[O1] problem z odpaleniem+ zgrzyt 5 biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kali S4
    Classic
    • 2014
    • 3

    [O1] problem z odpaleniem+ zgrzyt 5 biegu

    Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:


    Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
    Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.
  • Dajmos
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    [O1] problem z odpaleniem+ zgrzyt 5 biegu

    Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na OCP więc proszę o wyrozumiałość

    Mam okazję kupić Octavie 1 4x4 1.9 TDi z magicznym przebiegiem 370kkm z 2004r. autko serwisowane od początku w ASO w Bielsku a od roku w Katowicach, tego jestem pewny jak i przeszłości wypadkowej a raczej jej braku

    Zauważyłem 2 problemy na pierwszy rzut oka, autko gdy ma ciepły silnik gorzej kręci, tzn trzeba dłużej przytrzymać,żeby zapalił... przy zimnym silniku nie ma takiego problemu, ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być i ew ile $ by kosztowała naprawa tego "czegoś"?

    Usterka nr2 to gdy wbijemy 5 bieg i puścimy sprzęgło słychać jakiś cichy zgrzyt, objaw ten występuje tylko na 5 biegu :?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Komentarz

    • lukas_jg
      Rider
      • 2012
      • 600
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Sprawdź auto kabelkiem - błędy, wskazania.

      Cięższe palenie na ciepłym silniku może oznaczać, że trzeba tylko zmienić dawkę paliwa - prosta czynność.
      Co do skrzyni biegów to lepiej jak ktoś inny się wypowie.
      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        Zamieszczone przez Dajmos
        Zauważyłem 2 problemy na pierwszy rzut oka, autko gdy ma ciepły silnik gorzej kręci, tzn trzeba dłużej przytrzymać,żeby zapalił... przy zimnym silniku nie ma takiego problemu, ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być i ew ile $ by kosztowała naprawa tego "czegoś"?
        wystarczy pod VCDSem zmienić dawkę paliwa

        Napisz do kogoś z tego tematu to powinien pomóc


        Dajmos, błąd 5 biegu to dosyć popularny problem w zużytych i wyeksploatowanych autach. Znajomy miał tak samo tylko, że w pewnym momencie już nie mógł 5 wrzucić. Pomogła wymiana sprzęgła. Chociaż ty nie musisz mieć tego samego

        Z drugiej strony trochę zgrzyta piszesz, więc może Ci np. haczyć pedał sprzęgła o coś
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Re: problem z odpaleniem+ zgrzyt 5 biegu

          Zamieszczone przez Dajmos
          Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na OCP więc proszę o wyrozumiałość

          Mam okazję kupić Octavie 1 4x4 1.9 TDi z magicznym przebiegiem 370kkm z 2004r. autko serwisowane od początku w ASO w Bielsku a od roku w Katowicach, tego jestem pewny jak i przeszłości wypadkowej a raczej jej braku

          Zauważyłem 2 problemy na pierwszy rzut oka, autko gdy ma ciepły silnik gorzej kręci, tzn trzeba dłużej przytrzymać,żeby zapalił... przy zimnym silniku nie ma takiego problemu, ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być i ew ile $ by kosztowała naprawa tego "czegoś"?

          Usterka nr2 to gdy wbijemy 5 bieg i puścimy sprzęgło słychać jakiś cichy zgrzyt, objaw ten występuje tylko na 5 biegu :?

          Z góry dziękuję za pomoc
          Co do dawki to osobiscie polecam zrobic to przy okazji chiptuningu. Vcds wystarcza na niewiele:-(. Jesli chodzi o zgrzyt najprosciej- sprzeglo, olej w skrzyni, odpowietrzyc sprzeglo.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • Dajmos
            Classic
            • 2012
            • 4

            #6
            Zamieszczone przez Biszczu
            Z drugiej strony trochę zgrzyta piszesz, więc może Ci np. haczyć pedał sprzęgła o coś
            Ale to by haczył na wszystkich 6 biegach prawdopodobnie

            Dzięki Panowie za nakierowanie, zobaczymy co powiedzą jeszcze na diagnostyce o tej skodzinie i będę myśleć intensywnie

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              obstawiam sprzęgło
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • Dajmos
                Classic
                • 2012
                • 4

                #8
                W przyszłym tygodniu dostaję auto na dokładniejsze sprawdzenie( ASO hamownia i te sprawy- opiszę czego się dowiedziałem) , kto wie może za 2 tyg pojawię się tutaj już jako klubowicz jak się uda

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  To trochę wyłożysz na te ... "badania" ;-)
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • Dajmos
                    Classic
                    • 2012
                    • 4

                    #10
                    No i dzisiaj byłem u Śliwki na sprawdzeniu i tak: wyciek z miski olejowej, z AGRem to samo, turbina się poci czy też ma wyciek, skrzynia do roboty jednak nie sprzęgło( podczas jazdy na 5 biegu bez dodawania gazu skrzynia huczy coraz głośniej na niższej prędkości, wciskamy sprzęgło wszystko cichnie, dodajemy gazu też... ) Wszystko inne OK, trochę mnie zasmucił te wycieki i ta skrzynia bo czort wie ile $$$ będzie to kosztować :/ Także chyba jednak mimo wszystko odpuszczę sobie ten konkretny egzemplarz

                    Komentarz

                    Pracuję...