1] Problem z porannym zapalaniem.
Zwiń
X
-
[O1] Problem z porannym zapalaniem.
Witam wszystkich,
Przewertowałem forum w odniesieniu do mojego problemu, aczkolwiek stwierdziłem, że warto poruszyć go w osobnym temacie.
Otóż od jkilku mam problem z zapalaniem mojej Skody Octavia 1,9 TDI (110 KM) rok produkcji 2005.
Po nocy zapala przeważnie dopiero za 3 razem, z wielkim bólem i białym dymem z rury wydechowej. Przy pojawieniu się problemu sprawdziłem świece - są OK. Filtr paliwa zmieniony na nowy, nawet zatankowałem do pełna paliwo uszlachetnione, aczkolwiek nic to nie pomogło. Akumulator sprawdzony.
Gdy już zapali potem przez cały dzień łapie od strzała. Mój niepokój przyciągają dziwne bąbelki powietrza w przeźroczystym przewodzie paliwowym. Nie wiem na ile mogą mieć one znaczenie przy tej usterce.
Problem jest na tyle poważny, że mamy jeszcze temperatury dodatnie a już jest problem. Aż boję się pomyśleć co będzie gdy zawita do nas zima a z nią mrozy.
Na forum znalazłem następujące możliwości:
- świecie (sprawdzone)
- filtr paliwa (wymieniony)
- czujnik temperatury silnika
- zawór zwrotny paliwa
- przewody paliwowe
Proszę o sugestie, tak abym był mądrzejszy podczas wtorkowej wizyty u mechanika.
Pozdrawiam, i dziękuję.
MichałSkoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
-
-
Czujnik sprawdź rano przed odpaleniem vagiem co "widzi" ECU. Świece przy tych temp raczej nie powinny nic psuć bo zdrowy silnik by bez problemu zapalił nawet przy niższych temp. Masz jakieś błędy zapisane w pamięci sterownika? Lepiej, żeby nie ale może pompa kuleć.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wola_kswNa forum znalazłem następujące możliwości:
- świecie (sprawdzone)
- filtr paliwa (wymieniony)
- czujnik temperatury silnika
- zawór zwrotny paliwa
- przewody paliwoweDigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Ja mam podobny problem , potem pali jak z nut . Ja już chyba namierzyłem problem . U mnie na 90 % to pompa ciśnieniowa . Może i u Ciebie zaczyna padać . Zmierz ciśnienie na pompie i wyjdzie . Po prostu po dłuższej przerwie spada ciśnienie i pompa musi podpompować . Tak jest u mnie , ale lepiej to sprawdzić .witam od 24h jestem właścicielem skody octavi 2 1,9 TDI 105KM
Komentarz
-
-
W AHF i innych silnikach z VP nie ma pompy paliwa.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
glazar, Ty masz tandem pompę w swoim i sobie możesz mierzyć.
wola_ksw, ma pompę wtryskową vp i musi z lekka na co innego patrzeć, tak jak napisał Krzych, żeby w koszta nie iść sprawdź pierwsze kąt wtrysku i jak już będziesz miał komputer to czy jakieś błędy masz zapisane w sterowniku.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
wola_ksw,
- świecie (sprawdzone)
- filtr paliwa (wymieniony)
- czujnik temperatury silnika
- zawór zwrotny paliwa
- przewody paliwowe
- ustawienie początku wtrysku
- "uszczelniacze zaworowe"
- cofające się paliwo - oringi na trójniku "podgrzewacza paliwa"
- nieszczelne przewody paliwowe
- podciśnienie w baku
Najlepsze jest to, że jak będzie zimniej to będzie palił idealnieZgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
Komentarz
-
-
Samochód wrócił od mechanika. Wymieniony został czujnik temperatury silnika.
Osoba, która to robiła przekazała mi, że świece w ogóle nie grzały po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy.
Jest jeszcze jeden problem. Coś jest chyba nie tak z przekaźnikiem świec żarowych. Po przekręceniu kluczyka kontrolka świeci niecałą sekundę po czym gaśnie. Gdy chcę go odpalić znów jest problem, znika on kiedy kilka razy na sucho przekręcam zapłon. Wtedy łapie od strzała.
Powiedźcie mi proszę czy wymiana przekaźnika może pomóc? Jakby mi ktoś podrzucił link do takiego przekaźnika byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam,
MichałSkoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
Komentarz
-
-
Dlatego, że przy 10st czas grzania świec jest ok 1.5s, włączając 3 x masz ok 4.5 s podgrzania komory spalania i zapala.
Jeśli masz dobrze ustawiony początek wtrysku i dobrą kompresję, to nawet przy 0 st. powinien zapalić bez najmniejszego problemu nawet bez podgrzania.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Z Krakowa to www.serwis-samochodowy-krakow.pl/ fachowość OK, ale ceny raczej wyższe.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Pochwaliłem dzień przed zachodem słońca ...
Samochód wrócił po raz kolejny od mechanika. Problem nie zniknął.
Ustawienia wtrysku OK, błędów brak.
Wymieniony został czujnik temperatury na nowy oraz przekaźnik świec żarowych. Nadal jednak występuje problem z grzaniem świec.
Mechanik twierdzi, że po odpięciu kostki od czujnika temperatury wszystko jest OK, gdy zestaw się zepnie występuje problem z grzaniem świec. Z tego co mówił próbował na nowym czujniku temp (mój ma około tydzień) i na nowym przekaźniku.
Ma ktoś jakieś pomysły?Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
Komentarz
-
-
Przepraszam że wiele nie wniosę, ale podpowiem, że mój szkodnik zapalał nawet bez grzania przy temp. poniżej -10 st. Nawet -20 się trafiło nie raz i nie dwa...
Fakt faktem, że aku trochę dostał po dupie i w tym roku go zmieniłem, ale moje świece nie grzały wcale, wymieniłem je dopiero na wiosnę :twisted:
wola_ksw, napisał:Mój niepokój przyciągają dziwne bąbelki powietrza w przeźroczystym przewodzie paliwowym. Nie wiem na ile mogą mieć one znaczenie przy tej usterce.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz