Witam robiłem ostatnio diagnostyke i znalazło mi 2 błedy. Pierwszy to czujnik stopu, ale mimo błedu światła stopu działają normalnie, być może poprzedni właściciel wymienił i nie skasował błedu.
Dziś jak chciałem przekręcić lusterko w tryb grzania to mi nagle odłączyło jakby prąd bo autem można było jechać ale nie działały zegary, światła kierunkowskazy wszystko co elektryczne i teraz się zastanawiam gdzie może być bład. Z góry dziękuję za pomoc. I jeszce jedno na radiu gdy włączam żeby pokazywało mi temperature to mam -50 wydaje mi się, że to czujnik temperatury uszkodzony ten z przodu pod światłami. Pozdrawiam
drugi to błąd
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
008 - Implausible Signal - Intermittent
a to cały skan
Friday,16,November,2012,22:47:45:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
W jakiś sposób mogę sprawdzić alternator ? programem czy jakoś inaczej. Ewentualna wymiana regulatora napięcia bedzie trudna i kosztowna czy to jakaś drobna rzecz i mechanik nie skasuje jak za zboże. Mieszkam w uk i miesiąc temu wymieniałem sprzęgło i koszt wyniósł za wymiane sprzęgła i przy okazji dwumasy na jednomas prawie 300 funtów za sama robociznę. 45 funtow/1h + vat sobie liczą. Dziękuje za pomoc i zainteresowanie tematem
Lukas25wsm, Jak masz VCDS a widzę że przynajmniej dostęp do niego masz to wejdź w sterownik 09 i w blokach pomiarowych ( measuring blocks ) o ile dobrze pamiętam od 031 do 038 masz wszystko na temat napięć w aucie łącznie z ładowaniem w alternatorze .
Dziękuję bardzo za pomoc po pracy jak znajdę chwilkę to podłaczę go pod komputer mam vcds 11.11.3 i vag commander 1.4 (kupiłem do zakodowania drugiego kluczyka) dwa oddzielne kable to posprawdzam
Teraz dopiero zobaczyłem że masz sterownik starszego typu 23 bitowy i tych bloków pomiarowych u ciebie nie będzie bo kończą się na 30 to co podałem jest do najnowszych sterowników , ale zobacz w blokach pomiarowych silnika sterownik 01 i bloki 004,2 i 008,2 i 053,3 tam powinny być napięcia z alternatora .
A jeśli stwierdzisz że to alternator to można samemu go zdiagnozować dokonując pomiaru przejścia na wirniku ,stojanie i mostku prostowniczym ( posprawdzać diody ) .Niestety regulatora napięcia już nie sprawdzisz element elektroniczny .Trzeba wtedy rozłożyć alternator czyli wymontować z auta i go rozkręcić , miernik w dłoń i do dzieła .
Pomierz też ,jak masz czym napięcie na klemach akumulatora , przy uruchomionym silniku powinno być ładowanie , czyli w okolicach 14-14,4 volta .
Komentarz