duże spalanie - zły skład mieszanki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eggo
    Classic
    • 2014
    • 5

    duże spalanie - zły skład mieszanki

    Przymierzam się kupić teraz zimówki puki są nieco tańsze.
    Obecnie na szkodniku mam Alufelgi z letnimi gumami w rozmiarze 205/55R16 z tyłu jakieś uniroyale a na przodzie michelin ale mniejsza z tym.

    Znalazłem temat gdzie forumowicze polecają opony więc mój wybór będzie się tyczył tych dwóch modeli:
    - Goodyear Ultra Grip 7+
    - Dunlop SP WINTER SPORT 3D

    Problem mam teraz taki, że po pierwsze szkoda mi trochę alusów na zimę, po drugie gumy w rozmiarze 205/55R16 są około 150zł droższe na sztuce od 195/65R15.

    Wolał bym kupić 4 gumy i felgi stalowe na zimę, niż w tej samej kwocie same gumy.

    Czy przesiadka na sezon zimowy na rozmiar 195/65R15 będzie bardzo odczuwalna w komforcie oraz prowadzeniu?
    Może będą jakieś większe problemy gdy nieco zasypie na mniejszych gumach?
    Jakie macie doświadczenia z zimówkami w tym rozmiarze w octavce 2.
  • slawek1969
    Classic
    • 2012
    • 9

    #2
    duże spalanie - zły skład mieszanki

    Witam wszystkich
    skoda octavia 1.6 AKL 98r.
    Zauwazyłem ostatnio ze mam duze spalanie 12.5 l/100
    Co prawda jezdze po miescie korki ale liczyłem ze spalanie bedzie w granicach 10l/100
    Troche mnie to zaniepokoiło.
    Zaczołem szukac przyczyny
    Pojechałem na stację diagnostyczną i okazało sie że mam podwyzszoną emisję co2 i to znacznie
    Powodów moze byc wiele: sonda lambda, czujnik temperatury, termostat itd.
    Proszę o opisanie dokładne jak sprawdzic te 3 rzeczy ( od czegoś muszę zacząc)
    Narazie nie mogę podłaczyc pod laptopa (spaliła mi się karta graficzna)
    Wiem,że sonde mozna sprawdzic miernikiem ( proszę o podanie bo zapomniałem w jakich musi byc wskazanie)
    Jak sparwdzic czujnik temperatury
    Jak sprawdzic termostat tzn kiedy powinien załaczyc sie duzy obieg chodzi mi o wskazanie na zegarze (nie mam tam oznaczen tylko kreski)
    A jeszcze jedno próbowałem go nagrzac do temperatury takiej zeby załaczył sie wiatrak niestety tej kreski w pionie nie udało mi się przekroczyc
    Przyjechałem z trasy i jeszcze go piłowałem niestety do kreski tylko dojdzie tej w pionie.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      Sonda, czujnik temp. i termostat do wymiany. Są to części, które zawsze po paru latach są uszkodzone.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Re: duże spalanie - zły skład mieszanki

        Zamieszczone przez slawek1969
        Witam wszystkich
        skoda octavia 1.6 AKL 98r.
        Zauwazyłem ostatnio ze mam duze spalanie 12.5 l/100
        Co prawda jezdze po miescie korki ale liczyłem ze spalanie bedzie w granicach 10l/100
        Troche mnie to zaniepokoiło.
        Zaczołem szukac przyczyny
        Pojechałem na stację diagnostyczną i okazało sie że mam podwyzszoną emisję co2 i to znacznie
        Powodów moze byc wiele: sonda lambda, czujnik temperatury, termostat itd.
        Proszę o opisanie dokładne jak sprawdzic te 3 rzeczy ( od czegoś muszę zacząc)
        Narazie nie mogę podłaczyc pod laptopa (spaliła mi się karta graficzna)
        Wiem,że sonde mozna sprawdzic miernikiem ( proszę o podanie bo zapomniałem w jakich musi byc wskazanie)
        Jak sparwdzic czujnik temperatury
        Jak sprawdzic termostat tzn kiedy powinien załaczyc sie duzy obieg chodzi mi o wskazanie na zegarze (nie mam tam oznaczen tylko kreski)
        A jeszcze jedno próbowałem go nagrzac do temperatury takiej zeby załaczył sie wiatrak niestety tej kreski w pionie nie udało mi się przekroczyc
        Przyjechałem z trasy i jeszcze go piłowałem niestety do kreski tylko dojdzie tej w pionie.
        Termostaty najczęściej mają średnio początek otwarcia przy temperaturze mniej więcej 80-85 st oraz ok 90-95 pelne otwarcie. Jak coś nawala, to albo się nie otwiera i temperatura szybko skacze do góry, albo jest zawsze otwarty i silnik jest ciągle niedogrzany. U Ciebie jak dochodzi do pionowej kreski to raczej jest ok, bo z tego co kojarzę, to u mnie też temperatura jest w czasie jazdy na pionowej kresce (jest to bodajże 90 st.). Możesz to zaobserwować sprawdzając ręką (ostrożnie!) wąż prowadzący do chłodnicy. Jednak ze wskazań temperatury na licznikach chyba nic się jednak nie dzieje.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • slawek1969
          Classic
          • 2012
          • 9

          #5
          A jeśli chodzi o tą pierwszą kreskę na zegarze od temperatury to czy w/g moich obliczeń jak tam się znajdzie wskazówka to jest 75 stopni czyli nie powinien wąż ten dolny od chłodnicy czyli tam gdzie jest termostat powinien byc zimny.
          Dodam,że jak jest w tym położeniu wskazówki waż zaczyna robić się ciepły.
          Powinien być raczej zimny skoro termostat otwiera sie dopiero przy 86 stopni
          Jeśli jestem w błędzie proszę odpowiedz
          Tak czy tak muszę znaleźć odpowiedz na zwiększenie palenia oraz na zły skład mieszanki paliwa
          Jak wspomniałem byłem na stacji diagnostycznej i miałem sondę włożona do rury wydechowej wszystkie wskazania były za wysokie.
          Diagnosta podejrzewa ze samochód jest nie dogrzany
          Dlatego uczepiłem się tego termostatu
          Na dodatek nie mogę samochodu zagrzać do momentu włączenia się wiatraka w innych samochodach nie miałem takiego problemu
          Czy ktoś próbował samochód zagrzać do momentu załączenia wiatraka?

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Jeśli termostat jest zablokowany na otwarciu to duży obieg przez chłodnicę jest włączony cały czas. Czuć jest to właśnie na wężach i widać na wiecznie za niskiej temperaturze na wskazówce. Wartości, które podałem dla termostatu nie są dokładne co do stopnia, tylko na zasadzie "mniej więcej". Jak termostat jest uwalony to ciepło na wężach czuć i przy 30 st.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez slawek1969
              75 stopni czyli nie powinien wąż ten dolny od chłodnicy czyli tam gdzie jest termostat powinien byc zimny.
              Dodam,że jak jest w tym położeniu wskazówki waż zaczyna robić się ciepły.
              Dolny wąż chłodnicy powinien robic się ciepły dopiero jak temperatura osiągnie 90 na wskaźniku i jeszcze kilka lub kilkanaście minut (w zależności od temp otoczenia) popracuje na wolnych obrotach. Tak więc termostat do wymiany.
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • slawek1969
                Classic
                • 2012
                • 9

                #8
                Dzięki za podpowiedz o ten termostat - pop prostu muszę go wymienić

                Martwi mnie jeszcze to podwyższone emisję spalin czyli CO2 ,na której wykazało na stacji diagnostycznej
                Chyba,że to był powód niedogrzania silnik ale to mnie i tak trochę zastanawia czy na pewno
                Fakt faktem muszę wymienić termostat
                Później pomierzę sondę lambda

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Zmień najpierw termostat jak piszesz. Później na diagnostykę i ewentualnie sprawdzanie następnego elementu. Nie rób wszystkiego jednocześnie, bo być może nie zajdzie taka potrzeba
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    podwyższony poziom Co2 to wskazuje właśnie na niedogrzany układ. ECU wzbogaca by go dogrzać ...To tak jakbyś chciał sprawdzic normy spalin na zimnym silniku. Nie da sie bo wszystkie silniki będą miały nadmiar substancji szkodliwych wysoko w kosmos.

                    Komentarz

                    Pracuję...