[O1] Bardzo dziwne zachownie podczas (nie)odpalania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rysiu
    Classic
    • 2012
    • 13

    [O1] Bardzo dziwne zachownie podczas (nie)odpalania

    Zamieszczone przez xof
    Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:


    Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
    Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.

    Watek się rozwija chyba z predkościa światła :shock: Ledwie co wczoraj przebrnąłem przez cały watek a już kolejne posty doszły.
    Fakt pomyliłem się ale szukam dla siebie hymm tzn dla mojej czeszczki nowego smarowidła. Jeżdżę chyba 4 rok z rzędu na mobilu esp. I jak narazie żadnych problemów. Dziwi mnie tylko że na początku bez problemu mogłem dostać bańkę 5 litrową ( etykieta cała po niemiecku i nic po polsku) teraz same czwórki i pełno ich w hipermarketach z pełnym naszym tłumaczeniem. Szukałem też karty charakterystyki i zamiast na stronie mobila znalazłem ja hymm.... na Julce :P Reasumując, ale mogę byc w błędzię ze ta banka 5 litrów to oryginalny olej natomiast te 4 litrowe są rozlewane w Polsce.Może to efekt placebo ale wydaje mi się ze jak lałem z tych baniek 5 litrowych to silnik jakoś lepiej pracował...
    No nic, przychodzi kolejny czas na zmiane i chce spróbować cos nowego. Spróbuje tego TopTeca 4600. Czy będzie dobry to sie okaże. Jeżdze dużo głównie sa to trasy ok 140 km dziennie. Poczytałem jeszcze na temat różnic pomiedzy syntetykiem a technologią syntetyczną( czyli różnica baz). Czy ma to jakiś wpływ na silnik? czy tylko działa na kieszeń producenta a nas robią w bambusa :twisted: .
    Poszukałem po hurtowniach w Gdańsku i cena tego oleju waha się od 238 do 273zł. Macie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
    W ostateczności pozostaje mi jeszcze zakupic jakiegoś MIllersa.
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    #2
    [O1] Bardzo dziwne zachownie podczas (nie)odpalania

    Witam,

    zwracam się do Szanownego Grona tym razem ja z problemem. Sprawa dotyczy O1, 1.8T. Otwieram samochód w garażu i pierwsza sprawa - zamek centralny działa, nie działa sygnał dźwiękowy otwierania/zamykania. Pomyślałem sobie - coś się dzieje. Na pewno nie blokowałem syrenki alarmu. Odpał i tutaj największe zdziwienie. Rozrusznik kręci jak talala, a silnik nie zaskakuje i rzecz najciekawsza - światła postojowe zaczynają mrugać na przemian (lewe - prawe). W tym całym wcooorwieniu nie zwróciłem uwagi, czy nie migały one naprzemiennie zaraz po otwarciu, a przed zapalaniem. Po kilku minutach i telefonach wsiadam do samochodu - samochód odpala. Przejechałem kilka km, zapłon i powtórka z początku czyli silnik nie zaskakuje i światła postojowe na przemian. Żadne kontrolki w tym czasie się nie świeciły. Cały czas nie działa syrenka alarmu i postojowe jak migają, to nawet kilkanaście sekunk po zamknięciu samochodu pilotem. Aku wg mnie z obserwacji zapalania jest dobry. O co kaman w takim razie?
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • czesiu1929
      Ambiente
      • 2009
      • 142

      #3
      prawdopodobnie pada centralka alarmu, a tam jest odcięcie zapłonu, miałem tak w innym aucie gdzie alarm był dokładany
      L&K

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        Northeusz, wymień akumulator i zobacz czy jest podobnie. Jeżeli po wymianie aku się poprawi to zobaczysz, że winny jest akumulator. Jeżeli się nie poprawi to znaczy, że centralkę alarmu mógł szlag trafić
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Jestem po serii doświadczeń i przytaczam swoje wnioski . Cały problem zaczyna się od tego, że zdechła syrenka alarmu (i to zwiodło mnie w "głęboki las"). Otwieram samochód z pilota, nic nie błyska - samochód odpala. Kolejna próba, otwieram i uwaga migają światła postojowe (i gdyby ta cholerna syrena :zastrzelic wyła to bym się zorientował, czemu nie pali). A teraz podczas mojego testu jeszcze raz wdusiłem pilota, światła przestały migać i samochód zapalił :diabelski_usmiech . Chyba mogę tym potwierdzić Wasze wnioski, że coś się z alarmem dzieje.
          Biszczu, też pomyślałem o akumulatorze. Ale przez cały czas kręcił jak wściekły, więc jego z cienia podejrzeń odsunąłem.
          Centralka jest do wymiany, czy do jakiegoś sprawdzenia i przeprogramowania? Na tym się nie znam. I ile dudków tak plus/minus muszę szykować na tą okazję?
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            może być do wymiany a może do naprawy. Ile Cię wyniesie ciężko powiedzieć max do 200 pln
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              Northeusz, centralkę to ja bym wyjął, pożyczył lutownicę i poprawił luty - autko troche ma to i elektryka miała prawo złąpać 'zimnicę'.
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez misiek^wro
                Northeusz, centralkę to ja bym wyjął, pożyczył lutownicę i poprawił luty - autko troche ma to i elektryka miała prawo złąpać 'zimnicę'.
                można i tak tylko pewnie łatwiej będzie wymienić na nową wycinając starą wlutowując nową i do tego z gwarancja i nowymi pilotami
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez tomus7
                  Zamieszczone przez misiek^wro
                  Northeusz, centralkę to ja bym wyjął, pożyczył lutownicę i poprawił luty - autko troche ma to i elektryka miała prawo złąpać 'zimnicę'.
                  można i tak tylko pewnie łatwiej będzie wymienić na nową wycinając starą wlutowując nową i do tego z gwarancja i nowymi pilotami
                  Przy tym wariancie to musze uderzać do ASO? Kluczyki byłyby nowe, czy obecne zostałyby "douczone" do nowej centralki?
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Kluczyki byłyby nowe
                    co to znaczy?
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tomus7
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Kluczyki byłyby nowe
                      co to znaczy?
                      Pilot mam w kluczyku, nie posiadam oddzielnych pilotów.
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #12

                        wymieniasz groty i OK
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Wczoraj aż zacząłem czytać manuala i znalazłem, że po 5 latach należy zmienić baterię/aku od alarmu. Czy opisana przeze mnie sytuacja może mieć związek ze słabym zasilaniem alarmu, czy jedno z drugim ma niewiele wspólnego?
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            Northeusz, może
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Northeusz, jak zamkniesz autko z kluczyka to alarm sie nie właczy - wiec moze nie włanczaj teraz tego alarmu jak juz się uda go wyłaczyc pilotem.
                              U mnie przy padnietej baterii w pilocie (scyzoryku) auto sie dało zamknąć ale za pierona otworzyc z pilota, a jak otwierałem z kluczyka to wył alarm.
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              Pracuję...