[O1] Nie grzeja swiece zarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tuchola_BDG
    Classic
    • 2013
    • 5

    [O1] Nie grzeja swiece zarowe

    2.0-16v Michał, Dzieki
  • czakpl
    Classic
    • 2012
    • 32

    #2
    [O1] Nie grzeja swiece zarowe

    Mecze sie z tym problemem od 9 miesiecy. Silnik 1.9 TDI ASV 110KM

    Problemem jest brak grzania swiec zarowych, wyglada to tak: po zaplonie sprezynka zapala sie na sekunde i znika odrazu. Czy to -10 dzisiaj rano czy wczoraj -4 czy kolo 0. Nic nie grzeje.. Dzisiaj przy -10 krecilem grubo ponad 5 sekund i dopiero zalapal.

    Kat wtrysku zmienilem (jest 49-50 wczesniej bylo 60), filtr paliwa, swiece nowe, napiecia po zaplonie do swiec tez nie ma, przekaznik grzania swiec 109 przepatrzylem ale nie wydawalo mi sie nic podejrzanego (zreszta pyka jak kontrolka swiec zniknie), zmienilem nawet dluzsze podgrzewanie swiec czy wieksza dawke rozruchowa .. Wszystko na NIC

    Odpialem wtyczke czujnika temperatury .. bez efektu tak samo na sek pojawilo sie grzanie i zniklo .. do tego jeszcze urwalem zeba tej wtyczki czujnika :evil:

    Co tu moze byc nie tak, juz nie mam sil do tch rozruchow porannych ... Po tym porannym pali pieknie od tyku.

    Edit:

    Dzisiaj rano sie dosluchalem i przekaznik daje na grzenie swiec na ta sekunde mialem wlaczone oswietlenie wnetrza i przygaslo jak sie swiecila sprezynka a jak zgasla wrocilo.
    Wiec grzanie niby cos jest ale chore ze tyle ..
    Wydluzalem czas grzania ale nie bede przesadzal bo tym ma komputer sterowac ...

    Komentarz

    • wojtek_82
      Classic
      • 2012
      • 1

      #3
      Odp

      Piszesz że nie masz napięcia na świece wogule, czy jest ale chwile ? 99% przyczyn krótkiego grzania swiec to czujnik temperatury.

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        można by na krótko je podpiąć bezpośrednio do aku, i w ten sposób wykluczysz winę świec z rozruchu. Tylko nie za długo bo je spalisz. Przekręć kluczyk niech pogrzeją zarz potem dopinasz napięcie na np 5 sekund i zakręcić...Kumasz?

        Komentarz

        • czakpl
          Classic
          • 2012
          • 32

          #5
          Problem rozwiazany. Rozwiazal go mechanik. Wiedzialem ze zrobilem wszystko co moglem w tej sprawie. On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
          Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali OD TYKU

          Operacja kosztowala 200 zl.

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez czakpl
            Problem rozwiazany. Rozwiazal go mechanik. Wiedzialem ze zrobilem wszystko co moglem w tej sprawie. On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
            Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali OD TYKU

            Operacja kosztowala 200 zl.

            Pozdrawiam
            Tak czytam i rece opadaja- tacy mechanicy piwinni pisac bajki a nie naprawiac auta. Mogl powiedziec ze dziala i tyle a nie pitolic ze wgral program za 200zl. to pewnie za kolejne 200 zrobi program na 130KM.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zamieszczone przez czakpl
              On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
              Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali
              Niezle się ubawiłem.... a tak z ciekawosci pytałes mechanika co to za "program" i gdzie go wgrał ?
              Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • lookashECL
                Rider
                • 2009
                • 416
                • Rapid (NH3)

                #8
                Zamieszczone przez przemik
                Zamieszczone przez czakpl
                On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
                Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali
                Niezle się ubawiłem.... a tak z ciekawosci pytałes mechanika co to za "program" i gdzie go wgrał ?
                Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
                Hehe .... na pewno oporek :-)
                Pewnie się zaraz okaże że jest większe spalanie ......
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                • rumianko
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 160

                  #9
                  jak to gdzie wgrał program - do świec żarowych przecież
                  chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                  Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                  one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                  promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                  Komentarz

                  • czakpl
                    Classic
                    • 2012
                    • 32

                    #10
                    Panowie to wcale smieszne nie jest dzialac dziala. Co by tym oporniczkiem zrobil na czujniku jak ja go odlaczalem i w trybie awaryjnym nic nie grzal swiec nawet. Jutro sprawdze vagiem temperatury. Nie chcialbym zeby zrobil mnie w bambuko ... Bo bym sie zdenerwowal na co jeszcze zwrocic uwage ?

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez czakpl
                      Panowie to wcale smieszne nie jest dzialac dziala. Co by tym oporniczkiem zrobil na czujniku jak ja go odlaczalem i w trybie awaryjnym nic nie grzal swiec nawet. Jutro sprawdze vagiem temperatury. Nie chcialbym zeby zrobil mnie w bambuko ... Bo bym sie zdenerwowal na co jeszcze zwrocic uwage ?
                      Czy masz ten sam silnik :P
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • czakpl
                        Classic
                        • 2012
                        • 32

                        #12
                        wyglada na ten sam

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          ten sam silnik ale kolega mu pojechal jak Kubica na wyscigu. ja mysle by popatrzeć czy nie ma gdzieś dolutowanego małego co nie coś... Nie za bardzo wierzę by gośc wgrał soft.
                          No chyba że to ręce tóre leczą...

                          [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 23:54 ]
                          ten sam? taaa a świstak siedzi i zawija

                          [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 23:55 ]
                          a łyżka na to niemożliwe

                          Komentarz

                          • czakpl
                            Classic
                            • 2012
                            • 32

                            #14
                            Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
                            Dokladnie sie przyjrzalem kabelkom i kostce do czujnika. Zadnego niczego dodanego nie ma.

                            Druga sprawa zauwazylem ze temp na zegarach po tamtej wizycie nie dochodzi do 90 stopni, jest kolo 80 czasem troche ponad. Podejrzewam ze podmienil czujnik temp. na jakis uzywany bo moze chcial byc pewnien.

                            A reasumujac chyba odkrylem co zrobil. Zajrzalem w przekazniki.
                            Wczesniej sprawdzalem przekaznik 109 byl ok. Ale patrze ze zdziwieniem jest przekaznik nr 103 ! przy napisie diesel costam.. kolo przekaznika wycieraczek ! Wyjalem go, wyglada na nowy. Od poczatku kupna samochodu go nie bylo tam napewno bo mam caly czas problem z tylna wycieraczka i obok przekaznika wycieraczki napewno nie bylo przekaznika 103.

                            Przypomnialo mi sie ze jak szukalem w googlach na temat swiec zarowych natykalem sie na temat przekaznika 103 ale ja go u siebie nie mialem, mialem 109 jak pisalem wiec go rozpatrywalem.

                            Pytanie dnia, czy to byl brakujacy element przekaznik 103 ... :idea:

                            Komentarz

                            • K_Popiel
                              Rider
                              • 2010
                              • 608

                              #15
                              Przekaźnik 109 steruje właśnie przekaźnikiem 103, który to odpowiada za grzanie świec żarowych, chyba że się mylę to poprawcie
                              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                              ------------------------------------------------------

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Zamieszczone przez rumianko
                                jak to gdzie wgrał program - do świec żarowych przecież
                                Jednak można, może nie do końca jest to wgranie programu, ale zmiana czasu grzania świec.
                                Można to zrobić przez login, a następnie czas można skrócić jak i znacząco wydłużyć.
                                Więc może nie taka ściema jak myślisz, tylko sprawa nazewnictwa.
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • K_Popiel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 608

                                  #17
                                  Re: Nie grzeja swiece zarowe

                                  Zamieszczone przez czakpl
                                  zmienilem nawet dluzsze podgrzewanie swiec czy wieksza dawke rozruchowa .. Wszystko na NIC ...
                                  ale w pierwszym poście pisał kolega że to robił i nic nie pomogło, także chyba to nie o to chodziło.
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz

                                  • czakpl
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 32

                                    #18
                                    Po tym jak wskazowka temp. na zegarach nie dochodzila do 90 stopni, postanowilem go wymienic na nowy. Rezulatatem mojej wymiany wskazoweczka dochodzi elegancko do 90 stopni jak bylo kiedys

                                    Musial mi podmienic na probe jakis czujnik i nie zmienil lacze2

                                    Wszystko byloby dobrze, dopuki nie przyjrzalem sie chwilowemu spalaniu i cos jest nie tak: czy to normalne zeby na 1 biegu bez gazu chwilowe wynosilo 7-8l ? Wydaje mi sie ze bylo mniej chociaz o polowe :?:

                                    Tak jak wspominalem zadnego rezystorka nie widzialem dokladanego. A pozatym teraz jak odpialem wtyczke od czujnika swiece grzaly dluugo. Przed przyjazdem tamtym do mechanika odlaczenie wtyczki nic nie dawalo.

                                    Dalej mysle ze dolozenie brakujacego przekazika 103 dalo grzanie swiec.

                                    Wrr nie moge spac jak jest cos nie tak :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    Pracuję...